×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سهم خواهان در دولت جدید به آرزوهایشان نمی رسند/خبرنگاران با سلاح قلم پاسدار فکر ، اندیشه و آگاهی هستند
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۵ مرداد کرج با اشاره به نوزدهم مردادماه مصادف با اول محرم الحرام سال ۱۴۴۳ و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: همه به خوبی می دانیم و نباید غفلت کنیم که محرم و عاشورا حرکتی است پویا در مسیری که همه ظرفیت ها و فرصت ها را در سایه حماسه بزرگ کربلا برای رشد و اعتلای انسان به جوشش درمی آورد و تا رسیدن به دولت کریمه عدالت محور مهدوی در جهان آرام نمی نشیند و سکون ندارد.

محرم ما را در مقابل فتنه های جدید مقاوم تر می کند

وی در ادامه با بیان اینکه این ظرفیت تحول آفرین در بیان رسول خدا این گونه مطرح شد که:« إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَهً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِین‏ لا تَبْرُدُ أَبَدا»، اظهار کرد: شهادت امام حسین علیه  السلام در دل اهل ایمان چنان  حرارت و کششی ایجاد کرده که تا قیامت سرد نمی شود. این آتش با گردباد هم سرد نمی شود، این آتش مثل برق در شب طوفانی نیست که لحظه ای روشنی بخش باشد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه عاشورا مکتب خانه عرفان، تجسم بندگی  و مظهر ایثار است، گفت: عاشورا مظهر اطاعت از فرمان الهی و مردانگی در رکاب ولی خداست و کسی نمی تواند نام حسین و خاندان او را محو کند، همانطورکه حضرت به دشمنانش خطاب کرد: «وَ الله لاتمحوا ذکرنا» به خدا سوگند نمی توانید یاد ما را محو کنید.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در محرم هر سال این جوشش و حرارت با جلوه جدیدی ظهور می کند و هرچه که شیطان یک سال تلاش کرده تا اهل ایمان را زمینگیر کند، همه را از بین می برد و انسان را دوباره تطهیر کرده، راه روشن و نورانی را به او نشان می دهد افزود: محرم هر سال درس جدیدی به ما می دهد و ما را در مقابل فتنه های جدید مقاوم تر و محکم تر می کند و این مسئله تا عصر ظهور ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در دوران غیبت هرچه به زمان ظهور حضرت نزدیک ترمی‏شویم از انسان امتحانات سخت تری گرفته می شود و مکتب تربیتی محرم و عاشورا توفیق عبور از ابتلائات فردی و اجتماعی را برای اهل ایمان آسان تر می کند تصریح کرد: همین سال ها و روزهائی که در آن قرار داریم را شما به خوبی حس کرده اید آنچه توانسته ما را در مقابل دشمنی دشمنان داخلی و خارجی حفظ کند، طرح های خباثت آمیز غربی ها و صهیونیست ها را هیچ کند مکتب محرم بوده است. عاشورا مانند پادزهری قوی در مقابله با همه فرهنگ های بیگانه از جامعه ایمانی دفاع کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه اما مطلب مهم این است که چرا ما از حقیقت و مغز عاشورا غافلیم و از نظر کمی و کیفی به موضوعات سطحی از این واقعه عظیم می پردازیم؟ تصریح کرد: حتی در عزاداری ها که کیفیت لازم را ندارد. حماسه به این عظمت که نیروی محرکه انقلاب اسلامی تا پیروزی وبعد از آن درعرصه های مختلف بوده تاچه حد مورد توجه دستگاهای متولی فرهنگ وگفتمان  ساز قرار گرفته؟ چند فیلم فاخر بر گرفته  از آموزه  های حسینی  و درس های عاشورا که نقش اساسی در سبک زندگی دارد، ساخته شده؟ شاید یکی دوتا بوده اما کافی نیست.

