×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی زندی‌ فر صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل ونقل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در طی شش ماهی که در استان البرز خدمت می کنم با تلاش همکاران این حوزه ۴۲۰ درصد افزایش بودجه داشته ایم، اظهار کرد: این افزایش بودجه بایستی در سالهای پیش صورت می گرفت که متاسفانه با قرار گرفتن البرز زیر سایه تهران  و به دلایلی نتوانسته اند بودجه لازم را برای استان بگیرند اما امسال یکی از سال‌های خوب برای استان البرز بود که با افزایش اعتبارات همراه بود.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۸ فرایند کاری شامل ارائه مجوز برای مراکز معاینه فنی، شرکت‌ها، امداد خودرو، حمل و نقل کالا و… بر عهده  دارد، گفت: در حوزه تهیه ماشین آلات نسبت به سال‌های قبل، بودجه حدود ۲۰ تا ۳۰ برابر، تخصیص یافت که با این روند ۱۵ ماشین خریداری شد و برنامه هایی نیز برای خرید ماشین آلات در سال آتی جزو دستور کار راهداری استان است.

 

*** محور دیزین _ شمشک زیر بار ترافیک خواهد رفت

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در بخشی دیگری از سخنانش  به بازگشایی محور دیزین _شمشک اشاره کرد و گفت: محور دیزین _ شمشک که  ۶ سال ریزش کرده بود و بلا استفاده مانده بود در مدت دو ماه بازگشایی شد اما به علت سرما و بخبندان عملیات ایمن‌سازی آن بعد از فصل زمستان انجام خواهد گرفت.

 

*** احداث دو کنار گذر در پل فردیس و کلاک

 

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان ترافیک پل فردیس و کلاک است که مقرر شد با اجرای احداث دو کنارگذر که یکی از این کنار گذر تکمیل شده و دیگر کنار گذر با۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زندی فر در ادامه در مورد احداث این کنار گذر گفت: تعریض این پروژه از پل فردیس تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی تعریف شده است که در حال حاضر اجرای آن از پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری پایان یافته و تردد در آن جریان دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش دوم این پروژه از پل فردیس آغاز و تا مهرویلا(زیرگذرآیت‌الله رفسنجانی) ادامه دارد، افزود: ۷۰ درصد این پروژه تاکنون اجرایی شده و مابقی آن نیز در حال اجراست که با اتمام آن، تردد در این محدوده روان شده و گره ترافیکی آن رفع می شود.

 

***اجرای پروژه جاده قزل‌حصار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان 

 

زندی فر در ادامه به جاده جاده قزل‌حصار نیز اشاره کرد و گفت:  این جاده یکی از محورهای پرترافیک و حادثه‌خیز استان البرز است که بنا به درخواست‌های مکرر مردمی و با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی، عملیات ایمن‌سازی این محور از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مناقصه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برگزار و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است، گفت: این پروژه با همکاری شهرداری‌های کرج، کمالشهر و چهارباغ، اداره برق و راهداری البرز اجرا می‌شود.

 

*** بازگشایی محور هشتگرد _ طالقان پس از زمستان

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در بخش دیگری از سخنانش به محور هشتگرد _ طالقان  اشاره کرد و گفت: ساخت جاده در اختیار راه و شهرسازی است و کمیسیون ایمنی اعلام کرده که از اول آذرماه این محور به دلیل نداشتن شرایط مناسب شامل برق، رادار، تلفن و… تا آخر فروردین مسدود شود و استاندار البرز نیز دستور دادند که در صورت مناسب بودن شرایط محور باز شود.

 

*** جزو استان‌های برتر در زمینه تجهیزات هوشمند هستیم

 

این مقام مسئول در بخشی دیگری از سخنانش  به وضعیت تجهیزات هوشمند جاده‌ای البرز اشاره کرد و گفت: البرز در حوزه برخورداری از تجهیزات هوشمند جاده‌ای‌ای جز استان‌های برتر کشور است.

وی ادامه داد: درحال حاضر۳۵ دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج- ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج قزوین و محور کندوان نصب و فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پاسخ به سئوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه جاده كرج – چالوس درحوزه استحفاظي مازندران آسفالت مناسبی ندارد آیا با تعامل با این استان این مشکل رفع  خواهد شد، گفت: در جلسه  مشترکی که در تهران با اداره راهداری استان مازندران  داشتیم مقرر شد این تعامل صورت بگیرد و دو استان برای آسفالت و خط کشی جاده کرج- چالوس اقدام کنند.

 

*** عملیات ایمن سازی و منظرآرایی تونل‌های محورکرج- چالوس

 

وی همچنین به اجرای پروژه زیباسازی تونل‌های محورکرج- چالوس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جاده چالوس یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان البرز و کشور به شمار می‌آید، عملیات ایمن سازی و منظرآرایی تونل‌های این مسیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پایان گفت: درحال حاضر زیباسازی تونل کسیل به صورت پایلوت در حال انجام است که در صورت جلب رضایت مردمی عملیات زیباسازی سایر تونل‌ها هم اجرایی می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});