×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارانیوز، سلطانعلی عباس‌زاده نظام آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بازارچه بهاره کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه پدیده دستفروشی و امرار معاش در معابر در طول سال همواره در معابر شهری البرز مشهود است، افزود: در طول سال بخصوص در روزهای پایانی سال و اوج خریدهای نوروزی تجمع دست فروشان در سطح شهر افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: نخستین طرح ساماندهی دستفروشان کرج با ایجاد بازارچه ای در ضلع شرقی میدان شهدای کرج آغاز شد که در اجرای این طرح حدود ۲۵۰ غرفه نیز در اختیار بانوان سرپرست خانوار و سایر دستفروشان قرار گرفت.

عباس زاده با بیان اینکه هدف ما کارآفرینی و ایجاد بستر اشتغالزایی در استان است و انتظار می رود تا مسئولان استانی با ما همکاری  لازم را داشته باشند، گفت: مهمترین هدف ما از تأسیس بازارچه ها در سطح شهر حتی استانی ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بار‌های سطح شهر است.

مسئول اجرای طرح بازارچه بهاره خاطرنشان کرد:  قشر دستفروشان که سرمایه اندک خود را برای بساطی در گوشه معبر و خیابان به کار می برند تا درآمدی را کسب کنند با ایجاد مکانی مناسب برای این طرح ساماندهی در بازارچه ها استقبال خواهند کرد.

اجرای مرحله دوم بازارچه بهاره در منطقه آزادگان

وی با اشاره به برگزار بازارچه بهاره در پایان سال گذشته که از ۱۰ اسفندماه تا ۱۰ فروردین برگزار شد، افزود:به دلیل استقبال شهروندان این بازارچه را با حدود ۳۰۰ غرفه در منطقه آزادگان برقرار ایجاد خواهیم کرد.

عباس زاده با تاکید بر اینکه اجرای طرح ساماندهی دستفروشان نیازمند زیرساخت است، گفت: برای اجرای مرحله دوم  بازارچه بهاره در منطقه در حال رایزنی با مسئولان شهری و تلاش برای بستن قرداد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه استاندار البرز از این طرح بسیار استقبال کرده اند، گفت:  امیدواریم مسئولان شهری پای کار باشند تا با برگزاری این طرح بتوانیم دست‌فروشان سطح شهر را ساماندهی کنیم .

مدیرمسئول مؤسسه طلوع ایرانیان تصریح کرد: این طرح فعلاً به صورت پایلوت در کرج اجرایی می شود تا بتوانیم این طرح را در سایر شهرستان ها و مناطق حاشیه نشین و روستا‌ها نیز اجر کنیم.

وی اضافه کرد: با  برقراری این طرح بار امنیتی و اخلاقی دست‌فروشان از شهرداری برداشته می‌شود و با ساماندهی دست‌فروشان بیمه  و مسکن آنها نیزدر آینده ایی نزدیک با درج در سامانه کشوری تامین می شود.

تحق شعار سال با ساماندهی دستفروشان سطح شهر

عباس زاده راه‌اندازی و اجرای مداوم بازارچه بهاری را  تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: با این طرح دست‌فروشان امنیت شغلی پیدا کرده و رونق تولید با مشارکت مردم رقم خواهد خورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در اجرایی شدن طرح و موفقیت آن نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد، بیان کرد: بسیاری از اتفاقات بزرگ کشور به وسیله رسانه ها رقم می خورد و اگر رسانه‌ها در کنار ما باشند، قطعاً اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

انتهای پیام/

 


});