×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،  آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه رجب‌المرجب، بیان داشت: ماه رجب ماه بزرگی است که در آن وارد شدیم و باید قدر بدانیم و فرصت روزه و استغفار و بندگی و ذکر و دعا و مناجات را در این ماه خدا و ماه امیرالمؤمنین از دست ندهیم.

فرصت ماه رجب را از دست ندهیم

وی بابیان اینکه این ماه به خاطر اینکه در بین ماه‌های دیگر سال به تنهائی ماهی است که از حرمت و احترام برخوردار است به آن رجبُ الفرد می‌گویند، اظهار داشت: تا فرصت و توان دارید از لحظات این فصل بندگی و سه ماه آن بهره معنوی ببرید چراکه زمانی می‌رسد که آرزو داریم یک روز روزه‌بگیریم اما توان نداریم لذا به خودمان برای رشد معنوی خودمان کمک کنیم.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به روایاتی به تشریح عظمت لحظات این ماه پرداخت و گفت: از رسول خدا صلّى اللّه علیه وآله روایت‌شده که فرمود: خدای متعال در آسمان هفتم فرشته‏اى را قرار داده است به نام «داعى» (دعوت‌کننده). هنگامی‌که ماه رجب می‌آید، این فرشته در هر شب این ماه تا صبح مى‏گوید: خوشا به حال تسبیح کنندگان خدا، خوشا به حال فرمان‌برداران خدا. خداى متعال مى‏فرماید: هم‌نشین کسى هستم که با من هم‌نشینی کند، فرمان‌بردار کسى هستم که فرمان‌بردارم باشد و… ماه، ماه من، بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است. هرکسی در این ماه من را بخواند او را اجابت مى‏کنم و هر کس از من بخواهد به او مى‏دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت مى‏کنم. این ماه را رشته‏اى بین خود و بندگانم قراردادم که هر کس آن را بگیرد به من مى‏رسد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه بندبند این روایت زیباست، تأکید کرد: نکند این ملک که هر شب صدا می‌کند لبیکی از ما نشنود لذا سعی کنید در این ماه توجه خودتان را بیشتر کنید. دائماً با وضو باشید. در هر فرصتی قرآن بخوانید یا استغفار بگوئید که بسیار مجرب و کارساز و گره‌گشاست. از فرصت استفاده کنید که خیلی زود می‌گذرد. خوب است اگر کسی کاهلی کرد خودش را مقصر بداند. دیگری را مقصر نداند. خودش را مذمت کند که از فرصت در اختیارش استفاده نکرده است. با توجه به عمرمان هم این فرصت تکرار می‌شود کسی که ۴۰ سالش است ۴۰ بار این فرصت تکرار شده است. اینکه فرمود مواظب باشید که دو روزتان مثل هم نباشد فقط دیروز و امروز نیست. اگر سال گذشته روز دوم ماه رجب حالتان بهتر از امروز بوده ضرر کرده‌اید. حتی اگر مساوی هم بوده باز ضرر کرده‌اید. چون امکان دارد سال گذشته روز دوم ماه رجب روزه بوده‌اید ولی امسال نیستید پس ضرر کردید. مواظب باشید این روزها به‌سرعت سپری می‌شود. بار عام الهی است. با مرگ‌ومیر و کرونا و مرگ فجئه و بیماری‌های ناشناخته معلوم نیست عمر ما چگونه است. فرصت‌ها را از دست ندهیم.

زیارت جامعه کبیره جایگاه واقعی اهل‌بیت علیهم‌السلام را بیان می‌کند

وی در بخش دیگری با اشاره به شانزدهم بهمن‌ماه مصادف با سوم رجب، سالگشت شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه‌السلام، گفت: در نوبت‌های قبل به بعضی از سیره حضرت در برخورد با مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با توجه به وضعیت حاکمان و شیعیان در آن دوره اشاره داشتم. در این نوبت به حرکت فرهنگی امام علیه‌السلام در انشاء زیارت جامعه کبیره که یک مجموعه بزرگ از معارف بخصوص بحث امامت و جایگاه والای ائمه علیهم‌السلام در عالم است، فقط اشاره می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه امام هادی علیه‌السلام در مسیر تعالی بخشی به معارف اسلام ناب و شناخت عمیق‌تر امامت و جایگاه رفیع ائمه و نقش زیارت در رشد معنوی افراد، زیارت‌نامه معروف خود را انشاء کرد، یادآور شد: مخالفان اهل‌بیت تمام تلاش خود را می‌کردند تا جایگاه بلند و پایگاه محکم ائمه علیهم‌السلام در بین مردم را از بین ببرند و بین امام و امت جدایی بیندازند اما امام هادی علیه‌السلام با زیرکی نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: این زیارت‌نامه، بااینکه کوتاه است اما کامل‌ترین متن امامشناسی است که به‌روشنی و بدون غلو و بزرگ‌نمائی، جایگاه واقعی اهل‌بیت علیهم‌السلام را بیان می‌کند.

