×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح های نو با ایجاد سامانه الکترونیک در کشور/ با هوشمند سازی کسب و کارها، شهری پاک داشته باشیم
زهره رزمی آذر

محمد جواد صادقی مدیر عامل شرکت فیلار آویژه لیام در گفتگو با خبرنگار تارا نیوز با اشاره به اختراع طرح های نوین و هوشمند در بستر شهر الکترونیک گفت: شرکت فیلدر آویژه لیام یکی از عاملیت های شرکت دانش بنیان و بین المللی گسترش طراحان نقش الماس است و از دی ماه ۱۳۹۵ فعالیت خود را با تحول در بازار کسب و کارها در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: شرکت دانش بنیان به دنبال این است که کسب کارهای سنتی و قدیمی کشور را تبدیل به کسب کارهای مدرنیته و هوشمند کند و کمک کند تا کسب کارها روز به روز رشد و پیشرفت کنند.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه از کسب کارهای کوچک خانه ایی گرفته تا کسب و کارهای بزرگ و ارگان ها و سازمان ها می توانند از بستر خدمات شرکت دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس بهره ببرند، افزود: بسیاری از خدماتی که شرکت دانش بنیان عرضه می کند برای اولین بار در کشور و حتی در جهان ارائه می شود که  حتی برخی از این خدمات در بستر آفلاین صورت گرفته و نیاز به اینترنت و گوشی هوشمند ندارد.

وی ادامه داد: با این شرایط هر کسب وکار به راحتی دسترسی به خدمات ارائه شده ما خواهد داشت. در حال حاضر که کشور با شیوع بیماری کرونا درگیر است اهمیت خدمات شرکت چندین برابر شده است چراکه خیلی از کارها را می توان غیر حضوری در منزل با شماره گیری یک کد به راحتی به سیستم کسب وکار مورد نظر خود وصل شود حتی نامه های اداری و دیگر خدمات را از منزل پیگیری کنند.

دکتر صادقی با تاکید بر اینکه تهران، البرز، مشهد و اصفهان و… کلانشهرهای دیگربه دلیل ترافیک بالا با مشکلات عدیده ایی مواجه هستند،از اینرو استفاده از خدمات هوشمند بسیارحائز اهمیت است، گفت: شرکت دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس در وهله اول در راستای حفظ محیط زیست قدم برداشته است چراکه استفاده از کاغذ در جامعه کمتر شود، همچنین بار ترافیک شهری با عدم حضور مراجع کنندگان به ادارات کم شود.

وی در ادامه افزود: از اینرو در سازمان های دولتی و نهاد ها مراجعه حضوری ارباب رجوع به حداقل می رسد و صرف زمان نیزبرای ارباب رجوع با حضور در ادارات کمتر می شود.
دکتر صادقی به خدمات ارائه شده توسط شرکت دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس اشاره کرد و گفت: این شرکت مجوز خود را از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است از طرفی این شرکت بالغ بر یازده مجوز دارد که از کسب کارهای مجازی گرفته تا مجوز ایران کالا و نماد اعتماد الکترونیک و … که برای راه اندازی یک کسب کار نیاز است را دارد.

وی ادامه داد: این شرکت که از سال ۹۵ شروع به کار کرده بالغ بر نیم میلیون کاربر دارد که از خدمات استفاده می کنند یا در بستر شرکت همکاری می کنند همچنین با ایجاد اشتغال بالغ بر ۱۲ هزار بازار یاب در سطح کشور تمام وقت به صورت مجازی و حضوری کار می کنند.

ارائه خدمات کارت ویزیت هوشمند EBC

دکتر صادقی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها و بیمارستان ها، شهرداری های بسیاری در سطح کشور از جمله مشهد و شهرداری چهار باغ البرز، اداره برق استان همدان و مرکزی و آموزشگاه های قلم چی و کاج و … از خدمات دانش بنیان نقش الماس بهره می برند.

وی افزود: این شرکت در راستای مختلفی خدمات ارائه می دهد که ساده ترین آن در خصوص کارت ویزیت هوشمند الکترونیکی است. شایان ذکر است تمام کسب کارها و ادارات برای اطلاع رسانی خود از کارت ویزیت کاغذی استفاده می کنند و استفاده از کاغذ مشکلات عدیده ایی دارد از جمله اینکه مخرب محیط زیست است، امکان گم شدن یا مخدوش شدن دارد، هزینه چاپ مجدد و… دارد.

مدیر عامل یکی از عاملیت های شرکت دانش بنیان گسترش طراحان نقش الماس با بیان اینکه شرکت برای اولین بار یک سامانه جامع کسب کار برای کل کشور طراحی کرده است، افزود: این سامانه با عنوان۱۰۰۰۸۵۹۰ است که به محض اینکه در سراسر ایران حتی در دور افتاده ترین روستاها کسی عنوان یا کد کسب کاری را به این سامانه پیامک کند همان لحظه تمام اطلاعات کسب کار مورد نظر خود را دریافت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: به طور مثال این طرح مانند سامانه ۱۱۸ عمل می کند که هر کسی تماس میگیرد و به دنبال شماره کسب کار یا ارگانی است این شرکت یک سامانه پیاماکی را طراحی کرده است که اگر عنوان کسب کار یا ارگان و نهادی را به سامانه پیامک کند کارت ویزیت کسب کار مورد نظر خود را در تلفن خود پیامک و ذخیره می شود.
صادقی با اشاره به اینکه در این کارت ویزیت ها علاوه بر اطلاعات شخص ،شماره تماس، لینک شبکه های مجازی و لینک مسیر یابی نیز خواهد داشت، افزود: از این طریق مخاطب به راحتی به محل کسب کار مورد نظر خود دسترسی خواهد داشت و قابل ویراش مجدد نیز می باشد همچنین در کنار این خدمات پنل پیامکی و صوتی رایگان در اختیارکسب و کارها قرار داده ایم تا تبلیغات خود را انجام دهند.

