×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید مدیرکل دفتر پسماند محیط کشور از حلقه دره
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، :مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سایت دفع حلقه دره بر ضرورت ساماندهی وضعیت موجود مدیریت پسماند های عادی در سطح استان البرز تاکید گردید .

در سفر یک روزه مهدی خادم ثامنی به البرز از سایت دفن پسماند، لاگون های ذخیره شیرابه، سایت پردازش، کمپوست و پروژه مطول ایجاد لندفیل مهندسی بهداشتی بازدید شد.
در این راستا ضمن راه اندازی کارگروه ویژه کشوری مدیریت حلقه دره، مقرر شد مسائل به صورت ملی بررسی شود.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان محیط زیست کشور از حمایت این مجموعه برای بحران زدایی مرکز استانی دفن حلقه و پیش برد اهداف محیط زیستی خبر داد.

دکتر مهدی خادم ثامنی ، مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه این بازدید، گفت: تأکید داریم که طرح جامع مدیریت پسماند به عنوان نقشه راه شهر در حوزه پسماند به صورت دقیق اجرا شود.

خادم ثامنی در بخش دیگری با بیان اینکه طی اجرای این طرح زمینه کاهش تولید، افزایش بازیافت و تبدیل مواد را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین تأکید داریم در این راستا با کاهش تدریجی و حذف نهایی دفن پسماندها همراه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان محیط زیست کشوراضافه کرد: با این تفاسیر تمام روش‌هایی که باید برای تحقق مفهوم تفکیک زباله از مبدا به کار گیریم را اجرا خواهیم کرد و پسماندهایی که قابلیت بازیافت ندارد به کود تبدیل خواهد شد.

وی همچنین باتوجه به چالش های موجود بر ضرورت ارایه گزارش و طرح وضعیت نامطلوب مدیریت پسماندهای شهری در سایت دفع حلقه دره در کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور جهت ساماندهی وضعیت موجود تاکید کرد.

گفتنی است؛ مرکز دفن زباله حلقه دره با مساحتی بالغ بر ۱۵۳ هکتار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پیام قرار دارد؛ این منطقه سال هاست به عنوان مرکز دفن زباله‌های شهرستان کرج و شهرهای اطراف شناخته می‌شود که روزانه بیش از ۱۲۰۰ تن زباله را در خود جای می‌دهد.

این مرکز بار زباله ۳ میلیون جمعیت استان البرز را به دوش می‌کشد و با توجه به رشد مهاجرت‌پذیری البرز، تولید زباله، دفن و دپوی آن نیز در حلقه دره رو به افزایش است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});