×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر/ عکس از وحید فخیم

به گزارش تارا نیوز، زهره رزمی آذر /مردمان روستای شمس آباد در نزدیکی پایتخت به گونه ایی دیگر زیست می کنند در هوای خاک آلود و گرم و سوزان هر ثانیه اش ایستادن در آن طاقت فرسا است.

شهر در این گوشه از تهران به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است. اگر سری به اینجا بزنید، زندگی فوق لاکچری را خواهی دید از این زندگی لاکچری فقط آجرهایش نصیب کارگران و  زن و بچه ها شده است.

۲۰۰ خانوار درهمسایگی منطقه ۱۸ تهران، بدون سهمی از عدالت شهری، روز را به شب می‌رسانند.

بازی کودکان با خاک عجین شده و  پدران و مادرانشان هر روز آجرهایی را می سازن که برای آبادی زندگی شهرنشینی است اما خود محروم از یک خانه و سقف ۴۰ متری هستند.

این روستا از قدیم‌الایام ۲۴ کوره فعال داشت و چند سالی هست که از آن تعداد ۱۰ کوره فعال مشغول کارند. هر کوره در گودهای بزرگ خاکی با ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ متری با تلی از خاک محصور شده‌ و خانه‌های کارگری در فاصله کمی قرار گرفته‌اند.

در این محدوده از حاشیه شهر، چند اتاق درون دالان‌های سربسته‌ و دخمه‌های تاریک قرار گرفته‌اند و هر خانواده درون یکی از اتاق‌ها روزگار می‌گذراند.

خیابان اصلی روستای شمس‌آباد تا محله‌های شاتره و چهاردانگه کشیده شده و اینجا تنها ۴کوچه دارد که در هر کوچه کوره‌های بزرگ با خانه‌های کارگری و گودهای کارگاهی واقع شده‌اند.

مشکلات در این روستایی که از حداقل های زندگی، بهداشت و درمان محروم است، بیداد می‌کند. انتظار ما برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب کوره‌پزخانه‌ها و داشتن امکانات حداقلی شهری واقعا زیاد نیست.

کارگران کوره‌پزخانه‌ها در شمش آباد، بدون شرح                                                                                   وحید فخیم

وحید فخیم

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});