×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،احمد وحیدی عصر پنجشنبه با حضور در ایستگاه خط ۲ قطار شهری کرج، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و اظهار کرد: متروی کرج که باعث کاهش ترافیک در این شهر می‌شود باید زودتر افتتاح شود.

وی افزود: ۱۴.۹ کیلومتردخط مترو که در حوزه کرج واقع می‌شود نزدیک به ۹، ۱۰ ایستگاه پیش بینی شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در یکی از ایستگاه‌های میانه ۹۵ درصد و بقیه ایستگاه‌ها در مجموع ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت:

در کل خط، ۵ کیلومتر نسبتاً آماده است که این امر خیلی به مردم و کاهش ترافیک کمک نمی‌کند لذا باید در فاصله بیشتری خط باید راه اندازی شود.

وحیدی بیان کرد: پیمانکار تعدیل‌هایی را اعمال کرده و درخواست‌هایی دارد که مقداری بیش از آن چیزی است که شهرداری به عنوان کارفرما می‌تواند پرداخت کند.

وی افزود: این اختلاف‌ها باید بین کارفرما و پیمانکار در نوبت اول حل شود و بعد از این، مساله تأمین مالی است که کمبود دارند. چند هزار میلیارد تومانی پیش بینی می‌کنند که جزو نیازمندی‌هاست.

وزیر کشور تاکید کرد: اساس این بود که سرمایه‌گذار برای این پروژه پیدا شود که فعلاً سرمایه‌گذار فعالی در زمان حاضر وجود ندارد و لذا برای تأمین مالی آن انتظار شهرداری این است که دولت کمک کند.

وحیدی ادامه داد: کمک‌های دولت محدود است و در میزانی که می‌شود دولت کمک کند باید بحث کنیم تا شهرداری بتواند به کار تحرکی دهد. اگر هم بتوانند سرمایه‌گذار پیدا کنند کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وزیر کشور در پایان گف: مقداری هم برای دپو زمین احتیاج دارند که با یکی از دانشگاه‌های استان در این زمینه در خصوص زمین‌های قابل تأمین باید صحبت شود البته ۲۵ هکتار زمین نیاز دارند که مقدار کمی نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.