×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) با حضور در اداره کل بهزیستی استان میهمان «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی و معاونین وی بودند و با هدف بررسی و برنامه ریزی جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و برطرف کردن نیازهای مددجویان و جامعه هدف بهزیستی با استفاده از پتانسیل موجود و استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه مدیرکل بهزیستی البرز از فعالیتها و برنامه های سازمان بهزیستی پرداخت وافزود :بهزیستی به عنوان مولود انقلاب اسلامی گروه هدف بسیار گسترده ای شامل افراد دارای معلولیت،محرومین و مستضعفین دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی ۵۴ ردیف فعالیتی مشخص دارد و ذیل این ۵۴ خدمت تعریف شده ۱۸۴ ریز فعالیت دارد و این تنوع و تکثر باعث شده که جامعه هدف ما در بهزیستی نیز به همین نسبت متنوع و متکثر باشند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم اوایل سال جاری در رهنمودهایشان تأکید داشتند بر واژه های تحول آفرینی و امیدآفرینی که در نهایت منجر به پیشرفت میشود و ایشان مجدداً روز ۱۴ خردادماه در مرقد مطهر امام خمینی (ره) تأکید کردند بر ایجاد ایمان و امید که با این توصیه ها مسیر و تکلیف را برای ما مسئولین مشخص فرموده اند و همچنین بر اساس سند تحول دولت ما سند تحول بهزیستی را بر مبنای همین سه عنصر و مؤلفه اصلی تعریف و تدوین کرده ایم و بنا را بیشتر بر امیدآفرینی گذاشته ایم که ضرورت حال جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به مردمی سازی فعالیت ها گفت:شخصاً معتقدم که ما نمیتوانیم کاری را به سرانجام برسانیم مگر اینکه مردم پای کار باشند زیرا در حکمرانی مطلوب آنچه که ضرورت دارد در تعریف رابطه حکومت و مردم، مردمی سازی است که درجه اهمیت فوق العاده بالایی دارد و ما در مجموعه بهزیستی این مهم را برای خود ترسیم کرده ایم تا هدف سازی خوبی را در این زمینه انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی گفت: بهزیستی البرز بخش اعظمی از فعالیتش را از طریق خصوصی سازی و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی انجام میدهد و ما میتوانیم بگویم به نوعی در امر مردمی سازی پیشگام بوده ایم و مشارکت داشته ایم و اما همچنان اعتقاد دارم کافی نیست و جای کار بیشتری داریم بر همین اساس همیشه به همکارانم تأکید میکنم اگر میخواهیم که موفق باشیم باید تمامی کارها، فعالیت ها و طرح های اجتماعی خود را با محوریت گروه های جهادی، بسیج، مساجد و با محوریت مردم در محلات انجام دهیم.

وجیهه محمدی فلاح تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور است و توانمندی‌های مردمی و پیش برنده زیادی دارد که می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی بسیار موثر عمل کند وانشاءالله انتظار داریم با هم افزایی بیشتر از تمام این توان در جهت برطرف کردن مشکلات مددجویان بهزیستی بهره مند گردیم.

در ادامه سرهنگ ترابی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه بهزیستی و دیدار با مدیران و همکاران این اداره کل گفت: سپاه بعنوان پاسدار انقلاب اسلامی هرجا که ببیند ضرورتی هست و کمکی نیاز هست قطعاً وظیفه خودش میداند که ورود پیدا کند، یکی از هنرها و ظرفیت های بزرگ سپاه که سرمایه بزرگی هم هست سازمان بسیج است، بسیج هم به معنای حضور مردم است در عرصه های نیاز انقلاب اسلامی در قالب پایگاههای مقاومت بسیج و یک شبکه مویرگی گسترده است که در سطح استان ۱۰۲ حوزه مقاومت بسیج و ذیل آن ۶۰۰ حوزه وجود دارد که فعالیت هایی در سطح متوسط به بالا دارند و میتوان در مبحث مردمی سازی که مورد نظر شما است به آنها اتکاء کرد.

سرهنگ ترابی افزود: با استناد به فرمایش آیت الله رئیسی مردمی سازی باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیافتد و سپاه باید بتواند هرچه بیشتر منتقل کننده خدمات دولت به عموم مردم و جامعه آسیب دیده اجتماع و مستضعفین باشد.
وی افزود: عمدتاً ما در سپاه یک نقش تسهیلگر داریم با توجه به ظرفیت هایی که در پایگاه های مقاومت‌ بسیج هست میتوانیمبرقرار کننده این ارتباط با سطح جامعه باشیم و ما از این سرمایه میتوانیم استفاده کنیم کار تشکیلاتی کردن هم هر چه شبکه ای تر باشد موفق تر خواهد بود.