امام جمعه کرج با بیان اینکه باید از ظرفیت این دریای بیکران در جهت گفتمان سازی و توسعه فرهنگ اهل بیت و مکتب امام حسین علیه  السلام و نشر ارزشهای استفاده کردافزود :  متاسفانه گاهی فقط به امور ظاهری که بعضاً خوراک معاندان هم می شود پرداخته می-شود و مستمسکی می شود تا شیعه هراسی را تبلیغ  کنند. درحالی که واقعه کربلا یکی از اثرگذارترین وقایع عالم است که انسان های عالم را به اوج معرفت و تثبیت عقائد حق می رساند و او را از تاریکی های جهل خارج می کند و سبک زندگی درست را به او نشان می دهد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه همه جلوه های مثبت و منفیِ انسان در کربلا خیلی واضح و شفاف در دو جبهه مقابل هم به تصویر کشیده شده است تصریح کرد:  از قتل عام و کودک کشی و پیرمرد کشی و تاختن اسب بر بدن-ها و تشنه نگه  داشتن انسان ها و اسارت زنان و کودکان و امثال این ها تا ایثار و حماسه و کرامت و محبت و رضا و تسلیم و توحید. همین جلوه ها اگر درست به بشریت عرضه شود انسان ها را زنده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انسان های آزاده عالم، هر مکتب و دینی که داشته باشند درس آزادگی و مقابله با ظلم را ازامام  علیه  السلام آموختندافزود:  اهل ایمان با درس از مکتب امام حسین دلشان محکم می شود و به خدا توکل می کنند ودرمقابل دشمن دچار تردید نمی شوند. توجه و عمل به همین یک کلمه امام حسین علیه السلام کلید سعادت بشریت است آنگاه که فرمود: هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه. در مقابل جریان عظیمی که در مقابلش بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه به عزاداری و مجالس آن اهمیت بدهید و جلسات را پربار کنیدافزود:  در همین مجالس باید جوان و نوجوان ما تقیدات دینی اش تقویت شود، به نماز عشق بورزد همانطور که امامش عاشق نماز بود. خانواده دوست شود همانطور که امامش بود. در عین حال بصیر و دشمن شناس باشد همانطور که امامش بود. و ده ها فضیلت دیگر باید به فعلیت برسد. نباید اجازه داد به این عامل هدایت انسان ها آسیب برسد و با تحریف و انحراف، اصالتش را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اگر با دید عرفانی به عاشورا نگاه کنیم درس هایی دارد. با دید فقهی نگاه کنیم درس هایی داردتصریح کرد:  با دید سیاسی و اجتماعی نگاه کنیم درس دارد. با دید سبک زندگی نگاه کنیم درس دارد. با هر دیدی نگاه کنیم، بعدی از ابعاد حیات بشری در قضیه کربلا را میتوانیم درس بگیریم. و به اندازه وسع خودمان از این دریای بیکران فضیلت ها برداشت داشته باشیم. خیلی ها تلاش کردند تا چراغ پرفروغ عاشورا و امام حسین را خاموش کنند اما نتوانستند و نمی توانند. بگذرم.

خبرنگاران با سلاح قلم پاسدار فکر ، اندیشه و آگاهی هستند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، سال گشت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان است که به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط  گروه طالبان به شهادت رسیدند و شورای فرهنگ عمومی کشور به پاس قدردانی از مقام و حرفه شهید صارمی این روز را روز خبرنگار نامیدتصریح کرد: این روز، روز پاسداشت تلاش های سربازانی است که با سلاح قلم پاسدار فکر و اندیشه و آگاهی هستند. و با تولید و نشر صادقانه اطلاعات، مردم را برای حضور موثر در صحنه‏های سرنوشت‏ساز راهنمائی  می کنند.

