×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوزف هرساله با فرارسیدن ایام محرم و برپایی نذورات، استفاده بی‌رویه و بدون محدودیت از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بارمصرف افزایش می‌یابد که خسارت‌های آن متوجه انسان و محیط‌زیست است.

عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر در هیئت‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها هرچه بیشتر نسبت به حفظ پاکیزگی محیط‌ زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  در این خصوص اظهار کرد: پویش « پاکبان محرم »  ضرورت مشارکت مؤثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگو‌های فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی راه‌اندازی شد.
محمد رضا خسروی خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در میان شهروندان به‌ویژه در مناسبت‌هایی مثل ایام محرم، برای توزیع غذای نذری و چای و نوشیدنی در هیئت‌ها رواج پیدا کرده و متأسفانه برخی از شهروندان با ریختن این ظروف در معابر، علاوه بر آلودگی محیط شهری، به تولید بیش‌ازاندازه زباله‌های پلاستیکی نیز دامن می‌زنند، درحالی‌که این زباله‌ها بیشتر تجدیدناپذیر هستند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند  اظهارداشت: اطلاع رسانی و آموزش های لازم در سطح شهر  با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کنار این پویش  انجام می شود.
وی ادامه داد:  مسئولان هیات ها و تکایا در جمع آوري این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند. همانطور که پیشتر گفته شد، با توزیع نذورات در تکایا ، پس از اتمام مراسم سوگواري، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم. عدم جمع آوري به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذي و جوندگان خواهد شد. بنابراین مسؤلین تکایا نهایت همکاري را با مأمورین شهرداري داشته باشند و نسبت به جمع آوري باقیمانده هاي مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام نمایند.

خسروی در پایان  گفت: از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار “پاکبان محرم” دعوت میشود در این پویش در ایام سوگواری شرکت کرده و ضمن فرهنگسازی با مشارکت بالا برای شهری سبزتر مارا یاری رسانند

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});