×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، عباسعلی کیخایی روز شنبه گفت: عملیات رهاسازی بازگشایی مسیر اصلی رودخانه کرج که براثر سیل ۱۸ خرداد ماه سال جاری براثر انباشت رسوب مسدود شده بود به پایان رسیده و از صبح فردا یکشنبه مسیر اصلی آب بازگشایی می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که مقادیر زیادی آب پشت تپه های رسوبی ذخیره شده، بازگشایی مسیر با بالا رفتن سطح آب رودخانه در پایین دست کرج همراه است.

کیخایی گفت: برهمین اساس از ساعت هشت صبح یکشنبه چهارم تیرماه جاری به مدت ۲۴ وضعیت اضطراری به لحاظ بالاآمدن آب در رودخانه کرج اعلام می شود.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز بیان کرد: از گردشگران تا افراد بومی ورستوران داران انتظار می رود در این مدت زمان وارد حریم و اطراف رودخانه کرج نشوند.

سیلاب ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ سبب انتقال بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب رسوب به داخل دریچه خروجی سد و رودخانه کرج شد که دریچه سد پس از چهار از وقوع حادثه توسط گروه های فنی و مهندسی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو بازگشایی و آباز مسیر انحرافی به تصفیه خانه های کرج و تهران انتقال یافت.

از آن پس نیز توسط گروه های فنی و مهندسی لایروبی و پاکسازی رودخانه کرج ادامه یافت و اکنون به مرحله پایانی رسیده و قرار است آب سد کرج از فردا از مسیر اصلی خود در رودخانه جریان یابد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});