×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سیاوش ذاکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج از اخراج تعداد ۷۰۰ رأس دام غیر مجاز در راستای اجرای گشت کنترل دام شبانه نیروهای یگان حفاظت شهرستان کرج و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مورخه ی هجدهم تیر در مراتع روستای سیجان، خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع استان می باشد، تعداد ۷۰۰ رأس دام غیر مجاز از مراتع روستای سیجان طی اجرای این طرح، اخراج و تشکیل پرونده تخلف در دستور کار قرار گرفت.

ذاکری در این خصوص خاطرنشان کرد: این دام ها در مراتع بالا دست روستای سیجان مشاهده شده بود، پس از ساعت ها پیاده روی مستمر، تعداد ۷۰۰ رأس دام غیر مجاز از این مراتع خارج و پس از تنظیم صورتجلسه از مراتع استان البرز به طور کامل اخراج و به مراتع استان تهران انتقال داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج در ادامه افزود: نیاز است دامداران و بهره‌برداران در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی، نسبت به رعایت مفاد مندرج در پروانه و طرح مرتع‌داری اقدام کرده و زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: مأمورین یگان حفاظت استان به صورت شبانه روزی آمادگی کامل جهت کنترل و مدیریت مراتع سطح استان را در جهت جلوگیری از تخریب مراتع توسط دامداران دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});