×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح هادی در ۸۹ درصد از روستاهای استان البرز
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، علی محمدی، در نشست خبری  با اصحاب رسانه که عصر پنج شنبه پس ازبازدید از پروزه های بنیاد مسکن در بخش آسارا برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن پس از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران پس از ۹ روز  اولین نهادی بود که به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) تأسیس شد و عمده کار آن در خصوص مسکن محرومان و حساب ۱۰۰ امام بود.

وی در ادامه افزود: اقدامات و فعالیت های  این نهاد، بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آسیب دیده بر اثر حوادث طبیعی در طی این سالها بود.

محمدی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در کشور توسط بنیاد مسکن که در حدود  ۶۰ درصد است، مقاوم سازی شده است که با برنامه ریز های صورت گرفته تا افق ۱۴۰۷ این آمار به ۷۵ درصد خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با اشاره به تهیه و تدوین سند توسعه یا مطالعه طرح هادی در حدود ۹۷ درصد روستاهای کشور افزود: بیش از ۵۷ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که حدود ۳۸ هزار روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند.

وی اضافه کرد: طرح هادی یک سند توسعه برای افق ۱۰ ساله است که هرگونه بارگذاری ساخت و ساز، توسعه و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط کالبد و بافت روستاها با توجه به نرخ رشد جمعیت در آن تدوین شده است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه حدود ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان البرز وجود دارد که قابلیت تهیه طرح هادی هستند، عنوان کرد:  از این تعداد طرح هادی در ۲۴۷ روستا اجرا و در حدود ۱۸۹ روستا بازنگری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۴۵ روستا حداقل یک بار بازنگری شده و ۳۸ روستا در مرحله دوم و ۶ روستا نیز در دوره سوم قرار دارند.

محمدی ادامه داد: امسال ۴۹ روستا در البرز نیاز به بازنگری دارند که تامین اعتبار برای ۳۲ روستا صورت گرفته است.

راه اندازی سامانه نظام فنی روستایی در البرز

وی اذعان کرد: یکی از الزامات و نیازهای بازنگری طرح هادی، تأمین فضاهای خدماتی، سرانه‌ها و نیازهای توسعه آتی روستاهاست. بخشی از تقاضاهای مردم برای الحاق، تغییر کاربری، اصلاح معابر و ضوابط ساخت و ساز و … نیز مانده بود که به روز شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از اجرای حداقل یک فاز از طرح هادی در بالغ بر ۲۱۱ روستای استان یعنی ۸۹ درصد روستاهای البرز خبر داد وگفت : در این راستا عملیات اجرایی حدود ۶۱۹ پروژه در سطح روستاهای استان انجام شده است.

محمدی  از راه اندازی سامانه نظام فنی روستایی خبر داد و بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز و صدور جواز واحدهای مسکونی روستایی از مراحل تهیه نقشه و استعلام تا زمان ساخت و بهره برداری با نظارت ناظران این حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در پایان گفت: در سطح روستاهای البرز زمین موردنیاز برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی احصا شده که پس از تأیید شورای برنامه ریزی استان عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});