در ادامه ایشان با بیان اینکه به بهانه روز خبرنگار نکاتی را عرض می کنم. همه ما به نقش قلم به طور عام نه فقط مطبوعات، آگاه هستیم و توانائی که دارد تا ملتی را سعادتمند یا اهل شقاوت کند. و البته مطبوعات یکی از عرصه های فعالیت موثر قلم است افزود : باید توجه داشت که نظام اسلامی همیشه دنبال آگاهی بخشیدن و آگاه بودن مردم از طرق مختلف بوده و هرگز مخالف مطلع بودن مردم نبوده و هر کس در مسیر آگاهی بخشی واقعی به مردم فعالیت داشته مورد حمایت قرار داده است و همیشه از انتقاد سازنده حمایت کرده است. اما متاسفانه عده ای به اسم انتقاد، کینه توزی می کنند، تخریب می کنند، امید را از دل ها می گیرند، آینده را تاریک جلوه می دهند، شخصیت ها را از بین می برند، دستگاه های نظام را تضعیف می کنند. و امثال این امور که در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست. بالاخره هر کشوری و نظامی، خطوط قرمزی دارد که نباید از آن ها عبور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به سخنرانی که حضرت آقا در روز تنفیذ بیان فرمودند را ملاحظه کردید که به تبلیغات دشمن و حرکات تبلیغاتی دشمن اشاره کردند و تاکید کردند که باید کار تبلیغاتی انجام بگیرد. و بیان کردند که کار تبلیغاتی ما ضعیف است افزود:  لذا همه ما و همه کسانی که توانایی دارند باید با قوت بیشتری در این عرصه وارد شوند. قلم به دستان، نویسندگان، فیلم سازان همه عرصه های رسانه ای و تبلیغی باید اقدام کنند. اینجا من حرف برای گفتن زیاد دارم فرصت کم است و ازین قسمت عبور میکنم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آنچه که یک خبرنگار تراز در نظام اسلامی باید ضمن شناخت دقیق از مسائل حرفه ای، تیزبینی، نکته  یابی و داشتن انگیزه قوی با توجه به خطیر بودن وظیفه ای که دارد، به آن پای بند باشد، غیر از توانمندی  های فردی در ادبیات و سیاست و فرهنگ، این است که با در نظر گرفتن این مهم که در محضر خداست در مسیر اعتلای فرهنگ عمومی، بصیرت مردم، عمیق شدن دانش اجتماعی، شناخت مقتضیات زمان و مواجهه معقول با رخدادهای اجتماعی، و راه های پیشگیری از تخریب عقائد و اخلاق را به زبان ساده و همه فهم عرضه کندتصریح کرد: خبرنگار راوی وقایعی است که می بیند پس باید صادق باشد، اقتضائات زمان و موقعیت های سیاسی را خوب درک کند و به موقع، بدون سیاسی کاری با تعهد و صراحت، بدون افراط و تفریط، اتفاقات را بیان کند، خبرنگاران در نگرش و بینش و اعلام مواضع مخاطبان خود به خصوص مسئولان نقش دارند و نحوه بیان و تنظیم خبر آن ها منشاء تصمیمات می شود. چرا دردنیا عوامل استکبار به این موضوع اهمیت می دهند و توسعه داده اند؟ چون با همین اخبار هدایت فکری جوامع را به دست می گیرند و به مطلوب خود می رسند.

ایران محور دوستی در منطقه خواهد بود

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه  همین روزها شنیده اید که کشتی هائی از رژیم منحوس در دریا مورد تهاجم قرار گرفته وکسی هم مسئولیت به  عهده نگرفته اما آنها با همین حرکت های رسانه  ای  و ژورنالیستی ایران  را محکوم می کنند و درصدد درست کردن اجماع بین المللی بر علیه ایران هستندتصریح کرد: اولاً دنیا ایران را می شناسد که بر اساس اصول و موازین حرکت می کند و مثل شما هرج و مرج طلب وناآرام نیست، ایران هر جا می رود صلح و صفا ودوستی ومحبت می برد. نشنیدید دیروز رئیس جمهور فرمود ایران دست  دوستی به سمت همه دنیا دراز می کند؟

در ادامه افزود : ثانیاً گرچه تهدیدهای انگلیس وآمریکا و رژیم منحوس، جنبه نمایشی دارد و خودشان خوب می دانند به خصوص رژیم صهیونیستی که توان مقابله با ایران را ندارند اما با اقتدار می گوئیم اگر نفهمی کنید و بر علیه ایران حرکتی داشته باشید، قطعاً برای محو خودتان از صفحه روزگار با عجله اقدام کرده اید. رزمندگان سلحشور ایران اسلامی برق آسا نفس های شما را قطع خواهند کرد.

محدوده تنفیذ صراط مستقیم اسلام و آرمانها و ارزشهای انقلاب و دفاع از حقوق مردم و مقاومت در برابر مستکبران است

نماینده ولی فقیه در استان البرز بعد از تنفیذ رهبر معظم انقلاب براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی وتحلیف در مجلس شورا، رئیس جمهور رسما فعالیت چهارساله اش آغاز می شود و همه ما باید کمک کنیم تا عقب ماندگی ها و کم کاری ها جبران شودتصریح کرد :بیانات رهبر معظم انقلاب در روز تنفیذ و سخنرانی رئیس جمهور در دو جلسه تنفیذ و تحلیف نکات مهمی داشت که حتماً توجه و دقت داشتید و بنده تکرار نمی کنم تا به موقع تذکر بدهم.

