×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، غفور قاسم پور روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و سالروز میلاد حضرت زهرا ( س) اظهار کرد: انتخابات، انتقال قدرت از دولت به دولتی دیگر با رأی مردم است و سال آینده با برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ دولت جدیدی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری کرج روزهای پُرکاری را پیش رو خواهد داشت به تورق تقویم انتخابات پرداخت و بیان کرد:  بر اساس تقویم انتخابات افرادی که قصد حضور در رقابت انتخاباتی را دارند باید طبق زمانبندی اعلام شده نسبت به ثبت مشخصات جهت دریافت استعلام خود اقدام نموده باشند.

وی افزود: هیأت های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ نیز از ۱۹ اسفندماه تشکیل می شود در ۲۱ اردیبهشت نیز  فرایند اجرایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان کرج در ادامه به نحوه برگزاری انتخابات در  شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: ستاد انتخابات کشور تا به اکنون نحوه ثبت نام علاقمندان را به صورت الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن اعلام نموده است اما در نهایت افراد متقاضی باید جهت تطبیق اطلاعات نهایی و امضاء حضوری در ستاد انتخابات حضور پیدا کنند.

فرماندار کرج بیان کرد: طبق قانون انتخابات، ۲۰ روز زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است و به همین منظور نیز ستادهای انتخاباتی دعوت و توجیه خواهند شد که شیوه نامه های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر اساس پراکندگی شعب اخذ رأی و همین طور در روز رأی گیری مورد توجه قرار گیرد.

قاسم پور در خصوص تبلیغات انتخاباتی و افزایش سطح مشارکت نیز گفت: به جهت اینکه هر تجمعی موجب گسترش دامنه ویروس می شود تلاش خواهد شد که بر اساس پروتکل های ابلاغ شده  و با کمترین تجمع فرایند تبلیغات نامزدها صورت گیرد.

وی افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بیشترین تمرکز تبلیغاتی نیز در این فضاها باشد.

قاسم پور با اشاره به تازه ترین مصاحبه مطبوعاتی رییس ستاد انتخابات کشور از عدم افزایش تعداد روزهای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت کشور، قانون انتخابات، اجازه افزایش روزهای رأی گیری را نداده است اما به نظر می‌رسد شاهد افزایش ساعات رأی گیری باشیم.

فرماندار کرج درخصوص ثبت نام غیرحضوری کاندیداها نیز گفت: ثبت نام برای همه افراد متقاضی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی در خصوص تعداد شعب اخذ رأی بمنظور کاهش میزان تراکم جمعیت نیز از افزایش حدود ۱۰ درصدی شعب خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد انتخابات کشور این کار در جریان انجام است تا در نقاط پرجمعیت با افزایش پراکندگی شعبه های اخذ رأی شاهد تراکم جمعیتی و گسترش ویروس نباشیم.

وی بیان کرد: به عنوان مجریان برگزاری انتخابات شرایط را برای افزایش سطح مشارکت عمومی فراهم خواهیم کرد بر این اساس فضا برای حضور همه جبهه ها و معرفی کاندید هایشان مهیا خواهد بود.

فرماندار کرج گفت: باتوجه به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که شهریورماه سالجاری برگزار شد، آسیب شناسی لازم صورت گرفته و تلاش می شود فضا برای دو انتخابات ۱۴۰۰ با  تامین امنیت و سلامت انتخابات مهیا شود.

گفتنی است زمان‌های تعیین شده جهت ثبت نام در انتخابات ۱۴۰۰  به شرح زیر است:

– زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۲۰ اسفند

– زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا ۱۶ فروردین

-زمان آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});