×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Monday, 8 September , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
بی‌انگیزگی و بی‌توجهی شهرداری، رفاه و حقوق پرسنل را قربانی کرده است
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج، عصر امروز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر کرج با اشاره به تجربه دو سال اخیر مدیریت شهری گفت: یکی از عوامل مهم بی‌انگیزگی در بین پرسنل، بی‌توجهی به خواسته‌های بحق آن‌هاست. ما بارها تذکر داده و طرح ارائه کرده‌ایم، اما از شهرداری حتی یک خط پاسخ قانع‌کننده دریافت نکردیم که چرا پیمان‌ها اجرا نمی‌شوند. ظاهراً پیشبرد امور از مسیر واسطه‌ها برایشان آسان‌تر از انجام مستقیم کار توسط کارکنان است.

وی افزود: کارگران و پرسنل که در واقع ستون‌های این شهرداری هستند، هر روز فرسوده‌تر می‌شوند. آن‌هم در حالی که حوزه رفاه تعریف مشخص دارد و قابل ارتقاست. بودجه ۳ میلیارد تومانی برای به‌روزرسانی امکانات رفاهی اختصاص یافته، اما مراکز موجود کارایی لازم را ندارند، بی‌کیفیت هستند و حتی بدون بازدید و نظارت رها شده‌اند.

قهرمانی با انتقاد از وضعیت مراکز رفاهی گفت: «این کار سختی نیست که چند ساعت وقت بگذاریم و از این مکان‌ها بازدید کنیم. اگر مکان رفاهی فاقد کارکرد است، صراحتاً تعطیلش کنید یا با مبلغی بالاتر و امکاناتی در شأن کارمندان، دوباره راه‌اندازی شود. چگونه است که مسئولان خودشان حاضر نیستند در این مراکز اقامت داشته باشند، اما آن را برای پرسنل کافی می‌دانند؟

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد مرکز درمانی ویژه پرسنل تأکید کرد و افزود: «با توجه به جمعیت ۱۵ هزار نفره پرسنل و خانواده‌هایشان، داشتن یک درمانگاه در شأن شهرداری کرج بدیهی است. وعده‌های چندساله در این باره، به نتیجه نرسیده و این نشانه ضعف در مدیریت شهری است.

عضو شورا سپس به ظرفیت‌های بلااستفاده بخش خدماتی و تالارها اشاره کرد: «۱۵ هزار مسلمان برای شهرداری کار می‌کنند و ممکن است نیاز به برگزاری مراسم عروسی یا ختم داشته باشند. با وجود تالار برکت و سالن میلاد، که بارها مصوب شده فعال شوند، هنوز اقدامی اساسی صورت نگرفته است. در حالی که می‌توانست با کمترین هزینه، هم نیاز پرسنل را برطرف کند و هم برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد.»

قهرمانی ادامه داد: برخی از این سالن‌ها به اندازه‌ای مجهز هستند که فقط با فعال‌سازی و مدیریت درست، می‌توانستند بخش زیادی از هزینه‌ها را جبران کنند. اما تذکرات شورا، نهایتاً با یک یا دو خط پاسخ اداری روبه‌رو می‌شود که حتی خوانده هم نمی‌شود.

وی با یادآوری حذف برخی پیمانکاران در گذشته گفت: «اینکه پیمانکاران ناکارآمد را حذف کنیم، اقدامی مثبت است، اما این‌که جایگزین مناسب نداشته باشیم، مشکل را حل نمی‌کند. خواهش می‌کنم دقت کنیم و پیش از هر تصمیم، به پیامدهای آن واقف باشیم.»

قهرمانی سخنانش را با تاکید بر لزوم پاسخگویی شهرداری جمع‌بندی کرد و گفت: این موضوعات را باید جدی بگیریم؛ مشکل پرسنل فقط یک مطالبه صنفی نیست، بلکه بخش مهمی از نظم و کارآمدی مدیریت شهری به آن وابسته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});