×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، وجیهه فلاح محمدی، در نشست خبری روز شنبه با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» انتخاب شده است،گفت: جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است و از زنان بد سرپرست و بی سرپرست، معتادان، کودکان کار و خیابان، افراد آسیب دیده و… را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی درگیر مسائل اجتماعی است ، چراکه انتظار داریم وظایف و خدمات سازمان بهزیستی در سطح جامعه اطلاع رسانی و بیان شود که این مهم به کمک اصحاب رسانه ممکن است.

فلاح محمدی به اعتبارات محدود دولتی اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات به تمامی جامعه با هدف بهزیستی امکان پذیر نیست چراکه خود مردم و خیرین بازوی توانمند و کمکی ما در این حوزه خواهند بود.

وی در خصوص رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز جامعه هدف بهزیستی، گفت: نیازی نیست خانوارهای تحت پوشش بهزیستی هزینه این قبوض را پرداخت کنند و در این خصوص به اطلاع رسانی گسترده اصحاب رسانه نیاز داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متقاضیان برای بهره مندی از این خدمت باید در سامانه sam.behzisti.ir ثبت نام کنند، گفت: به نام بودن قبض شرط استفاده از این خدمات نیست و تنها با ثبت شماره قبض می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

***جمع آوری بیش از۵۰۰ کودک کار از سطح خیابان و معابر البرز

فلاح محمدی در خصوص تکدی گری و کودکان کار، گفت: ساماندهی تکدی‌گران و کودکان کار جزو اولویت‌های ما است، در این خصوص بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد، در برخی موارد درآمد کودک کار نیاز خانواده است که با توجه به محدودیت منابع نمی‌توانیم حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی البرز با بیان اینکه بیشتر کودکان کار البرز اتباع بیگانه فاقد شناسه هویتی هستند، گفت: سال گذشته به بیش از ۵۰۰ کودک کار از سطح خیابان و معابر البرز جمع آوری شده که بیش از ۸۲ درصد آنها اتباع خارجی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، بهزیستی به اتباع خارجی ای که مجوز اقامت و اسناد هویتی دارند می‌تواند خدمات ارائه کند، افزود: کودک کار و خیابان معضلی چندوجهی است و کاهش آمار و آسیب‌های ناشی از آن نیازمند تعامل بین بخشی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی جامعه است.

فلاح محمدی همچنین به بحث کودکان معتاد در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رسیدگی و رهایی این کودکان از دام اعتیاد نیازمند شرایط و امکانات خاص است، این فرایند به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بهزیستی هیچ دخالتی در این بحث ندارد و این نهاد صرفا مسئولیت خدمات دهی به معتادین بالای ۱۸ سال را به عهده دارد.

***بیش از ۴۰ هزار فرد معلول تحت پوشش بهزیستی البرز

در بخش دیگری از این نشست معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت:۴۰ هزار و ۷۹۲ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند.

عبدالله فلاح نژاد  با بیان اینکه هشت درصد این افراد  دارای معلولیت بینایی، ۳۹ درصد جسمی و حرکتی، ۲۳ درصد معلویت ذهنی ، ۱۰ درصد روانی مزمن ،۱۲ درصد شنوایی، هفت درصد گفتاری و مابقی سایر معلولیت ها هستند، افزود: ۵۵ مرکز شبانه روزی به این معلولان خدمات می دهند و ۷۹۱ نفر از آنان فاقد سرپرست هستند.

وی در ادامه گفت: ۱۹ مرکز نگهداری سالمندان داریم که به یک هزار و ۱۰۹ نفر خدمات ارایه می دهند، همچنین ۱۷ مرکز اعصاب و روان، یک سوئیت سالمندی و یک مرکز جسمی و حرکتی به افراد دارای معلولیت خدمات ارایه می دهند.

فلاح نژاد ادامه داد: پرداخت حق پرستاری ضایعه نخاعی ، کمک هزینه حق پرستاری خانواده محور ، توانبخشی مبتی بر خانواده ، توانبخشی در منزل از دیگر خدمات معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز است.

*** ۲ هزار و ۷۵۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز

در بخش دیگری از این نشست میر محمدی معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز گفت: یک هزار و ۷۶ پرونده فرزند خواندگی داریم که برخی شرایط واگذاری ندارند.

میر محمدی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز است که شمار آنان پنج هزار و  ۳۶۰ نفر است، گفت:۸۹۰ دانش آموز و ۷۰۷ دانشجو نیز تحت پوشش داریم.

میر محمدی افزود: همچنین یک هزار و ۱۸۴ خانواده دارای چند قلو زیر پوشش حمایتی بهزیستی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی البرز خاطرنشان کرد: وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار دارای مهارت ارایه می شود و گروه های همیار برای پوشش حمایتی جامعه هدف بهزیستی همراه شده اند.

وی در پایان گفت: ۳۳۹ کودک بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش  بهزیستی البرز قرار گرفتند که ماهیانه مبلغی به عنوان حقوق به خویشاوندان  برخی از این کودکان برای نگهداری پرداخت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});