×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۵۰ درصدی کمک خیرین با اجرای طرح قرض ماندگار در البرز
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، رضا البرزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد: در زمینه اشتغال مددجویان سال گذشته موفق به جذب ۹۷ و نیم درصد اعتبارات شده ایم .

وی در ادامه افزود: بانک های عامل نیز  همکاری خوبی داشته اند و مددجویان توانسته اند هفت هزار و ۳۵۰ نفر وام اشتغال را دریافت کنند و افرادی که نمی توانند وام دریافت کنند به شرکت هایی که با ما همکاری دارند معرفی می شوند تا مشغول به کار شده و حداقل حقوق را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ع) استان البرز با اعلام اینکه پایان سال جاری یا اوایل سال آینده همانند سال گذشته جشن اشتغال برای خودکفایی خانواده های مددجو برگزار می شود، افزود:  مشارکت مردم  استان البرز در حوزه صدقات و اکرام  نیز جایگاه خوبی در بخش سرانه اکرام ایتام در کشور را داشت.

وی در حوزه حمایت از مددجویان گفت:  تکمیل سامانه سها یکی از کارهای صورت گرفته بوده که از این طریق، اطلاعات افراد تحت پوشش در آن ثبت شده است.

البرزی با تاکید بر حفظ کرامت و شان مددجویان گفت: از طریق این سامانه در حال حاضر به ۱۷ درگاه اطلاعاتی متصل هستیم و با ثبت کدملی مددجو، تمام اطلاعات وی شامل شاغل بودن یا نبودن و نیز امکاناتی که مورد استفاده او قرار گرفته، برای ما نمایان‌می شود.

وی اضافه کرد: مددجو نیز به سامانه مراجعه کرده و مشکل خود را در آن ثبت ‌می کند. این سامانه در حال تکمیل است و به ما کمک می کند در شناسایی بهتر نیازمندان واقعی موفق تر عمل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ع) استان، البرز با اشاره به اینکه  البرز  جزو چند استان گران در حوزه مسکن است، گفت: در راستای سهولت در تامین مسکن مددجویان کمیته امداد وام های ودیعه مسکن به آنها پرداخت و کمک می شود که هیچ مددجویی چادرنشین و با مشکل مواجه نشود. در حد توان و ظرفیت بخشی از غیرمددجویان که دستگاه های دیگر در قبال آنها وظیفه دارند را نیز پوشش می دهیم.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: در زمینه تامین جهیزیه با مشکل مواجه نیستیم و هیچ مددجویی در صف انتظار دریافت جهیزیه قرار ندارد.

البرزی خاطرنشان کرد: اما در حوزه تامین لوازم ضروری مددجویان چالش جدی داریم. علیرغم تامین حدود ۷۳۰ قلم لوازم ضروری در سامانه سها در چند ماه گذشته اما هنوز هم افرادی پشت نوبت هستند که تلاش می کنیم اعتبارات استانی را بدین منظور افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح قرض ماندگار در استان البرز  گفت: در این طرح هر خیر حقوقی یا حقیقی یا مرکز نیکوکاری هر رقمی را در صندوق امداد ولایت سرمایه گذاری کند، ما نیز دو برابر مبلغ را می آوریم و آن را به افراد نیازمند تا دهک ۵ وام می دهیم.

البرزی اضافه کرد: در نیمه اول سال جاری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین جذب شده و شاهد رشد ۵۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز مطرح کرد: . پروژه احداث ۱۲ واحد مسکن مددجویان در روستای نکوجار اشتهارد آغاز و ۹۰ درصد کار انجام شده است و فکر می کنم تا یک ماه دیگر واحدها تحویل متقاضیان شود. چهار واحد مسکن نیز با همکاری بسیج سازندگی در کمالشهر احداث می شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});