×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی گلدوست در نشست خبری با  اصحاب رسانه که با محوریت جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه در کانون قرآن و عترت موعود مهرشهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه پویش قرآنی بهترین پناه به همت مجموعه قرآنی استان در البرز آغاز شده و بهترین باز خورد خوبی در سطح کشور را داشته است، گفت: آغاز یک فرآیند جدید در بستر فضای مجازی بود که بیش از ۶۰ هزار نفر در ۵ عنوان مسابقه در سال ۹۹ در این پویش شرکت کردند.

وی افزود: علی رغم پیش بینی ما در سال ۹۹ به دلیل استقبال مخاطبان این جشنواره به صورت کشوری برگزار شد و از اقشار مختلف کشور با سنین مختلف در این پویش شرکت کردند.

گلدوست با بیان اینکه کار در فضای مجازی را تجربه نکرده بودیم، افزود: امسال در سال ۱۴۰۰ با یک متد جدید تر با ۱۸ عنوان مسابقات قرآنی در بسترفضای مجازی جشنواره ایی باعنوان «جشنواره عیدانه قرآنی بهترین پناه» راه اندازی شد.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز با اشاره  به اینکه این جشنواره به صورت ملی و در همه رده‌های سنی با محوریت استان البرز از اول فروردین آغاز شد و بنا بود تا بیستم فرودین پایان یابد، ادامه داد: به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

گلدوست در ادامه گفت این جشنواره در ۱۸ رشته در حال برگزاری است و در ۳ مقطع سنی  کودکان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است که شامل شعرخوانی، قصه‌خوانی، مسابقات کاردستی قرآنی، بخش من قرآن می‌خوانم حفظ سوره کوثر، حمد و توحید است.

این مسئول گفت: بخش نوجوانان این جشنواره هم در قالب مسابقات استندآپ قرآنی، فرازخوانی، مناجات خوانی، پادکست قرآنی و… درحال برگزاری است.

گلدوست تاکید کرد: بخش جوانان و بزرگسالان این جشنواره هم شامل مسابقه پیامکی روزانه، خوشنویسی، پادکست، ترجمه نهج‌البلاغه، طراحی پوستر، موشن‌گرافی، ارائه طرح‌های تربیتی و قرآنی مسابقه وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی و مسابقه کتابخوانی است.

وی با تاکید براینکه تاکنون ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: داوری این جشنواره به دو روش انجام می‌شود، بعضی از آثار به صورت خودکار قرعه‌کشی می‌شوند و به قید قرعه به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد و در روش دوم نیز که شامل آثارعمومی و آثار تخصصی می‌شود داوری توسط اساتید استانی و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره هم می‌توانند به سایت www.qlborz.ir مراجعه و هم نام و نام‌خانوادگی و استان محل زندگی خود را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶ پیامک کنند، افزود: برای برگزیدگان این جشنواره ۱۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است‌.

جشنواره بازتاب بین اللملی داشته است

این مسئول در ادامه به بازتاب برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: سایت این جشنواره تاکنون ۱۶ هزار بازدید داخلی داشته است و علاوه بر بازدید داخلی، ۱۹ کشور خارجی نیز از سایت جشنواره بازدید کرده‌اند و در واقع جشنواره نه تنها به صورت ملی بلکه در حوزه بین‌المللی نیز بازتاب خوبی داشته است.

گلدوست اظهارکرد: برای برگزاری جشنواره عیدانه قرآنی بهترین پناه ۱۲۰ نفر در ۱۴ کمیته شبانه‌روزی کار می‌کنند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی در پایان گفت: دستگاه هایی که در مجموعه عیدانه قرآنی بهترین‌پناه به همت دارالقرآن بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) ‌استان البرز و شرکت داشتند شامل معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان البرز، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج، اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز، بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، دانشگاه قرآنی مشکات ولایت، تبلیغات اسلامی استان، سپاه ناحیه امام هادی(ع) کرج، حوزه هنری استان، دفاتر ائمه جمعه مهرشهر، فردیس و کوهسار و با مشارکت شبکه قرآن و معارف و رادیو قرآن برگزار شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});