ایشان در ادامه با بیان اینکه اما نکته ای که امروز به آن توجه می دهم مطلبی است که رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ روی آن تاکید فرمودند و آن نفوذ تنفیذ است که چه مقدار است و تا چه زمانی ادامه دارد؟افزود: فرمودند تداوم تنفیذ رهبری منوط به تداوم حرکت رئیس جمهور در صراط مستقیم اسلام و آرمانها و ارزشهای انقلاب و دفاع از حقوق مردم و مقاومت در برابر مستکبران است. این محدوده‌ی تنفیذ است. اگر خدای نکرده ازین ‌مسیر قدم کج گذاشته شود تنفید برداشته می شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اولاً توجه دارید که مسئله تنفیذ امر تشریفاتی و برنامه نمایشی نیست بلکه تا این تنفیذ نباشد عملکرد رئیس جمهور مشروعیت ندارد. لذا ولی فقیه بعد از انتخاب مردم باید رئیس جمهوررا نصب کند و تا این نصب صورت نگیرد ریاست نفوذی ندارد، لذاهم امام وهم حضرت آقا در حکم تنفیذ از لفظ منصوب می کنم استفاده می کنندتصریح کرد: در بیانی حضرت امام فرمودند: رئیس جمهور اگر با نصب فقیه نباشد غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع  شد طاغوت است، بنابراین  امام  المسلمین تنفیذ خودشان را مشروط به دوام شرائط کردند. و این مهم است.

اعضای شورای شهر به اسم انقلابی گری برخلاف شاخص های انقلابی عمل نکنند

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه ما از همین بیان ایشان استفاده می کنیم به دیگر منتخبین مردم، در شورای اسلامی و شورای شهر در استان عرض می کنیم مقبولیت و اعتماد مردم به شما هم تا وقتی است که در مسیر انقلاب و ارزش های آن و تبعیت از ولی فقیه قدم بر می دارید و الا اگر در مسیر خدمت به مردم راه را کج کنید و به امور دیگر که وظیفه شما نیست و رهبری تذکر داده اند بپردازید و یا به اسم انقلابی  گری برخلاف شاخص های انقلابی عمل کنید، در واقع و نفس الامر، وکالت خود را از دست داده اید و عملکردتان صحت لازم را نداردافزود: کاملاً نظرات حضرت آقا را مد نظر داشته باشید و عمل کنید مردم هم مواظب عملکرد همه مسئولین هستند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت های مهمی که در هفته داریم افزود:  ۱۵ مرداد شهادت سرلشگر خلبان عباس بابائی در سال ۱۳۶۶، بمباران هیروشیما سال ۱۹۴۵ و سه روز بعد ناکازاکی توسط امریکا، ۱۶ مرداد تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام در سال ۱۳۵۹ که منشاء آثار و برکات در این سالها برای مردم بوده اند، ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و شهادت  شیخ محمد خیابانی در تبریز در سال ۱۳۳۸، ۲۱  مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است. اینها مطالبی دارد که فرصت بیان نیست. به کسانیکه در این عرصه هستند خداقوت میگوییم و یاد شهدا را هم گرامی میداریم.

سهم خواهان در دولت جدید به آرزوهایشان نمی رسند

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در استان هم بعضا شنیده می‌شود عده‌ای به اسم ستاد انتخاباتی آقای رئیس جمهور و کمک به دولت آینده در انتخاب افراد برای کمک به دولت آینده  جلسه تشکیل می‌دهند و بعد برای افراد مسئولیت‌های آینده را تعیین می‌کنند و بعد با فشار آوردن به اطرافیان رئیس جمهور قصد سهم  خواهی دارند تا شاید بتوانند باز جا پایی برای خود در استان باز کنند تصریح کرد:  خبرهایش به گوش می‌رسد و تحرکاتش دیده می‌شود. قطعا عزیزان در دولت جدید توجه به مسائل مختلف استان‌ها دارند بخصوص استان البرز و جلوی سوء استفاده و فرصت طلبی را از همان اول خواهند گرفت. تذکرات لازم هم به موقع داده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.