×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، هادی بشیری استان با حضور در اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد با افشاری رئیس این اداره دیدار و گفتگو کرد .

در این نشست بشیری با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی گفت : اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حقی همگانی برای تمامی اقشار جامعه دانسته و افزود: براین اساس قانون ساختار نظام تامین اجتماعی تامین اجتماعی را برای اقشاری که رابطه کارگر و کارفرمایی ندارند را در دوقالب درمان و بیمه اجتماعی فراهم کرد.

وی در ادامه گفت:پوشش خدمات درمانی به بیمه سلامت و بیمه اجتماعی به صندوق محول گردیده است.

بشیری افزود : صندوق تا سال ۸۹ فقط روستائیان و عشایر را به واسطه سکونت تحت پوشش قرار میداد ولی از سال ۸۹ به بعد برخی مشاغل از جمله کشاورزان، مشاغل خانگی،

مشاغل فصلی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، قالی بافان و… هم به مشمولین صندوق اضافه شدند این اقشار هم میتوانند با پرداخت حق بیمه در صندوق از مزایای بلند مدت بیمه های اجتماعی شامل ازکارفتادگی ، بازنشستگی و مستمری بازماندگان و همچنین نقل و انتقال سوابق بیمه ای بهره مند گردند.

بشیری در ادامه با اشاره به اضافه شدن مشاغل فصلی به عنوان افراد مشمول عضویت در صندوق خاطرنشان کرد : از سال ۱۴۰۰ با انعقاد تفاهم نامه فی مابین صندوق و اتحادیه کارگران فصلی و مشاغل فصلی این قشر نیز امکان برخورداری از مزایای صندوق را پیدا کردند .

بشیری گفت : در سال ۱۴۰۱ صندوق استان البرز با رونمایی از طرح بیمه اجتماعی ورزشکاران ، داوران و مربیان ، اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه این امکان را برای این اقشار فراهم کرد که در صورت عدم برخورداری از مزایای تامین اجتماعی و در صورت مشمول بودن از مزایای صندوق بهره مند گردند.

بشیری ادامه داد : ورزشکاران ، داوران و مربیان می توانند در قالب مشاغل فصلی و در جهت ایجاد عدالت اجتماعی با کمک ٧٠ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه به عضویت صندوق درآیند.

افشاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد گفت : صندوق برای افرادی که بیمه ندارند و مشمول بیمه اجباری نیستند یک مزیت و فرصت بزرگ محسوب می شود.

وی افزود : در جلسات تخصصی با هیئت های ورزشی و دهیاری ها در رابطه با اطلاع رسانی مزایای صندوق به جامعه هدف اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیر صندوق استان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و اعشایر استان البرز در پایان گفت:که از تمام ظرفیت های موجود جهت معرفی هر چه بیشتر مزایای صندوق به مشمولان استفاده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});