×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علیرضا عباسی در نشست با تعاونی های استان که به مناسبت هفته تعاون در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه صفر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: اگر دولتمردان نیت خود را خالص و در مسیر خدمتگزاری گام بردارند، همچون شهید رجایی و باهنر خواهند شد. عمر مدیریتی این دو شهید والامقام طولانی نبود و به یکماه هم نرسید اما عرض مدیریت آنان وسیع بود و چهل و اندی سال است که همواره یاد این عزیزان در هفته دولت همواره گرامی داشته می شود. امیدوارم خداوند به تمام مسئولانی که در راستای حل مشکلات مردم زحمت می کشند اجر دنیوی و اخروی عنایت بفرماید.

وی با اشاره به اهمیت تعاون تصریح کرد: در یکی از اصول قانون اساسی ما بحث اقتصاد دولتی و خصوصی و تعاونی در نظر گرفته شده است، یعنی ما باید به سمتی برویم که همانگونه که انقلابمان اسلامی و مبنای دینی دارد، برگرفته از دین مان باید به تعاونی ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشکل ما اینست که معمولا دولت‌ها می خواهند از یک طرف یک انحصاری در مجموعه خود به وجود آورند و دوم اینکه اگر یک تغییری هم ایجاد می کنند، یک رانتی برای عده و افراد خاصی بوجود می آوردند و خصوصی سازی هم که می کنند معمولا اختصاصی سازی می کنند.

دکتر عباسی ادامه داد: در گذشته وابستگان یکسری از مسئولین و یکسری سفارش شدگان و امضاهای طلایی در کشوهای میز مانده به منافعی دست می یابند ولی اگر قراراست یک خیر و نفعی برسد باید به جای فرد خاص، به یک مجموعه در قالب تعاونی برسد.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی ها نقش بسزایی در پیشرفت کشور دارند، گفت: در جلسه ای که دو روز گذشته در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص بحث کشاورزی داشتم، عنوان کردم دو مجموعه در کشور در واردات نهاده های دامی ما ذینفع هستند که با کل غذای مردم بازی می کنند و کل سفره مردم را گروگان گرفته اند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه این انحصار با تعاونی شکسته می شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است نفعی برسد به یک مجموعه تعاونی که چندین هزار نفر عضو دارد برسد و انحصارهایی که برای نزدیکان افراد بوجود می آید مشکلاتی برای کشور ایجاد می کنند، این افراد برای رسیدن به منافع بیشتر در بزنگاه ها کار کشور را بر روی زمین می گذارند.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم جلوی یکسری اتفاقات ناگوار در کشور گرفته شود، باید به تعاونی ها بها دهیم ولی در این مسير عده ای عامدانه کارشکنی مي کنند و دلیل عدم رشد تعاونی ها اینست که عده ای نمی خواهند این امر محقق شود.

دکتر عباسی اظهار کرد: عده ای نفعشان در اینست که اقتصاد دولتی و یا شخصی با سفارشات خاص باشد، اما حرکت در مسیر اقتصاد تعاونی باعث شکوفایی اقتصاد می شود.

وی در خصوص راه برون رفت از مشکلات و موارد یادشده گفت: باید با بازنگری، مسیر به ریل اصلی خود بازگردد و باید در مجلس قوانینی را وضع کنیم تا ریل گذاری مناسب برای تعاونی ها و اقتصاد تعاونی ایجاد شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی افزود: کوتاهی هایی در این خصوص صورت گرفته است، چراکه قانون وضع شده اما در اجرای آن کمتر نظارتی صورت گرفته است و به جای مسائل اصلی به مسائل فرعی پرداخته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ما مفتخریم موسسه رازی در کشور ۱۰۰ سال واکسن تولید کرده، گفت: اما باعث شرمندگی است که ۷۵ درصد واکسن طیور کشور وارداتی است و باید زمینه ایجاد تولید این مهم در کشور فراهم شود و تا انتهای برنامه هفتم باید ۷۰ درصد واکسن طیور تولید داخل کشور باشد.

دانشیار دانشگاه تهران با بیان اینکه باید زمینه ایجاد تولید واکسن طیور در کشور فراهم شود گفت: ولی عده ای که در این واردات نفع کلانی دارند مانع مي شوند و ما به عنوان نماینده مجلس باید بستر قانونی را فراهم و تکلیف برای وزارتخانه مشخص نمایم و هر سال باید پیشرفت آنرا رصد کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});