×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مجتبی تقی زاده با اشاره به گلایه شهروندان از بالا بودن قیمت مرغ و تخم مرغ در استان اظهار کرد: ما در زمینه تولید مرغ تنها ۲۲ درصد از نیاز روزانه خود را تامین می‌کنیم و مابقی مرغ گرم مصرفی مردم از استان تهران، قزوین و مازندران وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در استان‌های نام برده شده بین ۱۹.۵ تا ۲۰ هزار تومان است و بعد از کشتار به حدود ۲۷ هزار تومان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه البرزی‌ها روزانه حدود ۱۵۰ تن مرغ مصرف می‌کنند، گفت: تنها امکان تامین حدود ۴۰ تن از این نیاز با قیمت مصوب تنظیم بازاری یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود دارد.

وی اضافه کرد: مرغ‌های تنظیم بازاری در بازار روزهای استان توزیع می‌شود و قطعا پاسخگوی نیاز تمامی شهروندان نخواهد بود.

تقی زاده توضیح داد: با توجه به اینکه اواسط بهمن ماه شاهد جوجه ریزی ۱۲۷ میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های کشور بوده‌ایم پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده قیمت مرغ وضعیت تعادل برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی در خصوص ورود به موج چهارم و اعمال محدودیت‌های جدید، حتی پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده با مازاد مرغ مواجه و قیمت آن افت جدی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ در استان گفت: روزانه در البرز ۴۰ تن تخم مرغ با نرخ تنظیم بازاری توزیع و ۴۶ تن هم به تهران ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ باید ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان باشد و مردم برای خرید یک شانه حدود دو کیلوگرمی باید حدود ۳۵ هزار تومان پرداخت کنند.

تقی زاده افزود: در صورتی که عرضه کننده، تخم مرغ را با نرخی بیش از قیمت اعلام شده به فروش برساند مردم باید مراتب را به بازرسی گزارش دهند تا با متخلف برخورد شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});