×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علیرضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر چهارشنبه در خانه ملت در کرج برگزار شد، در خصوص وضعیت معشیت مردم گفت: معیشت مردم یک روزه خراب نشده که بشود یک روزه اصلاح کرد به طور مثال در مورد محصولات خارجی چه مقدار ارز از کشور خارج می شود؟ باید جلو خروج ارز را بگیریم چراکه از این طریق معیشت مردم درست می شود.

وی در ادامه افزود: در مجلس تمام تلاشمان ایجاد چتر حمایتی از تولید کنندگان است وقتی تولید در کشور سامان یافت مشکلات اشتغال و به دنبال آن مشکل معشیت حل خواهد شد.

*** دریافت مجوز های  شفارشی

عباسی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز های کسب کار موانع بسیاری وجود دارد، گفت: دریافت این مجوزها فقط برای یک سری افراد با امضاهای طلایی برای آشنایان میسر شده است در حالی که در تمام حوزه ها نیاز به مجوزها اشباع شده و دیگر مجوز نمی دهند، باید پرسید چرا اشباع شده است؟ برای اینکه عده ایی مجوز ه ها را نگاه داشته اند برای روز مبادا تا برای قوم خویش خود صادر کنند.

وی ادامه داد: مجلس این قانون صدور مجوز کسب و کار را تغییر داده است تا در کسب کارها رقابت و کیفیت ایجاد شود حتی در حوزه های دیگر همچون طرح امنیت غذایی که با اشتغال ارتباط داشته باشد طرح معشیت مردم را اصلاح می کند.

*** به دنبال درآمد پایدار برای دولت هستیم

نماینده مردم کرج در مجلس بیان کرد: وقتی بودجه سال گذشته با ۳۲۰ هزار میلیارد کسری بسته می‌شود قطعا تورم ایجاد و معیشت مردم  با مشکل مواجه می‌شود این در حالی است که بایستی کسری بودجه را با منابع پایدار تامین کنیم دیگر به دنبال کسری بودجه نخواهیم بود.

وی گفت: به دنبال این بودیم درآمدهای پایدار برای دولت ایجاد کنیم و از خام فروشی جلوگیری کنیم، از فرآورده های پتروشیمی برای صادرات استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه رویکرد در تولید باید تغییر کند و به تولید کننده بایستی بها داد، گفت:  از ظرفیت‌های تولید داخل استفاده نکرده‌ایم، حتی در زمینه محصولات دانش بنیان در دوران کرونا تعلل کرده‌ایم و از این فرصت استفاده نکردیم،  می‌توانستیم با تولید هر چه زودتر واکسن خودکفا باشیم در حالی یک عده به نفعشان بود تا واکسن وارد شود تا به خواسته های سیاسی خود برسند.

*** حمایت ۲۳۰ میلیاردی مجلس از موسسه رازی

وی با اشاره به اینکه مجلس سال گذشته در حدود۲۳۰ میلیارد تومان از واکسن داخلی رازی حمایت کرده است تا واکسن داخلی تولید کند اما محقق نشد، گفت: مقرر شد تا موسسه رازی در سال گذشته واکسن تولید کند ولی در هفته اخیر تولید کردند ودر کش و قوس  مشکلات افتاد و نتوانست زودتر واکسن را تولید کند درحالی که باید حمایت‌های همه جانبه صورت می‌گرفت.

عباسی در بخش دیگری ازسخنانش در خصوص آب و حق آبه البرز از دو سد طالقان و امیرکبیر گفت: سهم البرز از دو سد  طالقان و امیرکبیر ۵۵ میلیون متر مکعب بود اما با تلاش‌های صورت گرفته این میزان به دو برابر افزایش یافت و امروز ۱۱۰میلیون مترمکعب حق آبه از دو سد استان داریم ولی هنوز تصفیه خانه های ما آماده نیست و باید برای آماده سازی هر چه زودتر آن تلاش کنیم.

***  البرز از لحاظ سرانه آموزشی در رده آخر کشور قرار دارد

وی افزود: البرز از لحاظ سرانه فیزیکی آموزشی آخرین استان در کشور است. میزان سرانه آموزشی کشور پنج متر و در البرز سه متر مربع است که به صورت مناسب در استان پراکنده نشده و درجاهایی حتی نیم متر مربع است. بنابراین باید  از ظرفیت های استانی، ملی و خیرین برای این موضوع استفاده شود.

عباسی به سرانه فضای بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت:البرز از لحاظ برخورداری از تخت بیمارستانی بعد از سیستان و بلوچستان آخرین استان است. به گونه‌ای که مردم در زمان پیک بیماری کرونا بدون تخت در راهروها آواره بودند.

*** بلاتکلیفی بیمارستان کمالشهر و فردیس

در کمالشهر شش سال از شروع ساخت  بیمارستان می گذرد ولی ۱۰ درصد هم پیشرفت نداشته و بیمارستان فردیس  نیز هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: من به عنوان نماینده باید برای مردم کار کنم نه فقط قشر خاصی که در انتخابات به من کمک کرده اند. با وجود گذشت ۱۰ سال از استان شدن از لحاظ  بودجه جزو آخرین استان‌ها هستیم و امیدواریم زودتر تلاش‌هایمان به ثمر برسیم.

*** سالانه صد هزار مهاجربه سمت البرز سرازیر می شوند

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در بخش دیگری  گفت:  سالانه حدود ۱۰۰ هزار مهاجر به سمت البرز سرازیر می شوند که در بازه چهار ساله ۴۰۰ هزار نفر به اندازه جمعیت استان به البرز اضافه می‌شود ولی زیر ساخت‌ها در استان اصلاح نشده  و این موضوع حاشیه نشینی و معضلات بسیاری برای استان به همراه دارد که باید به صورت ویژه به آنها پرداخته شود.

*** به طرح صیانت از فضای مجازی رای مثبت دادم

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه آیا شخصا در عزل و نصب مدیران در استان دخالتی داشته اید؟ همچنین به طرح صیانت فضای مجازی رای مثبت داده اید یا نه؟ گفت: یکی از توصیه های رهبر عزیزمان این بود که نمایندگان در حوزه های اجرایی دخالت نکنند و دولت باید پاسخگو باشد، بنابرین ورود به انتصابات نداریم تا درآینده جوابگو عملکرد خود باشند.

وی ادامه داد: در حوزه های استانی باید از مسوولین خود حمایت کنیم، هم افزایی داشته باشیم تا مشکلات استان حل شود، قرار نیست مچ گیری کنیم اما باید به مسئولین در اشتباهات تذکر دهیم.

عباسی اضافه کرد: به عملکرد شهرداری امر و نهی نمی کنیم ولی در بخش مسائل شهری هم فکری می کنیم و در لیست انتصابات شهرداری وارد نمی شویم.

نماینده مردم کرج در مجلس در خصوص صیانت از فضای مجازی گفت: بنده به طرح صیانت رأی داده‌ام. حذف کل طرح برای چند مورد اشکال درست نیست. این طرح ۸۰ ماده دارد و باید ۲۰ جلسه صحن را به آن اختصاص دهیم بنابراین بنا شد در کمیسیونی متشکل از همه کمیسیون‌ها بررسی شود.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});