ائمه علیهم‌السلام قرآن ناطق هستند

وی بابیان اینکه میدانید آیات قرآن کریم تفسیر دارند که در کتب مختلف دانشمندان به آن پرداخته‌اند و ائمه علیه‌السلام قرآن ناطق هستند، گفت: اگر در مفاد و بندهای زیارت جامعه دقت کرده باشید به‌خوبی می‌فهمید که تفسیر قرآن ناطق است؛ یعنی همه می‌دانیم قرآن کتاب انسان‌سازی است و با فهمیدن و عمل کردن به آیات کریمه در تمام عرصه‌های زندگی، می‌توان به مقام انسان کامل رسید؛ و ائمه علیهم‌السلام کامل‌ترین انسان‌ها هستند چون بالاترین بهره را از قرآن برده‌اند و قرآن کریم در وجود نورانی آن‌ها تجلی پیداکرده و خود مظهر اسماء الهی و قرآن ناطق هستند فلذا امیرالمؤمنین فرمود: انا القرانُ الناطق.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه در جنگ صفین خواندید که مخالفان با حقه‌بازی و تعلیم عمروعاص از قرآن ساکت برعلیه قرآن ناطق قصد بهره‌برداری داشتند، گفت: حضرت در آنجا فرمودند: هذا کتابُ اللّهِ الصّامِتُ وَ أَنا المُعَبِّرُ عَنهُ، فَخُذُوا بِکتابِ اللّهِ النّاطِقِ وَ ذَروا الحُکمَ بِکتابِ اللّهِ الصّامِتِ، إِذ لا مُعَبِّرَ عَنهُ غَیری. این، کتاب خاموشِ خداست و من، سخنگوی اویم. پس به کتاب گویای خداوند، مراجعه کنید و حکم کردن بر اساس کتاب خاموش خدا را رها کنید؛ چراکه جز من، سخنگویی برای آن نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تبیین و تفسیر ویژگی‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام یعنی تفسیر قرآن ناطق، پیشنهاد داد: توصیه می‌کنم به‌طور مرتب با این زیارت‌نامه انس داشته باشید. در جمعه‌ها شب جمعه و به زیارت که می‌روید این زیارت را بخوانید.

همه ما وظیفه‌داریم در جهاد تبیین شرکت کنیم

وی در بخش دیگری بابیان اینکه در روزهای مبارک سال گشت پیروزی انقلاب قرار داریم و خیلی خوب است که در این ایام دوستان جوان تحقیق بیشتری راجع به علل و ریشه‌های انقلاب اسلامی داشته باشند تا در این جنگ ادراکی که برعلیه ما راه انداخته‌اند آسیب نبینند، گفت: همه ما وظیفه‌داریم در جهاد تبیین شرکت کنیم و نگذاریم جای دوست و دشمن، جلاد و شهید و امثال این‌ها عوض شود. دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را بیان کنیم تا امید از بین نرود و حرکت در مسیر «گام دوم» را با شتاب بیشتری طی کنیم که سه سال آن گذشت.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: یکی از موارد تبیین این است که نگاهی بی اندازیم به ریشه‌های انقلاب و انقلاب اسلامی ایران را با دو انقلاب بزرگ فرانسه و روسیه که در دوران معاصر اتفاق افتاده است و لیبرالیست و سوسیالیست را رواج دادند مقایسه کنید؛ چون سالیان سال یکی حاکم بود، دیگری هم که الآن در حال اضمحلال است تا اذعان کنیم گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی که عمیق‌تر و مردمی‌تر از جهات مختلف بود را به جهان عرضه کرد.

ریشه انقلاب نبودِ مسائل اقتصادی نبود

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: برای بررسی دقیق مطلب باید وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جهان و بخصوص کشورهایی که در آن‌ها انقلاب شده را به‌خوبی بررسی کرد تا فرقشان روشن شود و معلوم شود ریشه انقلاب ما چه بوده و بعضی گفته‌ها که از بعضی بوق‌های استکباری و گاهی از بعض افراد و جریان‌ها شنیده می‌شود، معلوم شود که کاملاً غلط است. مثلاً وضعیت اقتصادی فرانسه قبل از انقلابش یعنی سال ۱۷۸۹ به‌شدت وخیم بوده از ۵۰ سال قبل از انقلاب، دچار مشکلات و بحران‌های مالى و اقتصادى فراوانى بودند. در روسیه هم شرایط همین بود تاریخش را بخوانید کاملاً ازنظر اقتصادی ازپادرآمده بود لذا مردم مطالبات اقتصادی داشتند.

