×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز،علی زندی فر صبح روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد بودجه عمرانی راهداری استان البرز در سال جاری محقق شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه های استان به شکلی فعال توسط پیمانکاران در دست اقدام است.

وی افزود: در خصوص پروژه های شاخص استان الویت با  نقاط حادثه خیز و بحرانی استان است از اینرو پروژه های مربوط در این حوزه با سرعت و شتاب  بیشتری در حال انجام است.

*** تخصیص ۲۲ میلیارد تومان برای مناطق حادثه خیز

زندی فر با اشاره به اینکه جاده های قزلحصار، سهیلیه، تهراندشت، طالقان و آزاد راه پرترافیک تهران – کرج – قزوین در البرز نقاط حادثه خیز استان است، افزود: جاده ۷ کیلومتری قزلحصار با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال چهار باندی شدن است و به زودی تامین روشنایی و نصب علائم این مسیر نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود:  عملیات تعریض وآسفالت محور حادثه خیز سهیلیه به طول حدود ۱۵ کیلومتر با اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تازگی شروع شده و در حال انجام است همچنین محور حادثه خیز تهراندشت با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار و  احداث کمربندی بین مناطق گردشگری آتشگاه و برغان نیز از دیگر پروژه هایی است که می تواند نقش موثری در کاهش گره های ترافیکی و روان سازی تردد داشته باشد.

مدیرکل راهداری استان البرز به احداث کمربندی بین مناطق گردشگری آتشگاه و برغان استان البرز اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول حدود هفت کیلومتر نیز روند مطالعانی را می گذراند که بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص محور اشتهارد – طالقان خاطرنشان کرد: ۴۵ کیلومتر از سال گذشته عملیات اصلاح شیب و آسفالت آن آغاز شده که ۱۷ میلیارد تومان صرف روکش آسفالت شد و اکنون با اختصاص ۲۲ میلیاردتومان روند تکمیلی را می گذراند.

این مسئول به ایمن سازی جاده گردشگری هشتگرد – طالقان به طول ۳۲ کیلومتر پروژه دیگر اشاره کرد و گفت: ۱۴۱ میلیارد تومان در سال جاری بودجه اختصاص یافته که تاکنون هفت کیلومتر دیوار حائل وحفاظ در این مسیر نصب شده است.

وی اضافه کرد: زیبا سازی ،هوشمند سازی ، نصب سیستم روشنایی و تهویه هوا در تونل کندوان جاده کرج – چالوس نیز به اتمام رسید.

***کاهش تلفات جاده ایی در البرز

زندی فر عنوان کرد: با اجرای طرح ها و پروژه های ایمن سازی در نیمه نخست امسال شاهد کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در البرز بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در بخشی دیگر از صحبت های خود به ترافیک سنگین آزاد راه تهران – کرج – قزوین اشاره کرد و گفت: در جهت کاهش ترافیک این محدوده ۲ کنار گذر بین پل های کلاک و فردیس احداث شده و آماده بهره برداری است.همچنین طرح تعریض این محور نیز به اجرا در آمده است.همچنین برای روان سازی کامل ترافیک آزاد راه تهران – کرج – قزوین ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سفر رییس جمهور پیش بینی شده است.

زندی فر به بودجه سفر رییس جمهور به البرز اشاره کرد و گفت:امسال ۱۲۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به استان البرز برای نقاط پرحادثه دریافت کرده ایم.

وی همچنین به اجرای پروژه های ایمن سازی و بهسازی راه ها، خدمات رسانی زمستانی اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از ۱۸ راهدارخانه ثابت و سیار و۲۳۰ نیروی انسانی در راه های البرز در حال انجام است.

زندی فر در پایان گفت: در حوزه حمل و نقل بار و مسافر البرز ۲۷ شرکت حمل و نقل فاقد مجوز داشتیم که ا در سالجاری  برای آنها مجوز قانونی صادر شده است.

انتهای پیام

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});