×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۹ آبان , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Monday, 10 November , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخطار فواد به برخی ادارات البرز

به گزارش تارا نیوز و به نقل از ایسنا، توحید شیریزاد با بیان اینکه پیاده‌سازی سامانه فواد در نظام اداری کشور با هدف افزایش شفافیت و سرعت پاسخ‌گویی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی شده است، افزود: سامانه فواد به شهروندان این امکان را می‌دهد تا نحوه ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اداری را ارزیابی کرده و بازخورد خود را از طریق شماره ۱۲۸ اعلام کنند.

وی افزود: یکی از اهداف دولت چهاردهم، اصلاح ساختار نظام اداری است و در این راستا سامانه فواد به‌عنوان ابزاری برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اداری از منظر شهروندان راه‌اندازی شد و استان البرز پس از استان قزوین به‌عنوان پایلوت برای اجرا و توسعه سامانه در نظر گرفته شده است.

شیریزاد ادامه داد: مردم می‌توانند از طریق این سامانه نظرات و شکایات خود را در مورد خدمات ارائه‌شده در ادارات، یا تشویق بابت تسریع در کار و همراهی و مساعدت کارکنان، مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌عبارت دیگر این سامانه در کنار اصلاح نظام اداری به عنوان هدف کلان دولت چهاردهم در بهبود کارایی و پاسخ‌گویی نظام اداری، به‌دنبال سازوکارهای انگیزشی برای بهبود عملکرد دستگاه‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در ادامه عنوان کرد: نظرات شهروندان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها ضروری است و چنانچه تخلف دستگاهی محرز شناخته شود، برخورد جدی صورت خواهد گرفت و پس از صدور اخطارهای مربوطه، اقداماتی حتی تا برکناری شخص خاطی انجام خواهد شد.

شیریزاد با بیان اینکه در نظام اداری استان قزوین، درخواست برکناری برای برخی افراد صادر شد. گفت: در استان البرز اخطارهایی به برخی دستگاه‌ها داده شده، اما در مورد اخراج آن‌ها تصمیمی گرفته نشده است. در واقع تاکنون در نظام اداری به‌خاطر گزارش‌های فواد کسی از سمت خود برکنار نشده است.

وی در مورد صدور اخطارها گفت: به‌دلیل اینکه در اوایل استقرار این سامانه در کشور هستیم، احتمال وجود ایراداتی در فرایند آن هنوز وجود دارد. از سوی دیگر، برای جا افتادن سامانه و استفاده صحیح از آن، نیاز به زمان و فرهنگ‌سازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: برای موفقیت کامل سامانه، نیاز به هوشمندسازی پیگیری‌ها و تحلیل گزارش‌ها است تا گزارش‌ها واقعی‌تر باشد و اقدامات و تصمیم‌ها هم در تشویق و تنبیه به عدالت و انصاف نزدیک‌تر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});