×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز|، محمد صادق خیاطیان در حاشیه نمایشکاه پارک های علم و فنام آوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری که مجوز آنها توسط وزارت علوم صادر می‌شود در حوزه های مختلف فعالیت دارند‌‌.

وی در ادامه افزود: غرفه‌هایی از پارک های علم و فناوری به صورت استانی و با مدیریت استانداری‌ها با محوریت دانشگاهی راه اندازی شدند که به آنها نیاز مبرم بود.

خیاطیان عنوان کرد: خیلی از غرفه ها به صورت تخصصی دنبال می‌شوند در حوزه های وزارت کشاورزی، وزارت نفت و غیره دارای متولی هستند؛ اکنون بناست این غرفه‌های تخصصی با کارکرد دیگری فعال باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پارک‌هایی که در وزارت علوم شکل گرفته برای حمایت از ایده و تجاری سازی آن بوده اند، بیان کرد کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های فعال در پارک‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه ها بتوانند خدماتی که به توسعه محصول دانش بنیان منجر می‌شود را از پارک علم و فناوری دریافت کنند و بازار مورد نیاز آنها نیز توسط دستگاه اجرایی مربوطه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد:، پارک کشاورزی نیز از این ماجرا مستثنی نیست خوشبختانه این پارک با وجود نوپایی توانسته زیرساخت های خوبی را فراهم کند.

خیاطیان بیان کرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان خوبی در اینجا مستقر هستند و محصولاتی از آنها برای اولین بار رونمایی و وارد بازار می شود؛ در بخش فناوران نیز شرکت‌هایی دارای فناوری هستند ولی هنوز نتوانسته‌اند استاندارد‌های دانشگاه را کسب کنند که خوشبختانه اینجا ظرفیت خوبی برایشان ایجاد شده است‌.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اشاره به دو رکن مهم که به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، افزود: نیاز های این شرکت ها از جمله زمین، گلخانه و… توسط وزارت کشاورزی تامین می‌شود همچنین رکن دیگر نیز مجوزها و تاییدیه های لازم است که به آنها ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه موضوع امنیت غذایی یکی از مسائل اولویتی کشور است، توضیح داد: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده شاهد تامین و تولید بذر مورد نیاز کشور باشیم چراکه بذر به عنوان یکی از فاکتور های مهم در اولویت قرار دارد.

خیاطیان در پایان گفت|: اکنون ۹۸ درصد از بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و در صدد هستیم ۱.۵ درصد دیگر را نیز تولید کنیم و در این حوزه به خودکفایی برسیم تا از واردات پیشگیری شود.


});