وی گفت: عمده برنامه ها و رویکرد ما در حوزه آسیب های اجتماعی است در حوزه برخی آسیب ها قطعاً یک نقطه تلاقی با بهزیستی داریم که میشود ظرفیت های همدیگر را احصاء و به گفتمان مشترکی برسیم و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری هر دو مجموعه را بکار بگیریم و خیر و برکتش هم برای مردم عزیزمان باشد.

معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: در معاونت اجتماعی یک مدیریت سبک زندگی و جمعیت را داریم که در سال گذشته این رویکرد را سازمان بسیج داشت که مبنی بر ایجاد مراکز جامع مشاوره خانواده بنام خانه مهر در کل کشور ۱۱۰ مرکز راه اندازی شد که سه مرکز از کل این مراکز سهم ما در استان البرز بود و امیدواریم در سال جاری چهار یا پنج مرکز دیگر هم راه اندازی کنیم.

سرهنگ ترابی افزود: این مراکز خدمات جامع مشاوره، شامل مشاوره برای خانواده می شود که در سطح کشور و در قالب تفاهمنامه با سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی انجام شد. بعلاوه فعالیت های دیگر مرتبط با تحکیم بنیان خانواده، مشاوره های قبل ازدواج، حین ازدواج و آموزش های بعد از ازدواج و پیشگیری از طلاق و اینها همه در همین مراکز قابل ارائه هستند و البته مشاوره تحصیلی، حقوقی و غیره نیز در آنجا قابل ارائه است.

این مقام مسئول افزود: بعلاوه خدمات ازدواج یعنی تهیه جهیزیه و مشاوره های شغلی را هم در این مراکز تدارک دیده ایم و این یکی از موضوعاتی است که میتوانیم با انعقاد تفاهمنامه فی مابین یا جامعه هدفی که میشود به آنجا اتصال داد به مددجویان شما کمک کرد و این خدمات را به آنان نیز ارائه داد.

معاون اجتماعی سپاه گفت:سپاه البرز در حوزه جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی علاوه بر مراکز جامع ۲ گروه دیگر نیز دارد که در پایگاه های مقاومت بسیج فعالیت میکنند، یک گروه واسطین خیر هستند که با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین محلی موضوع همسریابی و همتا یابی را ترویج می کنند و همچنین گروه حکمیت طلاق که آنها هم در حوزه پیشگیری از طلاق با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در محل در جهت جلوگیری از طلاق فعالیت میکنند.

سرهنگ ترابی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی مشخصاً یکی از عرصه های ورود ما محلات حاشیه نشین و کمتر برخوردار هستند که در مجموعه ما بعنوان محله کرامت تعریف شده اند و ۳۳ محله از این ۶۶ محله ی تعریف شده را تحت پوشش داریم و تقریبا از سال ۹۶ فعالیت خود در این محلات را شروع کرده ایم و الگوی کار ما شکل گیری قرارگاه تحول محله با محوریت یک مدیر محله از افراد بومی آن محله است.

وی بیان داشت :اگر مراکز مثبت زندگی بهزیستی بتواند با این قرارگاه ها اتصال پیدا کنند می توانند از ظرفیت آنها استفاده کنند زیرا هم شناخت محلی کاملتری دارند و هم تمامی آسیب های محله را با جزئیات در اختیار دارند و هم نیازمندان محله، افراد دارای معلولیت محله، معتادین محله و در واقع شناسنامه کاملی از محلات را در اختیار دارند و همچنین می توانند با کمک هزینه هایی که به آنان تعلق میگیرد افراد توانمندتری از مددکاران اجتماعی را به کار بگیرند و خدمت بهتری به جامعه مخاطب ارائه دهند.

وی درپایان گفت امیدواریم که نتیجه این جلسه ایجاد یک تفاهم و همدلی برای خدمت به مردم عزیز کشورمان و مخصوصاً خدمت به مخاطبین بهزیستی که طبق گفته حضرتعالی یک جامعه محروم و مستضعفی هستند باشد که اتفاقاً صاحبین و سرمایه های اصلی انقلاب اسلامی هم، همین عزیزان هستند.

در پایان این جلسه با تصویب اعضاء مقرر شد با استفاده از ظرفیت گروههای جهادی در حوزه زنان با نگاه پر کردن اوقات فراغت برای مادرانی با فرزند دارای معلولیت یک کارویژه مشترک توسط بهزیستی و سپاه پاسداران انجام گردد و همچنین مقرر شد افراد دارای معلولیت شناسایی شده در محلات توسط سپاه پاسداران جهت تشکیل پرونده و بهره مندی از خدمات به بهزیستی معرفی گردند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});