×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرداری ها اجازه مجوز دادن به زمین های قولنامه ایی را ندارند
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، موسی الرضا بگلو عصرسه شنبه_ بیست و چهارم مهر ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری کرج برگزار شد، به پیوست رسانه ای در خصوص پروژه های عمرانی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: معتقد هستم پیوست رسانه ای در این زمینه نه تنها در استان البرز بلکه تمامی شهرهای کشور، مدیریت شهری و روستایی هر پروژه عمرانی که اجرا می شود حتما باید پیوست رسانه ایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اطلاع رسانی در حوزه مدیریت شهری بایستی شکل بگیرد و اصحاب رسانه عملکرد مدیریت شهری را انعکاس دهند و بودجه در این حوزه صرف شود در غیر اینصورت مردم از همه پروژه‌هایی که به مرحله اجرا می‌رسد، مطلع نمی‌شوند، و نقدهایی را از طرف شهروندان می بینیم و پاسخی هم در این خصوص نداریم چراکه نتوانسته ایم از قبل اطلاع رسانی درستی داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه به تمام شوراهای سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد تا پیوست رسانه ای در پروژه های عمرانی و حتی فرهنگی لحاظ شود، افزود: هر کاری که خدمت گذاری برای مردم است حتما اطلاع رسانی صورت بگیرد.

شهرداری پروژه‌ای را خارج از مصوبه شورا اقدام کند، تخلف است

بگلو در پاسخ به سوال خبرنگاری که برخی از پروژه های عمرانی شهرداری به نابودی هویت فرهنگی محلی ختم می شود و بدون مطالعه تاریخچه فرهنگی و بومی شهر را از بین می برند، در این زمینه برای توسعه پایدار شهر چه برنامه هایی دارید؟ گفت: اعضا شورا نمایندگان مردم هستند و اختیارات را به شورای شهر واگذار کردند از اینرو سیاست هایی که شورا های اسلامی شهر مد نظر دارند برنامه ریزی هایی هم در این زمینه داشته اند.

وی اضافه کرد: بعید می دانم پروژه عمرانی بدون مطالعه انجام شود و به هویت شهر لطمه بزند. اگر هم شهرداری پروژه‌ای را خارج از مصوبه شورا اقدام کند، تخلف است چراکه سیاست گذاری هر پروژه ای با رای شورای شهر است سپس نمایندگانی از دستگاه قضایی و شورای استان،مصوبه را بررسی و تائید می کنند تا اجرا شود و در صورتی که مصوبه بر خلاف قوانین باشد، آن را رد می‌کنند. ب

بگلو در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: با برخی از مفاد قانونی این موضوع موافق هستیم اما در خصوص آزمون مخالف بودیم اما با پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی مجدد به کمیسیون ارجاع شد تا دوباره بررسی شود اما در مجموع هرچه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، به آن احترام می‌گذاریم و مکلف به اجرا هستیم.

وی در ادامه افزود: نظر شورای عالی استان ها بر این بود این کار باید کارشناسانه‌تر و زمان برتر انجام می‌شد، افراد متخصص در حوزه‌های مختلف باید یک قانون جامع در مورد شوراها می‌نوشتند و آن را اصلاح و تصویب می‌کردند.

ما معتقدیم که یک تخلف هم در شوراها زیاد است

رئیس شورای عالی استان‌های کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تخلفات شوراهای شهری و روستایی به دلیل عدم آشنایی به قوانین و مقررات مقرر بود بحث آموزش شورا ها در دستور کار قرار بگیرد و بصورت قانون عملی شود توضیحاتی خواستند، بیان کرد: تخلفات شوراها نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر است، ما معتقدیم که یک تخلف هم زیاد است، جامعه شورای کشور ۱۲۷ هزار نفر عضو دارد که اگر یک هزار نفر هم عمداً یا سهواً مرتکب تخلف شوند، بار رسانه‌ای بالایی دارد، اما در سایر دستگاه های دیگر تخلفی صورت می گیرد انعکاس آن مثل شورا ها نیست چون شورا ها انتخابی هستند از اینرو یک تخلف هم زیاد است.

وی به برگزاری دوره آموزشی در تمامی استان های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون درآمد های پایدارکه ابلاغ شده است مقرر شد با همکاری وزارت کشور آموزش ها انجام شود و هر دو هفته در تمامی استان های کشور دوره آموزشی برگزار شود و بجای آزمون برای متقاضیان ورود به انتخابات شوراهای شهر و روستا دوره آموزشی مدت دار همراه با اعطای گواهی معتبر برگزار شود.

بگلو در پاسخ به سوالی که دلیل مخالفت شما برای برگزاری آزمون چه بوده است، گفت: واضح و مشخص است که باید برای قانون درآمدهای پایدار دوره‌های آموزشی برای شوراهای شهر و روستا برگزار شود و به این سمت حرکت خواهیم کرد و شروع هم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای آزمون که سازمان سنجش بخواهد برگزار کند زیر ساخت های مناسب برای برگزاری آزمون در کشور نداریم به طور مثال در شوراهای روستاها برای ثبت نام برای عضو شدن شورا نمی آیند چگونه آزمون سراسری برگزار شود هر موقع زیر ساخت ها آماده شد و دوره های آموزشی برگزار شد، آزمون هم برگزار می کنیم در اینصورت بایستی برای مجلس هم آزمون برگزار کنند.

شهرداری ها طبق قانون اجازه مجوز دادن به زمین های قولنامه ایی را ندارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور در پاسخ به سوال خبرنگارا تارا نیوز مبنی بر اینکه وضعیت دریافت سند املاک قولنامه ای به کجا رسیده است در حالی که هنوز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم، تاکید کرد: برای زمین‌های قولنامه ای نباید شهرداری اجازه ساخت و ساز بدهد و پروانه هم برای آنها صادر نمی‌شود باید ضوابط با قوانین و مقررات رعایت شود چراکه جایی که طرح تفصیلی و جامع وجود ندارد چرا شهرداری اجازه ساخت و ساز داده است؟

وی در ادامه گفت: لذا باید بحث زمین های قولنامه ای ساماندهی شود و سازمان ثبت اسناد و قوه قضائیه در حال کار در زمینه هستند ودر گفتمان مقام معظم رهبری در خصوص زمین های قولنامه ایی هم تاکید داشتند از اینرو صبر کنیم ببینیم قوه قضایه چه تصمیمی می گیرند اما شهرداری ها طبق قانون اجازه مجوز دادن به زمین های قولنامه ایی را ندارند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});