×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارانیوز، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان البرز، با حضور در مجموعه تولیدی و صنعتی احیا شده شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن «تراورس»، ضمن بازدید از نمایشگاه واحدهای منتخب از ۱۸۵ واحد تولیدی و صنعتی احیا شده این استان، در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود نیز شرکت کرد.

بر اساس گزارش ستاد احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، از ابتدای دولت مردمی تا کنون با همت و حمایت دولت، ۶ هزار ۵۵۳ واحد تعطیل و راکد در سراسر کشور به مدار فعالیت و تولید بازگشتند که باعث احیای ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه شده است.

شرکت «تراورس» تولیدکننده تراورس و قطعات آماده بتنی یکی از این شرکت‌هاست که در سال ۱۳۷۱ تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما پس از واگذاری دچار مشکلات عدیده و گرفتار فساد اقتصادی شده بود.

در سال ۱۳۹۹ پس از بازدید دکتر رئیسی از این واحد به عنوان رئیس وقت قوه قضائیه، این واحد نهایتا بر اساس حکم دادگاه به دولت بازگردانده شد و با روی کارآمدن دولت مردمی روند احیا و فعالیت آن تسریع و با جدیت دنبال شد و در حال حاضر حدود ۶ هزار نفر در آن مشغول کار هستند.

شرکت تراورس در حال حاضر علاوه بر گسترش فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف زیرساخت و روسازی راه‌ها و خطوط راه‌آهن کشور، اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید قطعات جدید بتنی در ۴ کارخانه کرج، اندیمشک، شیرگاه و قزوین کرده است.

در مدت فعالیت‌های جدید این شرکت، مشارکت آن در عملیات بهسازی خطوط شبکه ریلی کشور با ۴۵ درصد رشد از ۱۰۲ به ۱۴۸ کیلومتر، مشارکت در عملیات بازسازی خطوط شبکه ریلی با ۳۰۰ درصد رشد از ۸ به ۳۲ کیلومتر و عملیات تعویض و نصب سوزن با ۱۱۴ درصد رشد از ۸۲ به ۱۷۶ کیلومتر افزایش یافته است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});