×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، داوود شمس ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: «نه شرقی، نه غربی» از سوی امام راحل، خدامحوری مبنای کار انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از انقلاب‌های دنیا که مبنای آنها کارگری یا اقتصادی بود در مدت زمان کوتاهی از مسیر منحرف شدند و به تاریخ پیوستند اما انقلاب اسلامی به واسطه دارا بودن پشتوانه الهی، امسال چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود را با حضور فجر آفرینان و فجر یاوران جشن می‌گیرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به شهدای ترور و فتنه‌های متعددی که این کشور و ملت تجربه کرده‌اند، بیان کرد: سال گذشته هم دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به ویژه رسانه و پیاده نظام خود، جنگ ترکیبی پیچیده را در داخل کشور طراحی کرد و افرادی که عمق این انقلاب را درک نکرده بودند، تصور داشتند کار نظام تمام است.
ملت ایران طی یک روز چشم فتنه را کور کرد

شمس افزود: اما ملت ایران بسیار خوب ورود کردند زیرا در جریان مقابله با فتنه‌های مختلف تجارب عمیقی را کسب کردند که کارساز بود. همچنین دیدیم که در جریان فتنه‌ای که بر پایه انتخابات و انقلاب‌های رنگی شکل گرفت، این ملت حماسه آفرینی کردند و به همه دنیا نشان دادند که دشمن نمی‌تواند به سادگی با طراحی توطئه‌هایی این نظام را زمین گیر کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران طی یک روز چشم فتنه را کور کرد، یادآور شد: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های اولیای خدا، انبیای الهی و تلاش‌های انجام شده در طول تاریخ است که به عنوان میراثی به دست ملت قدرشناس ایران رسیده است و این مردم هرگز اجازه نمی‌دهند این دستاورد گران سنگ از مسیر خود منحرف یا با شکست مواجه شود.

شمس با بیان اینکه خدامحوری و اتکا به او، مردم و رهبری را از جمله مؤلفه‌های دوام و بقای این انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: در جریان همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان، ملت بصیر ایران با حضور هوشمندانه و به موقع، در مقابل فتنه‌ها و هتک حرمت به مقدسات ایستادگی کردند و انقلاب را از چالش‌های مختلف عبور دادند.
اجرای ۱۰ برنامه شاخص در ۱۰ شب در اماکن شاخص شهر کرج

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با دارا بودن ۳۲ کمیته در استان البرز از برگزاری برنامه‌های این ایام با محوریت مردم خبر داد و عنوان کرد: در این راستا کمیته‌ها برنامه‌هایی در حوزه‌های خدماتی، فرهنگی، ورزشی، تبیینی، مسابقات، نمایشگاه‌ها و اردوهای مختلف را پیش بینی و به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز ارسال کرده‌اند.

وی برگزاری ۵۰ مسابقه قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه، تشکیل کاروان قرآنی با حضور قاریان بین المللی، اجرای ۱۰ برنامه شاخص در ۱۰ شب در اماکن شاخص شهر، برگزاری ۱۰۰ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، حداقل ۶۰ اردوی تفریحی و زیارتی، یادواره شهدای انقلاب اسلامی، جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان و رأی اولی‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و کالاهای اساسی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز همچنین از برگزاری جشنواره شعر انقلاب کشوری ویژه بانوان شاعر، افتتاح و کلنگ زنی صدها پروژه عمرانی، برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی تبیینی در خصوص نقش انقلاب در منطقه و جهان، سه جشن محوری توسط شهرداری‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و نورافشانی در شب‌های مبعث و ۲۲ بهمن خبر داد.
اعلام مسیرهای چهارگانه راهپیمایی در کرج

شمس همچنین از پیش بینی ۴۵ عنوان برنامه توسط بسیج برای اجرا در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد خبر داد و با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن انتخابات، تمام برنامه‌های دهه فجر پیوست انتخاباتی دارند، بیان کرد: در این برنامه‌ها فعال سازی ذهن و دعوت از مردم به حضور پرشور پای صندوق‌های رأی پس از حضور عزت آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن دنبال می‌شود.

وی راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر عظمت انقلاب و حرکت و عزم ملی ما، موتور محرکه انقلاب و موجب یاس دشمن دانست و اظهار کرد: حضور مردم در این راهپیمایی، قدرت تولید کرده، انقلاب را بیمه و دشمن را مأیوس می‌کند. مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تمام شهرهای استان البرز با حضور پرشور و عزت آفرین مردم و عاشقان انقلاب و کشور برگزار می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز توضیح داد: مراسم راهپیمایی در مرکز استان البرز، از ساعت ۹ صبح در مسیرهای چهارگانه آغاز و به میدان جمهوری منتهی می‌شود. مسیر اول میدان شهدا – میدان سپاه – بلوار جمهوری، مسیر دوم سه راه رجایی شهر – میدان سپاه – بلوار جمهوری و مسیر سوم فلکه اول رجایی شهر – بلوار ماهان – بلوار جمهوری است.

شمس با بیان اینکه مسیر چهارم نیز دولت آباد – مسجد حضرت ابوالفضل (ع) – بلوار نبوت – بلوار علامه جعفری – میدان سپاه – بلوار جمهوری است از سخنرانی وزیر کشور در این مراسم خبر داد و افزود: این راهپیمایی علاوه بر کرج در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، چهارباغ و طالقان و شهرهای محمدشهر، ماهدشت، مشکین دشت، مهرشهر، کمالشهر و گرمدره نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیش از ۳۰ مرکز شهرستان و شهرها و روستاهای البرز خاطرنشان کرد: در مسیر راهپیمایی بیش از ۱۰۰ غرفه کودک و نوجوان، فرهنگی، تبیین دستاوردهای انقلاب، جهاد تبیین و موکب‌های پذیرایی برپا می‌شود. همچنین خادمیاران رضوی با پرچم متبرک حرم رضوی در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});