×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش تارا نیوز، رئیسی ۱۸ فروردین ماه سال گذشته و در دور نخست سفرهای استانی به البرز آمد در این سفر اختصاص ۱۰ هزارو ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۷۲ طرح عمرانی رهاورد سفرش به استان البرز بود.

رئیسی به بهانه سالروز نوزدهمین سفر به این استان، فروردین ماه امسال هم عازم البرز شده بود و در سفر نیمروزی به این استان دهها پروژه عمرانی، فرهنگی، تولیدی و زیرساختی را بهره برداری و همچنین با حضور در نشست های مختلف استان در حوزه های مختلف کشاورزی ، محیط زیست و آموزشی پس از رصد و آسیب شناسی مشکلات که پیش تر توسط نماینده عالی او احصا شده بود مورد بررسی قرار داد .

در همین سفر پروژه ای به درخواست ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند البرز برای دریافت کمک مالی ، معیشتی ، درمان و مشکلات گاز منازل که به آیت الله رییسی نامه نوشته بودند، رسیدگی شد.

تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به واحدهای مسکونی افراد نیازمند ، تصویب یک هزارو ۵۰۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان ، تصویب زمین و تسهیلات لازم برای مسکن جویان و بهسازی یک هزارو۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی از مهمترین دستاوردهای این سفر برای خانوارهای نیازمند البرز بوده است.

 

اما برنامه دومین سفر استانی رئیسی به البرز  چه بوده است؟

– بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان

– افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از ۱۲ سال

– افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج و کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج

– افتتاح دانشکده پزشکی خیرساز دانشگاه علوم پزشکی البرز

– بهره‌برداری از چندین کارخانه بزرگ صنعتی و اقتصادی

– بهره‌برداری از طرح‌های کلان تصفیه آب‌وفاضلاب و انتقال آب شرب به ۵ شهرستان

– ایجاد تحول جدی در حوزه گازرسانی در البرز؛ تمامی روستاهای استان البرز گازرسانی شدند.

– برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال از جمله کارخانه ایران تراورس که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد ، اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

گشایش طرح های ناتمام

 

 

رئیسی بلافاصله در بدو ورود به البرز کار خود را با بازدید از طرح بزرگراه شمالی کرج و طرح پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور آغاز کرد که با افتتاح بلندترین و عظیم‌ترین پل خاورمیانه ۴۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران-کرج-قزوین را را مرتفع خواهد کرد.

اولین طرح افتتاحی رئیسی به قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی اختصاص داشت که این قطعه پس از ۱۲ سال در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شده که طول آن ۷.۶ کیلومتر است و با این بهره برداری عظیمیه کرج به شمال غرب این کلانشهر متصل می شود.

رئیسی بلافاصله پس از افتتاح قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی، بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی شهید سلمیانی فردیس را بهره برداری کرد. بیمارستانی که کلنگ ساخت آن ر سال ۸۹ در دولت دهم به زمین زده شده بود و در سال ۹۲ توسط دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد اما به صورت نیمه کاره به دولت سیزدهم رسید و پس از ۱۳ سال تکمیل و گشایش یافت که این از برکات دولت مردمی است.

پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در دولت سیزدهم حدود ۴۵ درصد در طول مدت تقریبا ۱۵ ماه بوده است و ۶۳ درصد پیشرفت مالی داشت که ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار این بیمارستان، در دولت سیزدهم و ۲۹۰ میلیارد تومان در دولت‌های گذشته بوده است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها پرداختند.

عکس از نگار اصغری

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});