×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اکسپو هنر ایران در برج میلاد تهران با آثار هنرمندان سرشناس برگزار شد
صدیقه صباغیان

به گزارش تارا نیوز، ساغر نوزعیم، برگزارکننده اکسپو هنر ایران در نشست خبری که در این رویداد در برج میلاد تهران برگزار شد، از به نمایش گذاشته شدن بیش از ۱۲۰ اثر هنری (نقاشی) در سبک ها و با تکنیک های مختلف از بیش از ۲۰ هنرمند نقاش از سراسر کشور در این رویداد خبر داد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را فراهم شدن بستر مناسب برای معرفی و نمایش آثار هنرمندانی که در عرصه هنر دیده نشده اند دانست و عنوان کرد: با توجه به تاثیر برپایی این نمایشگاه در پیشرفت و معرفی هنرمندان، پلن های مختلفی برای فروش آثار هنری آنها نیز در نظر گرفته شده که یکی از آنها حمایت از تولید و اشتغال در عرصه هنر است.

 

نقش آفرینی چهار هنرمند البرزی در اکسپو هنر ایران

برگزارکننده اکسپو هنر ایران خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این رویداد هنری بزرگ که تیمی از اساتید توانمند و صاحب سبک و پیشکسوت کشوری در آن حضور دارند، معرفی و دیده شدن هنرمندان و فروش آثار هنری آنهاست که دغدغه آن را دارند. با برگزاری این رویداد بستر خوبی برای فروش آثار هنرمندانی که در بازار دیده نشده اند فراهم شد.

نوزعیم با اشاره به نقش آفرینی چهار هنرمند البرزی در این اکسپو و نمایشگاه، فراهم شدن بازار فروش برای آثار تولید شده را دغدغه همیشگی خود عنوان و بیان کرد: بدین منظور در پلن های بعدی برای اشتغال و درآمدزایی هنرمندان و علاقه مندان به هنر برنامه ریزی خواهیم کرد. رایزنی برای اشتغال آنها به صورت پروژه ای نیز صورت خواهد گرفت.

برنامه های بلندمدتی برای حمایت از هنرمندان خواهیم داشت

در ادامه این نشست سارا باقرزاده، برگزارکننده اکسپو هنر ایران در نشست خبری گفت: در مسیر برگزاری این رویداد هنری از حمایت های بسیاری از سوی هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه بهره مند شدیم، البته سختی ها و فراز و نشیب هایی را نیز تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه حمایت هنرمندان از برگزاری اکسپو هنر قوت قلب ما شد، به استقبال بیش از هزاران نفر از این رویداد در روز افتتاحیه اشاره و بیان کرد: توریست های بازدیدکننده از این نمایشگاه با مشاهده آثار هنری موجود و از فضای فراهم شده هیجان زده شدند و اذعان کردند که سطح این نمایشگاه بالاست. این اکسپو برای برخی دیگر نیز انگیزه ایجاد کرد.

این هنرمند فروش آثار هنرمندان و حمایت از آنها را هدف از برگزاری اکسپو هنر ایران دانست و خاطرنشان کرد: به نمایش گذاشته شدن آثار هنرمندان جوان در کنار پیشکسوتان انگیزه مضاعفی به آنها می بخشد. در این زمینه، سایتی به منظور ثبت مشخصات هنرمندان و تصویر آثار آنها در نظر گرفته شد تا بتوانیم از آنها برای برنامه ها و پلن های بعدی نیز استفاده کنیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه ما برنامه های بلندمدتی برای حمایت از هنرمندان خواهیم داشت، اذعان کرد: با برنامه ریزی و برگزاری این رویداد هنری، انگیزه حمایت از هنرمندان در من ایجاد شد. اگر قرار به حمایت است بهتر است فضا را برای هنرمندانی که کمتر دیده شده اند یا انگیزه حضور در نمایشگاه را از دست داده اند فراهم کنیم.
عرصه هنر از اهمیت و تاثیر بسیاری برخوردار است

در ادامه نادر بیات، هنرمند و نقاش پیشکسوت  گفت: ۲۷ سال است که آموزش نقاشی می دهم و به صورت همزمان نیز خود را به روز کرده ام.

وی مطرح کرد: آثار من بیشتر در حوزه تاریخ است زیرا معتقدم باید تاریخ را زنده نگه داریم و روند آن را به جهانیان نشان دهیم. گاهی برای خلق یک اثر هنری لازم است کتاب ها خوانده شود، بنابراین عرصه هنر از اهمیت و تاثیر بسیاری برخوردار است.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: در بیشتری گالری ها یا آموزشگاه های نقاشی، از چهره های هنری خارجی در ترسیم و تعلیم استفاده می شود اما من به چهره های ایرانی که ملیت ما را حفظ کرده اند پرداخته ام و از این پس نیز می پردازم.

بیات با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در جهت حفظ فرهنگ ایرانی خود عنوان کرد: چرا باید چهره یک هنرمند خارجی را ترسیم کنم؟ چرا نباید چهره یک فرد ایرانی را نقاشی کنم که سالها ماندگار باشد و سایر مردم کشور او را بشناسند؟

وی با بیان اینکه واقعا هنر نزد ایرانیان است و بس اظهار کرد: باید به این ببالیم که این همه هنرمند زبده در کشور داریم. حتی هنرمندانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند اما فرهنگ ایرانی را حفظ کرده اند، من نیز سعی می کنم مانند آنها باشم.

عکس/زهره رزمی آذر

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});