وی در ادامه یادآور شد: اما ایران در اواخر حکومت پهلوی به خاطر افزایش فراوان درآمد نفتی تبدیل به یکى از دولت‌های ثروتمند شده بود و جامعه ایرانى را هم به یک جامعه کاملاً مصرفى وابسته بدون تولید تبدیل کرده بود. سرمایه کشور هدر می‌رفت. زیرساخت‌ها ساخته نمی‌شد. مصرف‌گرایی در کشور فراوان بود باآن‌همه ثروتی که داشتیم. ریشه انقلاب نبودِ مسائل اقتصادی نبود، کمبود نبود این‌طور که در فرانسه و روسیه بود.

بعد از پیروزى انقلاب اسلامى مردم در تمام صحنه‌ها بخصوص در انتخابات‏ ها مکرر شرکت‏ کرده ‏اند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: در بحث قدرت اجتماعی در روسیه و فرانسه از پشتوانه گسترده مردمی برخوردار نبودند حتی در بعد از پیروزی انقلابشان مردم در آن دو کشور در مسائل کشور مشارکت جدی نداشتند اما در ایران بعد از پیروزى انقلاب اسلامى مردم در تمام صحنه‌ها بخصوص در انتخابات‏ها مکرر شرکت‏ کرده‏اند حتى در شرایط بحرانى و بمباران شهرها انتخابات متوقف یا به تأخیر نیفتاد و یا در بحث رهبری نهضت، کاملاً فرق داشتند، رهبری در ایران از قدرت بالای معنوی برخوردار بود و خودش از طبقات معمولی و محروم جامعه بود. در بحث ارتش و نظام و جنگ‌افزار هم همین‌طور. همه این‌ها را وقتی نگاه کنیم می‌بینید ریشه انقلاب چیز دیگری بود.

بیعت همافران با امام خمینی (ره) سند افتخاری است که در تاریخ ما ثبت شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه در ایام دهه مبارکه فجر و ریشه‌کن کردن طاغوت و حکومت منحوس پهلوی روز ۱۹ بهمن، روز نیروی هوائی از نورانیت و ویژگی خاصی برخوردار است، اذعان کرد: این حادثه تعیین‌کننده سند افتخاری است که در تاریخ ما ثبت شد. حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوائی بخصوص همافران نیروی هوائی که در اقامت گاه حضرت امام حاضر شدند و ادای احترام کردند و سلام نظامی دادند و سرود خواندند و بیعت کردند در آن مقطع روحیه نیروهای انقلاب را تقویت کرد و جان تازه‌ای داد و روحیه طرف مقابل را به‌خصوص صاحب‌منصبان و مقامات رژیم شاه را به‌شدت از بین برد و نقشه و مأموریت هایزر برای کودتای نظامی را بر آب کرد و چیزی از دولت بختیار هم نماند. طاغوت ضربه سختی خورد و سه روز بعد پیروزی محقق شد.

وی در ادامه به بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رابطه با این موضوع پرداخت و گفت: حضرت امام ره در تکریمشان فرمودند: «درود بر شما سربازان امام عصر سلام‌الله‌علیه، همان‌طور که فریاد زدید، تاکنون در خدمت طاغوت بودید، طاغوتی که همه هستی ما را ساقط کرد، طاغوتی که ما را برده خارجی‌ها کرد و از امروز در خدمت امام عصر سلام‌الله‌علیه و در خدمت قرآن کریم هستید.» آن‌ها را از سربازی طاغوت به سربازی حضرت ولی‌عصر درآورد.

مردم حاضر نیستند لحظه‌ای از عزت و استقلال و آرمان‌های الهی خود دست بکشند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که در بین نیروهای ارتش مهم‌ترین و نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین قسمت که اتفاقاً تحت نظارت شدید آمریکائی‌ها اداره می‌شد نیروی هوائی بود و این حرکت چقدر پیام داشت در آن مقطع لذا باید هرساله یادآوری و قدردانی کنیم، گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که مردم بر اساس یک باور قوی که ریشه در اعتقادات دینی آنان داشت برای برقراری نظامی بر مبنای دستورات شرع مقدس قیام کردند تا ارزش‌های الهی حاکم شود و تا امروز هم بر سر پیمان خودشان ایستاده‌اند. خون داده‌اند سختی و محرومیت و تحریم ظالمانه مستکبران عالم را تحمل کرده‌اند و برای دفاع از کیان و کشور اسلامی‌شان دورتر از مرزها شهید داده‌اند اما حاضر نیستند لحظه‌ای از عزت و استقلال و آرمان‌های الهی خود دست بکشند. البته دشمن، دشمن است، ما نباید خواب باشیم و بی‌توجه در زمین او بازی کنیم.

