×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، دکتر داود زارع صبح روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، در خصوص برنامه های هفته ملی بیمه سلامت گفت: سوم آبان ماه، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به همین مناسبت از ۲۹ مهر تا ۵ آبان با عنوان هفته ملی بیمه سلامت نام‌ گذاری شده است.

وی افزود با بیان اینکه برنامه های متنوعی در هفته بیمه سلامت، جهت آشنایی و شناخت بیشتر گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت با فعالیت‌ های سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شده است، گفت: همزمان با هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس استان البرز به صدا درمی آید.

دکتر زارع با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته ملی بیمه سلامت و شعار محوری این هفته با عنوان “بیمه سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی” افزود: ۲۹ مهر روز اول هفته با عنوان “آموزش، پیشگیری و سلامت خانواده” نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ مهر روز دوم هفته با عنوان “سازمان هوشمند و خدمات الکترونیک سلامت” و  ۱ آبان روز سوم هفته با عنوان “حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج و نادر، مشارکت های اجتماعی و خیرین سلامت” است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز ۲ آبان روز چهارم هفته را با عنوان “پوشش همگانی، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان” اشاره کرد و ادامه داد:، ۳ آبان روز پنجم هفته با عنوان “ارتقاء خدمات، خرید راهبردی و نظارت بر خدمات مطلوب سلامت” است.

دکتر زارع در ادامه گفت: ۴ آبان روز ششم هفته با عنوان “اطلاع رسانی، توانمندسازی، مشتری مداری و جهاد تبیین” و ۵ آبان روز هفتم هفته با عنوان “حمایت از درمان زوجین نابارور و جوانی جمعیت” نامگذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز زیر پوشش  بیمه سامت هستند،افزود: از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: یکی از اقدامات موثر بیمه سلامت استان خدمات رسانی به ۶۶ محله کم برخوردار  البرز است و تلاش می کنیم تا بیمه افراد نیازمند و فاقد بیمه در این محله ها در الویت باشد.

مدیرکل بیمه سلامت البرز با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۶ محله کم برخوردار البرز بازدید و اقدام لازم برای بیمه قشرهای فاقد بیمه به عمل آمده است، گفت: بخشی از اتباع خارجی مقیم البرز نیز زیر چتر بیمه سلامت استان قرار گرفته اند که البته این بیمه مختص افرادی است که دارای کارت آمایش باشند.

دکتر زارع تاکید کرد: بیمه سلامت البرز صندوق ویژه برای حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص راه اندازی کرده و این بیماران از خدمات صندوق مذکور بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ۲ بیمارستان فعال  نیز در البرز به زوج های نا بارور اختصاص داده شده است که به این زوج ها خدمات ارائه می دهند چراکه بیمه سلامت به طرح جوانی جمعیت در کشور حمایت می کند.

دکتر زارع  در بخش دیگری از سخنانش به طرح نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود تمام پزشکان در زمینه طرح نسخه نویسی الکترونیکی با بیماران و صندوق های بیمه درمانی همکاری بیشتری کنند تا شاهد مشکلاتی برای مردم نباشیم.

مدیرکل بیمه سلامت البرز در پایان خاطرنشان کرد: برای گسترش نسخه نویسی الکترونیکی و خدمات به بیمه شدگان در البرز برنامه های متنوعی در هفته بیمه سلامت پیش بینی شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});