×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش تارا نیوز، داوود جعفری، فرماندار شهرستان چهارباغ عصرامروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار البرز برگزار شد، اظهار کرد: چهارباغ به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و تقسیمات سیاسی در قالب استان البرز قرار دارد اما علیرغم تلاش های صورت گرفته در سنوات گذشته، این شهرستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر به صورت ثابت و ۳۰ هزار نفر به صورت شناور و حدود ۴۶ هزار نفر اتباع، بسیار کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت و منویات مقام معظم رهبری، چهارباغ در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. پیش از این، جاده قزلحصار یک جاده باریک بود و تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی بسیاری در این مسیر رخ می داد اما اکنون بهسازی و ایمن سازی شده است.

فرماندار چهارباغ به بهسازی و ایمن سازی جاده سهیلیه  اشاره کرد و گفت:در حال  حاضر در حال ایمن نسازی و اسفالت این جاده هستیم.

وی در حوزه آموزش و پرورش گفت:، در راستای سیاست گذاری های استاندار البرز در خصوص نهضت مدرسه سازی، از سال گذشته تا هفته دولت امسال، پنج مدرسه در این شهرستان افتتاح شد و پنج مدرسه دیگر نیز در حال ساخت هستند که طی ماه های آینده افتتاح می شوند همچنین یک هنرستان بزرگ هم در شهرک ابریشم در حال احداث است.

جعفری در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: سال گذشته ، ۶ داروخانه در سطح شهرستان وجود داشت که اکنون تعداد آن ها به ۱۱ رسیده و سه داروخانه نیز در دست ساخت هستند. مرکز جامع سلامت در شهرک ابریشم نیز در حال احداث است و برنامه ریزی شده که در دهه فجر افتتاح شود. درمانگاه این شهرک نیز افتتاح شده است.

فرماندار چهار باغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهارباغ در حوزه ورزش گفت: علیرغم وجود دو مرکز ورزشی، سرانه ورزشی این شهرستان زیر ۲۰ سانتی متر بود، در صورتیکه در برنامه ششم این رقم یک و نیم متر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری ساخت سه سالن در استان البرز مصوب شد که با تدابیر استاندار در قرارگاه اجتماعی و به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، دو سالن برای چهارباغ در نظر گرفته شد که اقدامات لازم برای ساخت آن ها در حال انجام است.

فرماندار چهارباغ با اشاره به تلاش جدی برای اجرای طرح هادی و پروژه های عمرانی در سطح روستاهای این شهرستان و با بیان اینکه چهار محله شهرک ابریشم، مهدی آباد، ملک آباد و چهارباغ جزو محلات هدف قرارگاه اجتماعی هستند، مطرح کرد: ورودی چهارباغ و زیرگذر رها شده بود که روشنایی آن تامین شده است.

وی به اصلاح شبکه و روشنایی معابر بیشتر روستاها نیز اشاره کرد و ادامه داد: چهارباغ اولین شهرستانی است که پروژه فیبر نوری در منطقه شهری در آن اجرا شد.

جعفری با اعلام اینکه زمینی به مساحد ۱.۸ هکتار برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرک ابریشم در نظر گرفته شده که باید ماده ۲۳ آن اخذ و اعتبار لازم در نظر گرفته شود، ادامه داد:  شهرستان چهارباغ از نداشتن کلینیک تخصصی، آزمایشگاه و رادیولوژی رنج می برد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان البرز توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد و اقدامات لازم در راستای رفع این محرومیت انجام شود.

فرماندار به اعتبارات چهارباغ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۵۸ میلیارد تومان و در سال جاری به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});