مردم در زحمت و سختی هستند / مسئولان اقتصادی برای جبران اقدام عاجل داشته باشند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی، تصریح کرد: بیانات حضرت آقا با فعالان اقتصادی را ملاحظه فرمودید و گلایه هائی که داشتند که بی‌سابقه بود و کنایه از کم‌کاری شدید یک دهه مسئولان اقتصادی داشت و همچنین بی‌توجهی کسانی که می‌توانستند آتش به اختیار فرامین را عملیاتی کنند اما کمتر انجام دادند. باید همه درس بگیرند و برای جبران اقدام عاجل داشته باشند. اگرچه دشمن نتوانسته به اهداف خودش در این تحریم شدید اقتصادی برسد اما به هر جهت مردم در زحمت و سختی هستند و دستوراتی که می‌توانست کارساز باشد به آن کمتر توجه شده است.

کارگروهی جهت بهره‌وری بیشتر شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در استان تشکیل شود

وی در ادامه افزود: به نظرم می‌رسد در همین استان کارگروهی ناظر به فرمایش حضرت آقا در جهت بهره‌وری بیشتر شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و پارک علم و فناوری و بخش‌های کشاورزی تحت نظارت استاندار محترم تشکیل شود و اقدام عملی و نتیجه آن را به مردم گزارش دهند؛ و مطمئن باشند که برکات فراوانی برای استان و کشور خواهد داشت.

از پرچم اقتدار غافل نباشید / بر سَر هر خانه‌ای پرچم ایران بزنید

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه از پرچم اقتدار غافل نباشید، گفت: تذکری دادند که تذکر خوبی است؛ پرچم جمهوری اسلامی را هرکسی بر سر در خانه‌اش نصب کند که هم شادی‌آور و امیدآفرین است هم تودهنی به دشمن است. کسانی که این پرچم رادارند بزنند، کسانی هم که ندارند، شاید امروز اینجا آماده کرده باشند، تهیه کنید و این را بر سردر خانه‌ها بزنید.

آیه الله العظمی صافی گلپایگانی غیرت دینی بالائی داشتند / اگر مسئولی خطوط قرمز دینی را در مسئولیتش رعایت نمی‌کرد او را نمی‌پذیرفتند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به ارتحال عالم و فقیه مجاهد و بصیر آیه الله العظمی صافی گلپایگانی، گفت: بزرگواری که به‌شدت به امام عصر ارواحنا فداه عشق داشت و دراین‌باره هم سخن می‌گفت و هم می‌نوشت که یکی از مهم‌ترین اثرات ایشان منتخب الاثر است. اشعار زیبایی درباره اهل‌بیت و حضرت دارند. در فقاهت هم از اساطین فن بودند و خیلی هم مواظب بودند که فرقه‌ها و نحله‌های فکری چکار می‌کنند و اگر لازم بود پیام می‌دادند. رصد دقیقی از اوضاع داشتند.

وی بابیان اینکه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی غیرت دینی بالائی داشتند و اگر مسئولی خطوط قرمز دینی را در مسئولیتش رعایت نمی‌کرد او را نمی‌پذیرفتند، گفت: گاهی آقازاده ایشان زنگ می‌زد و می‌گفت آقا با شما کاردارند بعد ایشان می‌فرمودند که موضع‌گیری شمارا راجع به فلان موضوع دیدم و تشکر و تقدیر می‌کردند و بنده را مورد لطف قرار می‌دادند. مکرر ایشان در تماس بودند. خدای تعالی با اولیاء خودش محشور بگرداند. صلواتی قرائت بفرمائید.

