×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از اقدامات شاخص در بخش سلامت را تشریح و خاطر نشان کرد: خوشبختانه بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس که با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود تجهیز و افتتاح شد و شاخص تخت بیمارستانی در استان افزایش یافت. در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در استان ۱/۱۱ و در کشور ۱/۸۸ می باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزارو ۹۱۷ متر مربع فضای آموزشی ، درمانی و بهداشتی طی ۲۹ ماهه اخیر افتتاح شده است و همچنین بیش از ۴۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای دیگر  در حال ساخت می باشد.

دکتر صیادی به بخشی از اقدامات مهم در حوزه بهداشت  اشاره کرد و گفت: فاز اول تا سوم  برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سه شهرستان نظرآباد ، ساوجبلاغ و فردیس انجام شده است و همچنین در تمامی مراکز تحت پوشش نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک فعال شده است.

وی ادامه داد:  تا کنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۹ هزار واکسن کرونا تزریق شده و در پویش ملی سلامت بیش از یک میلیون و۴۱۰ هزار نفر از نظر فشار خون بالا و دیابت غربالگری شدند. در کلیه مراکز بهداشتی سطح استان مراقبت های بهداشتی برای بیش از یک میلیون و   ۳۰۰ هزار نفر میانسال و سالمند  و برای بیش از ۸۴۵ هزار نوجوان  و جوان  و بیش از ۴۹۶ هزار بزرگسال انجام شده است.

دکتر صیادی با اشاره به برگزاری ۱۴ اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار تصریح کرد: ۲۱ هزار خدمات دندانپزشکی رایگان  توسط کلینیک سیار درمناطق محروم ارائه شده است و برنامه خودمراقبتی با بیش از ۴۰۰ هزار  سفیر سلامت در خانواده ها در حال اجراست.

رئیس دانشگاه از اقدامات مهم در بخش غذا و دارو  به ۳۴ هزار بازرسی از ۴۴۰۰ مرکز تحت پوشش و صدور بیش از ۳۹ هزار پروانه و مجوز  و ۱۲  هزار بازدید از مراکز عرضه محصولات سلامت محور در استان اشاره کرد.

وی آموزش علوم پزشکی و تحقیقات و فناوری را یکی از حوزه های فعالیت مهم این دانشگاه برشمرد و گفت : در ۲۹ ماهه گذشته دانشگاه در این بخش  توانست هیات ممیزه مستقل دانشگاه را تاسیس کند و افزایش ۲۰ درصدی  ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد و همچنین مرکز آزمون الکترونیک در پردیس دانشگاه راه اندازی و ۴ رشته تحصیلی جدید دیگر به دانشگاه افزوده شد.

دکتر صیادی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز در سامانه علم سنجی کشور رتبه ۱۳ را دارد و ۴ نفر از اساتید این دانشگاه جزء دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

وی افزود: واحد  و شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه ۶ برابر افزایش داشته است و ۲۲ طرح و پایان نامه فناورانه و صنعت محور ، ۳۸ اختراع و  ۲۹ طرح مرتبط با جوانی جمعیت را به ثبت رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});