×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، دکتر داود زارع روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد:دهه فجر بیانگر اعتماد بنفس مردم ایران است چراکه همین مردم، رژیم شاهنشاهی که بزرگ منطقه بود را با اعتماد بنفس خود با رهبری انقلاب، توانستند شکست دهند.

وی در ادامه افزود: سازمان بیمه سلامت در سه محور بزرگ فعالیت می کند که یک محور در  بحث بیمه گری است که استان البرز ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده است در حالیکه در پوشش بیمه سلامت همگانی دستمان باز است و طبق قانون اجبار برای بیمه شدن است اما از طرف مردم اختیار است و اجباری نیست.

دکتر زارع با بیان اینکه رسانه ها می توانند تا سیاست گذار را اجبار به بیمه شدن را لحاظ کنند و مردم را نیز تشویق برای بیمه شدن، کنند چراکه سازمان تسهیلاتی را برای ۵ دهک اولیه رایگان انجام می دهد و با مراجعه به سامانه هر شخصی می تواند وضعیت بیمه خود را پیگیری کنند و یا با شماره گیری *۱۶۶۶# می توانند از وضعیت دهک بیمه خود آگاه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز  با اشاره به اینکه دهک های ۶ تا ۹ نیز شامل تخفیف های ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد می شوند، گفت: بیمه سلامت بیمه ای حمایتی و رایگان است و  باید در بین مردم همه گیر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به گران بودن درمان در کشور ما، مردم باید در این زمینه نگاه جدی تری داشته باشند و رسانه ها در این امربایستی ما را یاری کنند.

زارع عنوان کرد: استان البرز دارای ۶۷ محله کم برخوردار ومحروم است، در طول یک سال ۶۰ درصد محلات را با تیم های بیمه سلامت برای بیمه کردن خانوارها به این محله ها اعزام کردیم.

زارع با اعلام اینکه بسیاری از محله های کم برخوردار از مزیت های بیمه ای اطلاع کافی ندارند و کمتر برای بیمه خود و خانواده اقدام می کنند، افزود: در محلات کم برخوردار توانسته ایم حداکثر ۶۰ هزار جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم که آمار مناسبی برای البرز نیست.

وی با اشاره به اینکه بیمه افراد ضمن بهره مندی از خدمات بهداشتی درمانی در دریافت مستمری تاثیر گذار است، گفت: انتظار می رود مردم برای برخورداری از مزایای مستمری و درمانی از خدمات بیمه سلامت و سایر بیمه ها استفاده کنند.

زارع بیان کرد: صندوق دیگری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ ایجاد شد با نام صندوق بیماران خاص صعب العلاج که با ۷ همت در زمینه کشوری آغاز به کار کرد و ۱۰۷  بیمار به صورت برخط می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز خبر داد: حدود سه هزار بیمار خاص شامل همو فیلی ، تالاسمی ، دیالیزی و ام اس زیرپوشش بیمه سلامت هستند، این صندوق طی یکسال گذشته ۳۵۰میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص پرداخت کرده است.

زارع با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت تمام هزینه درمانی بیماران «ام پی اس» پرداخت می کند، گفت: صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و بیمارا ن خاص از سال گذشته زیر چتر بیمه سلامت در البرز آغازبه کار کرده که ۱۰۷ بیمار تحت پوشش آن می باشند.

مدیر کل بیمه سلامت البرز در پایان با اشاره به اینکه درصندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص هزینه ۶۷ قلم داروی جدید تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: پرداخت هزینه های درمانی بیماران پیوند کلیه و حتی پرداخت ۵۷۰ میلیون ریال به اهدا کنندگان کلیه را از دیگر اقدامات بیمه سلامت البرز است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});