×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، براساس اعلام‌ مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان۱۴۰۱ استان البرز با نرخ بیکاری ۸ درصد و کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش ۱.۵درصدی نسبت به فصل قبل، چهاردهمین استان بیکار کشور بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی استان در همین مدت ۳۹.۵ درصد گزارش شده است.

همچنین نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی کل کشور در تابستان ۱۴۰۱ به ترتیب ۸.۹ و ۴۱ درصد بوده است. بدین ترتیب در تابستان نرخ بیکاری استان البرز کمتر از متوسط کشوری بوده است.

بررسی نرخ بیکاری در ۳۱ استان نشان می‌دهد که در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهشی داشت به طوری که نرخ بیکاری در ۷ استان که در تابستان سال گذشته دو رقمی بود، در تابستان امسال تک رقمی شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فارغ‌التحصیل آموزش عالی، نشان می‌دهد ۱۳.۲ در صد از جمعیت این قشر بیکار بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی ۱.۲ درصدی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و یزد روند کاهشی داشت.

شایان ذکر است نرخ بیکاری در هفت استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و یزد که در تابستان سال گذشته نرخی ۲ رقمی داشت در تابستان امسال به تک رقمی رسید.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});