به گزارش تارا نیوز، وجیهه محمدی فلاح از ارائه خدمات مشاوره حضوری به سیزده هزار و صد نفر طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.
وی عنوان کرد: همچنین درسال ۱۴۰۲ پنجاه ویک هزار و صد وبیست مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاورهای انجام شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
شایان ذکر است سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح الی ۲۴ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه میدهد.
انتهای پیام/