×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، سرهنگ “رسول جليليان”  اظهار کرد: کلاهبرداران به بهانه ريجستري تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصي افراد و اطلاعات مي کنند که مردم فريب اين روش را نخورند.

وي اضافه کرد: اين مجرمان با ارسال پيامکي تحت عنوان ” تلفن شما رجيستري نشده به‌زودي شبکه آن قطع مي‌شود” کاربر را به يک سايت جعلي با مشخصات ظاهري سامانه همتا هدايت مي‌کنند و در يک فرايند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هويتي، اطلاعات حساب وي را مورد دستبرد قرار مي دهند.

سرهنگ جليليان افزود: کلاهبرداران سايتي مانند رجيستري گوشي تلفن همراه (همتا) شبيه‌سازي‌کرده که ابتدا براي ورود به سايت سريال گوشي تلفن همراه را از کاربر دريافت مي‌کنند.

اين مقام انتظامي گفت: يکي از ترفند هاي مجرمان سايبري ثبت آنتن گوشي هاي آيفون ?? و ?? در سامانه همتا براي جلوگيري از قطع شدن است و اين مجرمان با ارسال پيامک همراه با لينک آلوده ، کاربران را ترغيب به ثبت نام در سامانه کرده و اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

رئيس پليس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: کاربران بايد توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رساني در زمينه طرح ثبت تلفن‌همراه، از طريق سرشماره پيامکي HAMTA (با حروف بزرگ انگليسي) انجام مي‌گيرد.

سرهنگ جليليان گفت: مجرمان سايبري با اين ترفند به راحتي افراد را براي ورود به درگاه‌هاي جعلي تشويق کرده و با سرقت اطلاعات بانکي شهروندان حساب آنها را خالي مي‌کنند.

وي از کاربران خواست به‌هيچ‌عنوان فريب اينگونه پيامک‌ها که به موضوعات مختلف مانند رجيستر کردن گوشي تلفن را نخورند و در صورت نياز به سايت‌هاي اصلي شرکت‌ها و سازمان‌هاي مورد نياز مراجعه کنند.

رئيس پليس فتا البرز يادآورشد: سايت اطلاع‌رساني همتا hamtainfo.ntsw.ir است و انجام تمام فرآيندهاي موجود در آن براي کاربران رايگان است.
وي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});