×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه ۲۱ آذرماه اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این شرایط به انتشار آگهی‌های اغوا کننده مانند تخفیف‌های ویژه شب یلدا روی آورده و کاربران را به درگاه های جعلی می‌کشانند.

وی بیان کرد: ترغیب کاربران با شیوه‌های مختلف، بهانه‌ای بر کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های بانکی آنها است که باید مراقب این کلاهبرداران بود.

جلیلیان با اشاره به برخی کلاهبرداری‌ها از طریق خریدهای اینترنتی شب یلدا به کاربران توصیه کرد: از فروشگاه‌های اینترنتی با نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند.

وی اضافه کرد: کاربران خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش انجام دهند و از پرداخت بیعانه خودداری کنند ضمن آنکه هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: فروشگاه‌های اینترنتی فاقد وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی قابل اعتماد نیستند و نباید برای خرید به آنها رجوع کرد.

جلیلیان افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و فروشگاه‌های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی شامل شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ می‌کنند و سپس دارایی حساب بانکی افراد را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران قبل از خرید اعتبار فروشگاه‌های اینترنتی را بررسی کنند و مراقب صفحات و درگاه‌های پرداخت جعلی باشند.

وی افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});