×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، حمیدرضا نامداری با اشاره به شناسایی یکهزار فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح کلانشهر کرج بیان کرد: باتوجه به نزدیکی ایام پایانی سال و ضرورت تامین آب مورد نیاز مصرف مشترکین و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی که منجر به ایجاد خلل در خدمات رسانی به مردم می شود، شناسایی، جمع آوری و قطع یکهزار فقره انشعاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حجم آب مصرفی شناسایی شده از این تعداد انشعاب غیر مجاز را یک میلیون و ششصد و دوازده هزار متر مکعب و حجم فاضلاب غیر مجاز را یکصد و هفتاد هزار متر مکعب عنوان کرد.

نامداری با بیان اینکه وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب و فاضلاب موجب افزایش هزینه‌های جاری و ایجاد خلل در ارائه خدمات مطلوب به مردم می شود، افزود: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع آب، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری و عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن، از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز آب‌، برای شبکه آبرسانی بوجود می آورد.

به گفته مدیر عامل آبفا البرز استفاده غیرمجاز از انشعابات، بر اساس ماده ششصد و شصت قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است. کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر عدم پرداخت هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی و بحران کمی و کیفی آب نیز می شوند. به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه از سوی آبفا استان البرز دنبال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});