×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به بهانه رجیستری موبایل سرتان کلاه نرود!
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کلاهبرداران به بهانه رجیستری دوباره تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصی افراد و اطلاعات می کنند و مردم فریب این روش را بخورند.

وی اضافه کرد: شیوه از کلاهبرداری این مجرمان با هک حساب‌های کاربری ارسال پیامک انبوه یا با استفاده از شماره‌های همراه شخصی است و  پیامی با عنوان تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی ، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می دهند.

جلیلیان افزود: کلاهبرداران سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌کرده که ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کند.

وی گفت: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست  به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه پیامک‌ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن را نخورند و در صورت نیاز به سایت‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.