×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری،  اظهار کرد: امنیت حرف اول را در جامعه می زند چراکه  اگر در جامعه امنیت نباشد سنگ رو سنگ بند نمی شود و این مردم هستند که صدمه می بینند.

وی در ادامه افزود: هفته نیروی انتظامی را فرصت خوبی برای بازگو کردن اقدامات موثر پلیس است همانطور که بیشترین ماموریت ها بر عهده نیروی انتظامی است، به گونه ای که از تولد تا مرگ انسان، در هر موضوعی که با آن برخورد می کنیم، نیروی انتظامی ر آن نقش ایفا می کند.

سردار هداوند با تاکید بر اینکه این نهاد از مرز تا قلب پایتخت، از مرزبابی تا سایر نیروهای انتظامی به ملت ایران خدمت رسانی می کند، افزود: وظیفه ما برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمندار، پلیس خدمتگزار» تعیین شده است، گفت :یک شهروند قانونمدار باید در چارچوب قانون حرکت کند و پلیس نیز به چنین شهروندی خدمت رسانی می کند البته در این هفته تلاش می کنیم خدمات بیشتر و مضاعفی را خارج از ماموریت های خود به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: هر روز هفته نیروی انتظامی به نام های مختلفی مانند پلیس مقتدر، پلیس انقلابی، پلیس هوشمند، پلیس دانش بنیان و پلیس پاسخگو نامگذاری شده است و همه پلیس های تخصصی نیز در خدمت مردم هستند.

سردار هداوند با تاکید بر اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان البرز اجرا شده و تا پایان سال جاری نیز به صورت مداوم ادامه دارد، افزود: با مجرمان و هنجارشکنان به صورت قاطع برخورد می شود تا گریزی از دست قانون نداشته باشند.

وی در تشریح مهم ترین ماموریت پلیس آگاهی در مبارزه با جرائمی مانند قتل و سرقت؛ گفت: از اجرای طرح های مختلف امنیت اجتماعی توسط پلیس آگاهی تا آمار کشفیات سرقت در البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۲ هزار مورد می توان اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش داشته است.

سردار هداوند به جرائم اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: ۸۳ پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته و در این زمینه ۱۷۲ متهم نیز دستگیر شده اند و ۳۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و ارزش ریالی کشفیات این حوزه، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف حدود ۱۴ میلیون عدد انواع اقلام قاچاق در این مدت و افزایش ۲۸ درصدی ارزش ریالی این کشفیات خبر داد و بیان کرد: پلیس اطلاعات و امنیت نیز بیش از ۹۰ نفر از اراذل اوباش سطح دار را دستگیر کرده که تحت کنترل هستند و هر ماه احضار و عملکرد آن ها بررسی و با تخلفات آن ها به صورت قانونی برخورد می شود.

وی مهم ترین ماموریت پلیس راه را برقراری نظم و کنترل ترافیکی در جاده ها و محورهای مواصلاتی عنوان و مطرح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان ۱۱۵ مورد کاهش یافته و تصادفات خسارتی در محورهای مواصلاتی نیز ۳ هزار و ۴۶۸ مورد بوده که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سردار هداوند با بیان اینکه تصادفات و تخلفات حادثه ساز در سطح شهرستان های البرز به ویژه کرج ۵۴ مورد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است. از جمله خدمات ارائه شده به مردم توسط پلیس راهور می توان به بیش از ۴۹۶ هزار خدمت در مرکز شماره گذاری، صدور بیش از ۱۸۹ هزار گواهینامه و ارائه خدمات ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی از طریق سامانه پلیس من اشاره کرد.

وی به استعلام تخلفات رانندگی و نمره منفی گواهینامه و نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک از طریق سامانه پلیس من از دیگر خدماتی پلیس اشاره کرد و گفت: در طول این مدت ۴۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده و در حال پیگیری برای رفع آن ها هستیم که تاکنون موفق به رفع یک نقطه با کمک شهرداری شده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به حدود ۱۳ هزار و ۱۹۸ مورد اعمال قانون خودرویی و توقیف یک هزار و ۱۱ دستگاه خودرو اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ فقره خدمات ترافیکی نیز ارائه شده است. طی این مدت، پلیس فتای استان البرز نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد کشفیات جرائم رایانه ای داشته که منجر به دستگیری ۷۰۰ نفر در این زمینه شده است.

سردار هداوند با اشاره به کشف بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد جرائم اقتصادی در فضای مجازی و افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در زمینه جرائم اجتماعی بیش از ۲۰۰ مورد کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حوزه جرائم سیاسی نیز بیش از ۲۰ مورد کشف شده و شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته هستیم.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه مهم ترین اقدام پلیس مبارزه با موادمخدر، پاکسازی جامعه از فروشندگان موادمخدر و سوداگران مرگ و برخورد قاطع با توزیع کنندگان است،بیان کرد: در یکی دو ماه اخیر، بیش از پنج هزار نفر از معتادین متجاهر و فروشندگان موادمخدر در البرز که در کنار آموزشگاه ها و مدارس پرسه می زدند دستگیر شدند که این امر نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشت.

سردار هداوند از کشف حدود ۱۱ تن مواد مخدر طی هفت ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری، بیش از چهار هزار نفر از شهروندان به دفتر نظارت همگانی مراجعه کرده اند. در طول این مدت، ۲۷ طرح دستگیری سارقان حرفه ای و ۱۲ مرحله جمع آوری معتادین متجاهر اجرا شده است که با دستگیری این افراد، آمار سرقت های خرد کاهش می یابد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});