×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افراد شاغل فصلی و غیر رسمی عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند/حمایت صندوق بیمه اجتماعی از اصحاب رسانه و هنر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز،  هادی بشیری در نشست خبری که صبح امروز با اصحابه رسانه  در محل خانه مطبوعات استان البرز برگزار شد، اظهار کرد:  اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه اجتماعی را حق همگانی مردم می داند و دولت را مکلف کرده که از محل درآمدهای عمومی و حاصل از مشارکت مردمی این خدمات را برای یکایک افراد جامعه فراهم نماید.

وی افزود: در حالیکه تا سال ۸۳ تنها افرادی که در کارگاه ها و کارخانه ها رابطه کارگری و کارفرمایی داشتند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار بودند اما با تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی سایر اقشار از قیبل روستائیان، عشایر، کشاورزان، مشاغل خانگی، مشاغل فصلی، رانندگان حمل بار ومسافر برون شهری و … می توانند از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند.

بشیری تاکید کرد: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر ، روستائیان به واسطه سکونت و شاغلین بخش کشاورزس صنایع دستی و هنرهای سنتی،، مشاغل فصلی، مشغل خانگی، زنبور داران ، اعضای فعال بسیج، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، قالی بافان و… به واسطه اشتغال در صورت داشتن ۱۸ تا ۵۰ سال سن عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه این افراد ۱۵ درصد درآمد آن ها بوده که ۱۰ درصد آن توسط دولت و پنج درصد مابقی توسط افراد پرداخت می شود، گفت:پرداخت حق بیمه حداکثر  ماهانه ۱۳۳ هزار تومان و سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز بیان داشت: بیمه شدگان می توانند با پرداخت این مبلغ از خدمات بلند مدت بیمه های اجتماعی از جمله بازنشستگی ، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند شوند ضمن اینکه نقل و انتقال سوابق بین صندوقهای بیمه ای برای آنها امکان پذیر است.

وی در ادامه گفت: همسر و فرزندان بیمه شدگان که مشمول صندوق باشند می توانند جداگانه عضو صندوق شوند و علاوه بر برخورداری از مزایای تحت کفالت در آینده از مزایای بازنشستگی و یا از سایر خدمات استفاده کنند.

بشیری با بیان اینکه سال جاری در کنار تعهدات بلند مدت بیمه های اجتماعی، تعهدات کوتاه مدتی از قبیل پرداخت کمک هزینه کفن و دفن و خرید خدمت سربازی برای افراد تحت پوشش صندوق فراهم شده است، افزود: در حال حاضر ۲۰ کارگزار برای ارائه خدمات به جامعه هدف درسراسر استان البرز فعال می باشند.

وی ادامه داد:  تاکنون حدود ۱۷ هزار خانوار در استان البرز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر قرار گرفتند که ۹۵۰ خانوار به علت فوت ، از کارافتادگی و یا بازنشستگی سرپرست خانوار مستمری بگیر این صندوق شده اند .

بشیری تاکید کرد: براساس تفاهم نامه صندوق با اتحادیه مشاغل فصلی کشور اصحاب رسانه ،فرهنگ وهنر، ورزشکاران، مربیان، داوران که فاقد بیمه اجتماعی هستند و مشمول بیمه اجباری نیستند می توانند در غالب مشاغل فصلی تحت پوشش صندوق قرار گیرند

 در ادامه این نشست جمشید دیو سالار مدیرعامل اتحادیه تامین نیاز صنفی استادکاران و کاگران فصی و ساختمانی کشور گفت : اصحاب رسانه ،فرهنگ وهنر، ورزشکاران، مربیان، داوران در کنار سایر مشاغل فصلی می توانند پس از دریافت گواهی نامه های مربوطه از خدمات بیمه اجتماعی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر برخوردار شوند.

وی افزود در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در استان البرز اجرا می شود و در آینده اماده ایم این طرح را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

دیو سالار از تمامی افراد شاغل فصلی و غیر رسمی خواست تا با مراجعه به اتحادیه ها و تعاونی های استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی نسبت به عضویت در اتحادیه ها و خدمات قابل ارایه بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.