×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

میثم فخریان در گفتگو با تارا نیوز در خصوص مشکلات پیش روی فعالیت کارگزاری ها در بورس اظهار کرد: از اوایل سال ۱۳۹۹ در حدود ۳۰ درصد از درآمد کارگزاری ها کسر شد و به صندوق توسعه بازار واریز شد.

فخریان افزود: این بیشترین کاهشی بود که از سال ۹۹ داشته ایم البته مقرر بود که درآمد کارگزاری ها کاهش یابد اما در حال حاضر اجرایی نشده است.

معاون اجرایی کارگزاری کیان به سطح درآمد معاملات کارگزاری ها اشاره کرد و گفت: از هر یک میلیارد تومان در گردش سه میلیون و ۴۰ هزار تومان کارمزد کارگزاری ها است.

در واقع هر چه تعداد مشتری ها بیشتر باشد درآمد کارگزاری ها هم به همان نسبت افزایش می یابد، اما برای کارگزاری های کوچک که مشتریان کمتری دارند این میزان درصد جوابگوی هزینه ها نبوده و به صرفه نیست.

فخریان در پاسخ به سوال خبرنگار  تارا نیوز با توجه به اینکه مردم بیشتر با کارگزاری های بزرگ همچون مفید و آگاه وارد معامله می شوند، برای رقابت با این کارگزاری ها با مشکل روبرو می شوید یا خیر، افزود: در سال ۹۹ که مردم از دفاتر پیشخوان برای بورس ثبت نام می کردند بیشتر جذب کارگزاری های مفید و آگاه شدند، اما هنگامی که دوران اوج ثبت نام بورس به پایان رسید مردم به این نتیجه رسیدند که خدمات سایر کارگزار ی ها هم خوب است.

وی اضافه کرد: در همان دوران گاها به دلیل شلوغی سرورهای سامانه معاملاتی این دو کارگزاری ها دچار مشکل می شدند و نسبت به بقیه کارگزار ها کندتر عمل می کردند از این رو مردم از این کارگزاری ها خارج شدند و با سایر کارگزاری ها کار کردند و در حال حاضر مردم نیز هر کارگزاری که خدمات بهتری به مردم ارائه دهند به سمت آن کارگزاری کشیده می شوند.

فخریان با اشاره به اینکه ۳ الی ۴ نوع خدمات کارگزاری ها ویژه است، افزود: خدماتی همچون باشگاه مشتریان، خدمات اعتباری، سود مانده به مشتری و برگشت کارمزد داشته باشد که کارگزاری ها با این موارد رقابت می کنند. شایان ذکر است بنا بر مبلغ یا سبدی که مشتری برای بورس در نظر می گیرد ارزش گذاری می شود و تسهیلاتی تخصیص می دهیم.

معاون اجرایی کارگزاری کیان عنوان کرد: در روزهای نخست به دلیل هجوم مردم برای سفارش عرضه اولیه اکثر سایت ها با مشکل روبرو می شوند اما با توجه به اینکه دو سامانه معاملاتی در این کارگزاری فعال است مشکلی در سایت نداریم.

وی به بخش آموزش اشاره کرد و گفت: هر سرمایه گذاری که از شرکت مشاوره بخواهد اگر سرمایه گذار صفر یا مبتدی باشد سرمایه گذار را به سمت صندوق های سرمایه گذاری هدایت می کنیم و اگر به صورت شخصی خرید نکند و از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کند که درآمد ثابت و سهام دارند در نهایت سرمایه بالاتری هم داشته باشد به سمت خدمات سبد گردانی سوق می دهیم در بخش آموزش هم در بخش پنل آموزش، همکاران راهنمایی لازم را خواهند کرد، همچنین سایت رهاورد نوین و مپنا را داریم که تحلیل گران آموزش های لازم را می دهند.

فخریان با اشاره به اینکه از لحاظ بازدهی صندوق های درآمد ثابت گروه مالی کیان در بازه یک سال اخیر بین اول تا ۵ بوده است، گفت: صندوق های بازار گردانی هم نمادهای مختلف را بازارگردانی می کند که صف فروش نشوند تا نماد متعادل شود همچنین صندوق درآمد ثابت، صندوق ندا و کیان است که سود موثر آن ۲۶تا ۲۷ درصد است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});