×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حکم پزشکیان تنفیذ شد/ توصیه رهبر انقلاب به تعامل قوا و کار جهادی
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، در مراسم تنفیذ رئیس جمهور چهاردهم که با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار شد، حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ شد.

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه کرد و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط آقای مسعود پزشکیان، رهبر معظم انقلاب سخنرانی کردند.

رهبر معظم انقلاب: نباید به وسوسه‌های دوقطبی سازی توجه کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توصیه بعدی این است که انتخابات طبعاً چالش برانگیز است، نباید به وسوسه‌های دوقطبی سازی توجه کرد و احساساتی که افراد را در انتخابات وادار به مجادله می‌کرد، ادامه یابد. خاصیت انتخابات است که یکی رأی می‌آورد و یکی رأی نمی‌آورد. این طبیعی است و نباید این موجب اختلاف، شکاف و جدایی شود. در جمهوری اسلامی سلایق گوناگون و گرایش‌های مختلف از ابتدای انقلاب بالا و پایین آمدند و این امتحان است. در همه این انتخابات‌ها، ملت ایران پیروز شده و ما شکست خورده نداریم.

ایشان تاکید کردند: بنابراین آن حالت دلخوری و دلتنگی که ممکن است در اثنای مجادلات انتخاباتی به وجود آمده بود، نباید ادامه پیدا کند. همه فعالان سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی مخاطب این توصیه هستند.

  همه ما باید به رئیس جمهور کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهد

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ما تاکنون ده‌ها انتخابات داشتیم و همه همراه با رقابت، سلامت و با حضور باصلابت مردم بوده است. انگیزه دار بودن مردم پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است که همواره وجود داشته و انتخابات اخیر هم به خوبی انجام شد و مردم رئیس جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: همه ما باید به رئیس جمهور و دولت کمک کنیم تا کارهای بزرگی را انجام دهند.

امروز از لحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: توصیه بعدی رعایت اولویت‌ها است؛ مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است اما امروز از لحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است. در مسائل اقتصادی هم از زاویه دید مسائل کلان باید به مسائل اقتصادی پرداخت و هم از نظر بهبود معیشت مردم که یک کار فوری و کوتاه مدت است و باید کارهایی انجام شود.

منبع خبر : مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});