×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای ۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در مدت ۹ ماه
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، سرهنگ محمد فلاحتکار مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز سه شنبه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته طرحی تحت عنوان جهاد آبرسانی در کشور آغاز شد که قرار بود البرز ۳۰ پروژه را ظرف مدت ۳۰ ماه انجام و تحویل دهد که با تلاش جهادی و تعامل با آبفا، این اتفاق در عرض ۹ ماه با هزینه کمتر انجام شد در حالی که مقرر بود با ۵۰ میلیارد انجام شود.

وی در ادامه افزود:  اجرای ۱۹ پروژه آسفالت بین روستایی در استان البرز و آسفالت ۲۳۴ هزار مترمربع با توان مردم  انجام شد.

فلاحتکار با بیان اینکه طی سال گذشته در راستای اجرای طرح شهید عجمیان، بازسازی و نوسازی ۳۶۱ مدرسه در سطح استان انجام شد، افزود: از این تعداد کار ۲۵۰ مدرسه در عرض دو ماه به اتمام رسید و البرز در این زمینه به عنوان استان نمونه در کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز از اهدای ۷۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و برگزاری جشن عروسی برای ۲۵۲ زوج کم برخوردار توسط گروه‌های جهادی بسیج خبر داد و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و عنوان کرد: طی سال گذشته ۱۱ پروژه بهسازی و راه سازی روستایی نیز در زمینه زیرسازی و آماده سازی انجام شد.

وی سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۵۲ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تا ۱۵۰ میلیون تومانی در این زمینه پرداخت و ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی نیز به منظور فروش تولیدات این افراد در سطح استان برپا شد.

این مقام مسئول با اشاره به کاشت ۶۸ هزار نهال با توان گروه‌های جهادی و انجام پروژه تعمیر و بازسازی ۶ گلزار شهدا در سطح استان را از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی برشمرد و بیان کرد: همچنین طی یک سال گذشته ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج و محلات راه اندازی و ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان راه اندازی شد.

سرهنگ فلاحتکار خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها موجب ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم  صورت گرفت.

وی به ساخت ۱۴ باب منزل محروم و تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۹۱ باب منزل در سال گذشته خبر داد و گفت:  آماده سازی یک هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن از دیگر برنامه های  سازمان بسیج سازندگی است.

 برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان البرز

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرز خبر داد: در این هفته که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد، هفت کارگاه تولیدی و اشتغال افتتاح می‌شود.

وی در ادامه افزود:  افتتاح پنج نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی، افتتاح سه بازارچه و نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خرد خانگی و ۵۵ مورد بازدید حمایتی از کارگاه‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته برشمرد.

سرهنگ فلاحتکار با اشاره به تجلیل از خیران در این هفته خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ و تفکر جهادی در میان کودکان و نوجوانان، اولین کتاب داستان با این موضوع به نام «عمو جهادی، قلک جهادی، توپ ۴۰ تیکه» حاوی فعالیت‌های گروه‌های جهادی به صورت داستانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه توسط فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان البرزدر پایان گفت:  دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهادگر، برگزاری اردوهای جهادی با حضور ۵۷ گروه متشکل از ۷۳۴ نفر در سطح استان البرز، تعمیر و بازسازی ۱۵ باب منزل محروم، افتتاح دو باب منزل محروم و یک سالن ورزشی دیگر برنامه های هفته بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});