مجلس محترم قانون مبارزه با اراذل‌واوباش را در دستور کار قرار دهد / یکی از آن وظایف حاکمیتی، تأمین امنیت مردم است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری گفت: با توجه به جریاناتی که بعضاً در سطح جامعه می‌بینیم و در کشور اتفاق می‌افتد، باید خیلی عزیزان ما در مجلس و در دستگاه قضایی با قوه بیشتری وارد عمل شوند نسبت به این مسئله اراذل‌واوباش که به خودشان اجازه می‌دهند اقدام کنند و بی‌پروا مردم را بترسانند. اینکه ما بعضاً در قانون ضعف‌هایی داشته باشیم و در اجرا نتوانیم بعضی از کارها را انجام بدهیم زیبنده نظام اسلامی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در روایات ما و دستورات دینی ما هست که اخافه ناس حکمش چگونه است، گفت: کسی که مردم را بترساند، کسی که اسلحه‌اش را بکشد که این اسلحه می‌تواند سلاح سرد باشد یا سلاح گرم باشد یا یک چاقو باشد، حتی اگر استفاده نکند و نزند که در روایت هم آمده حتی اگر نزند و فقط ترسانده باشد، چنین کسی مهدور الدم است و می‌شود او را اعدام کرد. بحث قضایی آن را باید دستگاه قضایی دنبال کند ولی دین تا این حد مسئله را سنگین گرفته است. کسی نمی‌تواند دیگری را بترساند.

وی بابیان اینکه الآن در مجلس ضعف قانون داریم، گفت: طرف می‌آید با قمه، نیروی انتظامی را می‌زند و شهید می‌کند، بعدازآن طرف نیروی انتظامی می‌خواهد از خودش دفاع کند و سخت می‌شود برایش. به نظر می‌رسد که مجلس محترم قانون مبارزه با اراذل‌واوباش را بخصوص در دستور کار خودشان قرار بدهند و دستگاه قضایی هم دنبال کند چراکه یکی از آن وظایف حاکمیتی، امنیت مردم است. بعضی‌ها با قلدری و با پررویی ناامنی ایجاد می‌کنند، بخصوص هم که رسم شده اخیراً از سلاح گرم هم دیگر استفاده می‌کنند که باید علی العجاله به این قصه رسیدگی شود.

ایجاد گرمخانه فقط متوقف بر مصلی نباشد / در سطح شهر ورزشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعاتی که قابلیت این کار رادارند، اقدام کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افتتاحیه گرم‌خانه در مصلی کرج، گفت: این کاری هم که در مصلی کردیم که گرمخانه شده است، دوستان توجه داشته باشند که ما در سطح شهر هم داریم ورزشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعاتی را که این‌ها هم قابلیت این کار رادارند. فقط متوقف بر مصلی نباشد. کار حسنه‌ای است. خودم هم سر زدم و بررسی کردم، الحمدالله کار به‌خوبی دارد پیش می‌رود.

بنده نه راجع به اجرا و نه راجع به تعطیلی کنسرت‌ها هیچ حرفی ندارم / قانون دارد و طبق قانون باید عمل کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به موضوع کنسرت در استان، گفت: مطلب دیگری هم راجع به کنسرت‌ها گفته بودند که قیل و قالی شده و باز به بنده نسبت می‌دهند. این جفای به من است. من نه راجع به اجرا و نه راجع به تعطیلی هیچ حرفی ندارم. بحثی ندارم. قانون دارد و طبق قانون باید عمل کنند.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که دوستان دفتر صحبت‌های گذشته من را در ۸ سال گذشته بازپخش کنند تا ببینند دوستان که حرف ما یکی بوده و در این چند روز هم همان است. جایی که ولنگاری شود و ارزش‌های دینی به‌هم‌ریخته شود آنجا را نمی‌پسندیم.

دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی موظف هستند جایی را که منکر انجام ‌می‌شود تعطیل کنند

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه از باب امربه‌معروف و نهی از منکر همه مردم وظیفه‌دارند که تذکر زبانی بدهند اما دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی موظف هستند که جایی را که منکر انجام ‌می‌شود تعطیل کنند، گفت: ملاک هم مجوز داشتن نیست. مجوز را می‌گیرند برای اینکه کار قانونی انجام دهند؛ اما اگر مجوز گرفته ولی کار خلاف قانون انجام داد، کار منکرات انجام داد، مجوز گرفت و ولنگاری و فساد و فحشا و این کارها را کرد، آن مجوز که مجوز نیست. لذا دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، قانونی باید جلوی آن را بگیرند. تعطیل کردن بعضی از این مراکز از باب نهی از منکر است ولو مجوز داشته باشد. مجوز که دلیل نمی‌شود شما حرام انجام بدهید.

روی موضع خودمان هستیم

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: لذا آن صحبتی را که ما داشتیم، هم درگذشته و هم الآن، روی موضع خودمان هستیم و به بنده ربطی ندارد که کنسرت اجرا بشود یا نشود ولی در مقابل حرام هر مسلمانی موظف است که اعتراض کند؛ اگر می‌تواند جلوی آن را بگیرد و الا از طریق دستگاه‌های مجری اقدام کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});