خدمات کدهای USSD

وی به خدمات دیگری از شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دومین و جذابترین خدمات ما برای اولین باردر کشور انجام شد کدهای دستوری* # و یا کد ussd می باشد. این کدها صرفا تحت انحصار ارگان های خاص، بانک ها، اپلیکیشن هایی مثل آپ و … بود که ما برای اولین بار تعرفه کدهای ussd راکاهش داده و به گونه ایی طراحی کرده ایم که هر کسب و کاری با نوع فعالیت خود با این کد فعالیت کند به اینصورت که مخاطبین فقط با شماره گیری چند عدد که بین*# قرار می گیرد می تواند به سیستم هوشمند کسب کار مورد نظر خود وصل شود. شایان ذکر است مخاطب در اینجا نیز نیاز به اینترنت یا تلفن همراه هوشمند ندارد و کارهای بسیاری را بصورت آفلاین و غیر حضوری انجام دهد.

صادقی در ادامه گفت: شاید بسیاری از مخاطبین اینترنت و گوشی هوشمند ندارند ولی با یک عدد هوشمند به کسب و کار و اداره یا ارگان وصل می شود وسیستم ۲۴ ساعته پاسخگو مخاطبین می باشد. همچنین در انتخابات و مدارس می توان از این کد استفاده کرد و برای کارهای اداری و دریافت نامه، انتقادات و پیشنهادات که هنوز بطور سنتی کار می کنند به طور مستقیم با یک مدیر مجموعه در ارتباط باشد.

وی با تاکید بر اینکه کدهای ussd قابلیت اتصال به وب سرویس را نیز دارد، گفت: تمام خدمات آنلاینی که یک سازمان یا کسب و کاری در بستر اینترنتی انجام می دهد مثل سایت یا اپلیکیشن به راحتی به کد ussd وصل می شود و این کد چون وب سرویس دارد هر قابلیتی که سازمانی در بستر سایت انجام می دهد مخاطبین به وسیله این کد به سازمان یا ارگان در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: یک کد ussd تمام کارهای درون سازمانی و اداری و یا خارج اداره را در این بستر انجام می دهد همچنین در این بستر پرداخت شارژ و قبوض نیز انجام می شود واز این طریق پرسنل اداری خدمات اینترنتی خود را انجام می دهند و یک درآمدزایی برای آن اداره و سازمان خواهد داشت.

طرح icv و یا روزمه ساز اینترنتی

صادقی در ادامه به طراح icv و یا رزمه ساز شخصی کسب و کار اشاره کرد و گفت: همه افراد یا حتی سازمان ها می توانند یک صفحه اینترنتی مختص به خود داشته باشند و این صفحه شخصی را اگر در گوگل سرچ شود در رنک اول گوگل بالا می آید که روزمه و فعالیت های شخص را نشان می دهد که حتی می تواند روزمه خود را بین الملی کند چراکه خدمات جدیدی در این شرکت ارائه شده که به ۲۵۴ زبان دنیا کار می کند.
وی با بیان اینکه هزینه خدمات ارائه شده ما بسیار پایین است، گفت: همه کسب و کارها و سازمان ها بسته به بودجه خود می تواند خدمات را با استفاده از آبشن های مختلف ما استفاده کند.

 

با enama راه برو پول در بیار

صادقی به خدمات دیگری از شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جدید ترین محصول ما بستر enama می باشد که اینما، قویترین سرویس اشتراک ویدئوی ایرانی، با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بازنشردهندگان محتوای صوتی و تصویری کشورراه اندازی و پیاده سازی شده است که بسترهای درآمد زایی برای همه اقشار جامعه با شعار «راه برو پول در بیار» راه اندازی شده است.

وی گفت: کاربران اینما می‌توانند ساعت‌ها به تماشای آنلاین جدیدترین فیلم‌ها‌ و سریال‌های ایرانی و خارجی محبوب خود، بنشینید و یا آنها را به صورت رایگان با کیفیت دلخواه دانلود کنند.علاوه بر اشتراک ویدئو، کاربران می‌توانند محتواهای صوتی همانند موسیقی و پادکست به اشتراک بگذارند و از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود، لذت ببرند.
صادقی در پایان گفت: برای ادارات و سازمان ها این برنامه تحت بستر وبینار یا لایو زنده انجام می شود به اینصورت که جلسه مدیر با پرسنل بصورت ویدیو در enama انجام می شود و پرسنل با لینک وارد جلسه می شوند و این لایو ذخیره و حتی می توان منتشر کرد.

صادقی در پایان گفت: برای ادارات و سازمان ها این برنامه تحت بستر وبینار یا لایو زنده انجام می شود به اینصورت که جلسه مدیر با پرسنل بصورت ویدیو در enama انجام می شود و پرسنل با لینک وارد جلسه می شوند و این لایو ذخیره و حتی می توان منتشر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.