×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتزاع فردیس از کرج هنوز اندر خم یک کوچه مانده است/شهرداری کرج نباید به فردیس امتیاز بدهد
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، بحث انتزاع کامل شهرداری فردیس از کرج که از سال ۹۶ بی‌نتیجه بر زمین مانده از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه طی نشدن روند قانونی در این انتزاع و باقی ماندن بخشی از املاک و مستغلات واقع در شهر فردیس به نام شهرداری کرج، فعالیت‌های عمرانی شهرداری فردیس را با وقفه و گاه حتی دچار توقف کرده است.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته لایحه انتزاع فردیس از کرج در صحن علنی شورای شهر فردیس با اکثریت آرای حاضران به تصویب رسیده و مدیریت شهری فردیس آمادگی کامل خود را برای همکاری و توافقات قانونی لازم با شهرداری کرج جهت انتزاع فردیس از کرج را اعلام کرده است تا بحث انتزاع به سرانجام مطلوب برسد.

اعضای شورای شهر کرج در صدهفتادونهمین جلسه کمیسیون تلفیق که درباره تعیین‌تکلیف انتزاع فردیس برگزار شد، نظرات و انتقاداتی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت.
شهرداری کرج نباید به فردیس امتیاز بدهد

حسین سعیدی‌سیرایی، عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به موضوع انتزاع فردیس و با بیان اینکه مردم شهر فردیس برای ما قابل احترام هستند و آن‌ها را دوست داریم، گفت: ما شهر فردیس را از کرج جدا کردیم، اما اینکه شهرداری کرج امتیازاتی را به فردیس بدهد، غیرقابل قبول است.

وی افزود: شهرداری فردیس به‌لحاظ رفاهی از مدیریت شهری کرج درخواستی ندارد و نمی‌تواند ادعایی هم داشته باشد، اما سهم یک‌پنجم از ظرفیت آسفالت را می‌خواهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: به‌لحاظ حقوقی، شهر فردیس را از کرج جدا نکرده‌ایم، بلکه آن را به‌لحاظ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و جغرافیایی از کرج جدا و مستقل کردیم.

سعیدی‌سیرایی خطاب به شهرداری فردیس تاکید کرد: نمی‌توانید ادعایی درباره کارخانه آسفالت داشته باشید، اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، نمی‌توانید مدعی شراکت املاک شهر کرج باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که ما به فردیس آسفالت بدهیم.

وی اضافه کرد: شهرداری کرج تلاش دارد با کارخانه آسفالت خود منبع درآمدی داشته باشد، در این صورت اگر بخواهد به فردیس و شهرهای دیگر آسفالت می‌فروشد، چراکه دادن امکانات بیشتر به شهر فردیس منطقی نیست.

انتزاع فردیس از کرج کارشناسی نشده است

در ادامه جواد چپردار، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مساعدت و تسریع در تعیین‌تکلیف انتزاع فردیس اولویت دارد، ادامه داد: توافق در تفاهم‌نامه انتزاع شهر فردیس باید مبنای کارشناسی داشته باشد تا در آینده دچار چالش‌های حقوقی نشویم.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه آسفالت شهرداری کرج تاکید کرد: داشتن سهم یک‌پنجم از ظرفیت آسفالت کارخانه کرج برای فردیس با توجه به نیاز کرج به آسفالت، یک چالش حقوقی جدی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج سهم یک پنجم از ظرفیت اسمی تولید کارخانه آسفالت را مشکل اساسی دانست و اضافه کرد: طی سال‌های اخیر با کسر تولید در تأمین آسفالت مناطق شهرداری کرج دچار مشکل شده‌ایم و این رویه غیرکارشناسانه است.

چپردار با اشاره به تفکیک نیروهای انسانی و امکانات دو شهرداری کرج و فردیس تصریح کرد: خواستار تعیین‌تکلیف وضعیت حقوقی و شغلی کارکنان در شهرداری فردیس نیز هستیم، چراکه بخشی از کارکنان شهرداری‌های مناطق سه و ۱۰ که تا قبل از آن در این شهر به کار مشغول بودند به شهرداری کرج بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: بازگشت این کارکنان به شهرداری کرج سبب تراکم نیروی انسانی در کرج شده است که در آینده جذب نیروی متخصص انسانی در کرج را با محدودیت مواجه خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج موضوعات نیروی انسانی، انتقال اسناد مالکیت، سهم انتفاع فردیس از کارخانه آسفالت شهرداری کرج را از اولویت‌های انتزاع دو شهر دانست و اظهار کرد: حل مطالبات قانونی شهر فردیس و تأمین منافع مردم در آن منطقه برای ما نیز حائز اهمیت است و رفع اشکالات حقوقی در تفاهم‌نامه مهم‌تر از کم یا زیاد ارقام ریالی است.

درخواست عضو شورا از دستگاه‌های نظارتی

حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با طرح این سوال که دستگاه‌های نظارتی چرا ورود نمی‌کنند، تاکید کرد: در موضوع انتزاع شهر فردیس سوال این است که حَکَم یا داور چه کسی است؟ با ابهاماتی که در لایحه است به این زودی به نتیجه نخواهیم رسید، از این‌رو دستگاه‌های حاکمیتی با توافق ضمنی این مشکل را حل کنند.

فاطمه منعمی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر نیز در پایان جلسه خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است، بحث حقوقی انتزاع در شهرداری کرج ارزیابی نشده و بررسی در این باره بهتر است یک مدت به تعویق بیفتد.

وی اضافه کرد: در حالی که شورای اسلامی شهر فردیس این لایحه را به تصویب رسانده است و انتزاعی که در سال ۹۶ صورت گرفته تا به حال تنها در چند جلسه انجام شده است.

در جلسات انتزاع فردیس از کرج چه اتفاقی افتاده است؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: باید دید مسئول جلساتی که در این مدت برگزار شده چه کسی بوده است تا شهرداری کرج از خروجی آن جلسات توضیحات لازم را به اعضا شورا ارائه دهد و مسائل حقوقی را مشخص کند.

منعمی گفت: در جلسات آینده باید با اعضا شورا، کارشناسان حقوقی و شهردار این موضوع را حل‌وفصل کنیم تا به دعوای حقوقی با فردیس کشیده نشود و ادامه این انتزاع از شورای قبلی به شورای بعدی ادامه پیدا نکند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});