×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارانیوز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز، عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از ایفای نقش خبرنگاران در جامعه، گفت: رییس جمهور ساعت ۳ صبح روز جمعه به ایران خواهد آمد و سفر به استان البرز در روز جمعه بنا بر وعده رییس جمهور محترم، قطعی است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته سفر ریاست جمهوری در سال گذشته، اضافه کرد: سفر اول ریاست جمهوری نصف یک روز به طول انجامید اما این سفر یک روزه است.
استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مصوبات سفر اول مصوب شده است، اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد در سفر اول تسهیلات به واحدهای مختلف اعطا شد که همین میزان اعتبار برای سفر دوم ایشان نیز تصویب شد.
استاندار البرز یاد آور شد: ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به ۵۶ پروژه ای است که مقرر شد با حضور رییس جمهور به بهره برداری برسد.

افتتاح بیمارستان دولتی فردیس

یکی از پروژه‌های که در این سفر به بهره برداری می‌رسد بیمارستان شهید سلیمانی فردیس است، ادامه داد: سرانه تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر در استان البرز کمتر از عدد یک است و نصف سرانه کشور است، ۲ هزار و ۲۰۰ تخت در البرز وجود دارد که نیاز داریم همین تعداد به سرانه درمانی استان افزوده شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان فردیس ۲۶۰ تخت بیمارستانی دارد که به مرور زمان بخش‌های مختلف آن از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: بیمارستان به آفرین نیز مربوط به بخش خصوصی با ۲۶۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان افزوده خواهد شد. این بیمارستان ۹۶ درصد پیشرفت داشته است که در آینده بسیار نزدیک افتتاح خواهد شد.
استاندار البرز یادآور شد: ظرف یک‌سال گذشته بیمارستان دولتی فردیس پیشرفت چشم گیری داشته است که به واسطه حمایت‌های دولت پس از ۱۰ سال به سرانجام رسید.
وی از بازسازی بیمارستان شهید مدنی خبر داد و افزود: این امر به واسطه انتقال بیمارستان مدنی به بیمارستان شهید بهشتی محقق خواهد شد، در این راستا احداث بیمارستان در شهرستان‌های البرز در دستورکار قرار گرفته است که با اجرایی شدن آن بیش از هزار تخت به سرانه تخت بیمارستانی البرز افزوده خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: به عبارتی در دولت سیزدهم هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان البرز افزوده خواهد شد.
استاندار البرز با بیان اینکه در شهرستان فردیس یکی از مراکزی که نیمه فعال بودند به عنوان جشن کارخانه‌ها و تولیدی‌های نیمه فعال جشن خواهیم گرفت، ادامه داد: ۱۸۴ مجموعه غیرفعال و نیمه فعال استان تکمیل شد.
وی ادامه داد: مراسم استقبال از ریاست جمهوری به سمت مصلی کرج انجام خواهد شد. در ادامه اقامه نماز جمعه و سخنرانی ریاست جمهوری با حضور اقوام مختلف مردمی برنامه ریزی شده است.
عبداللهی افزود: ۱۶/۶ کیلومتر اتوبان شهید سلیمانی در ادامه شهید همت برنامه ریزی شده است که روز‌ جمعه پس از اقامه نماز جمعه و سخنرانی رییس جمهور بازدید از این پروژه برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است سال آتی این پروژه زیر بار ترافیک برود که کاهش بار ترافیکی ۳۸ درصدی اتوبان کرج-قزوین را به دنبال خواهد داشت.

استاندار البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه ۷.۵ کیلومتر این پروژه آماده بهره برداری است بازدید برنامه ریزی شده است‌.
وی با بیان اینکه مردمی سازی کلیه اقدامات مدنظر قرار دارد، گفت: این امر به صورت ویژه مشکلات محلات بررسی شده است. بازدید از این محلات و جلسه با مدیر محلات از دیگر برنامه‌های این سفر است.
استاندار البرز با بیان اینکه دانشگاه جدید علوم پزشکی استان البرز که به صورت خیر ساز آماده بهره برداری است، اذعان کرد: این اقدام در مسیر ادای به عهد نذر سلامتی نوه خیر مدنظر به انجام رسیده است.
وی در ادامه به برگزاری نشست‌های متعدد ریاست جمهوری با حضور خیرین، نخبه‌ها و… اشاره کرد و گفت: در نظر داریم ۲۰۰ مدرسه تا پایان عمر دولت سیزدهم در استان البرز به بهره برداری برسد.

بهره برداری تصفیه خانه ماهدشت خبر

استاندار البرز‌ در ادامه به تراکم جمعیت مدارس استان اشاره کرد و یادآور شد: برای رسیدن به نقطه ایده آل یعنی یک شیفت شدن کلیه مدارس با جمعیت ۳۰ نفر، نیازمند احداث هزار مدرسه هستیم.
وی در بخش دیگری به گازرسانی روستاهای صعب العبور البرز اشاره کرد و یادآور شد: هزار و ۳۰۰ میلیارد برای تمامی روستاها هزینه شد، روستاهای صعب‌العبور هم صاحب نعمت گاز شدند و هم اکنون البرز به عنوان استان سبز مطرح است.
نماینده عالی دولت در استان البرز خبر داد که طی اجرای پروژه‌های آبرسانی تنش‌های آبی در شهرستان‌های نظرآباد به اشتهارد برطرف شد، اضافه کرد: این پروژه با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی از بهره برداری تصفیه خانه ماهدشت خبر داد و و یادآور شد: از قبال این پروژه همه کشاورزان ماهدشت و شهرستان اشتهارد بهره‌مند خواهند شد.
عبداللهی در ادامه از شهرستان شدن کمالشهر، محمد شهر و ماهدشت خبر داد و اظهار کرد: احتمال اینکه در این سفر استقلال سه شهرستان جدید البرز اعلام شود وجود دارد.

آمار آسیب های اجتماعی در البرز کاهشی است

استاندار البرز اضافه کرد: در کاهش جرایم، سرقت، خودکشی و طلاق، البرز موفق عمل کرده است که در این میان نیازمند فعالیت جهادی رسانه‌ها در مسیر امیدآفرینی و اطلاع رسانی هستیم.
وی در پایان با بیان اینکه شهرستان اشتهارد میزبان وزیر صنعت و وزیر میراث فرهنگی است، تصریح کرد: در این سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهی شهرستان طالقان خواهد شد، همچنین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میهمان شهرستان چهارباغ می‌شوند. فردیس نیز میزبان وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});