×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جلوی بخشنامه غیر قانونی کمیسیون ماده صد در شهرداری کرج گرفته شود
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز؛ علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصدو شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر ضمن عرض تبریک هفته بزرگداشت معلم و روز کارگر با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی موظف به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان است، اظهارداشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری یکی از مراجع اصلی و مهم رسیدگی به تخلفات ساختمانی است در این راستا در روزهای دوشنبه کمیسیون ماده صد شهرداری تشکیل و اینجانب بعنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون حضور دارم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی تاکید و اذعان کرد: اتفاقی در کمیسیون ماده صد در حال انجام است که جای تعمل و تعقل و بررسی توسط اعضای شورای شهر عضو کمیسیون دارد.

قاسم پور بیان کرد: سازمان نظام مهندسی وظیفه کنترل و‌ نظارت بر اجرای درست و صحیح برابر آیین نامه ها و برابر مشخصات فنی ساختمان در همه ابعاد بخصوص استحکام بنا دارد ؛ پرونده ای به کمیسیون ماده صد ارجاع می شود که برخلاف مفاد پروانه صادره شهرداری اجرا شده است وگرنه دلیلی برای ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد وجود ندارد.

وی خطاب به شهردارخاطرنشان کرد: چگونه است که سازمان نظام مهندسی برای اندازه مازاد بر پروانه از مردم پول می گیرند حتی با ضریب یک و چهار اخذ می کنند ولی در گزارشات به استحکام بنا اشاره نمیکنند و سکوت اختیار می کنند و متاسفانه در سنوات ماضی یک بخشنامه کاملا غیر قانونی توسط معاون وقت شهرسازی شهرداری صادر شده که این سکوت را به منزله تایید بگیرید.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرج از شهردار خواست هر چه سریعتر جلوی بخشنامه کاملا غیر قانونی بابت کمیسیون ماد ه صد در شهرداری کرج گرفته و یادآور شد: مهندس ناظر پول دریافت میکند چرا حاضر نیست مسئولیت را بر عهده بگیرد ؟

وزیر محترم کشور طی آخرین بخشنامه وزارت کشور به صراحت اعلام کرده است تا مهندسان ناظر باید گزارشات استحکام بنا را اعلام کنند ؛ در این راستا چرا شهرداری از اختیار تبصره ۷ ماده ۱۰۰ استفاده نمیکند.

قاسم پور در پایان بابت اجرای بخشنامه نظم و انضباط اداری که در شهرداری صادر شد قدردانی کرد و اظهارداشت: اجرای این بخشنامه مانع از تبعیض بین کارکنان مجموعه مدیریت شهری و حتی مدیران است و راندمان کاری کارکنان را افزایش می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});