×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه برتر پارک علم و فناوری البرز در سامانه جریان اقتصادی نوین
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، مهدی عباسی بعد ظهر شنبه_ بیست و یکم مهر ماه_ در نشست خبری که به مناسبت چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ شرکت، هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان البرز فعالیت دارند، اظهار کرد: در این پارک اشتغال بیش ازهزار و ۶۰۰ نفر در مجموعه سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی درادامه افزود: در این مجموعه فروش بالغ بر یک و شش دهم همت داشته ایم که البته فروش به بیش از ۲ همت رسیده بود ولی با توجه به تاخیر در بازبینی مجدد شرکت ها یک و ششم دهم را اعلام کرده ایم.

عباسی با اشاره به اینکه جزء معدود پارک های علم و فناوری هستیم که بالغ بر ۶۰ شرکت دانش بنیان در آن فعالیت دارند، افزود: در واقع ۵۰ درصد از شرکت های داخل پارک دانش بنیان هستند که میانگین کشوری ۱۸ تا ۲۰ درصد است اما در استان البرز تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری ۵۰ درصد است.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز عنوان کرد: از لحاظ ساختارهای فناوری ۶ ساختار در سال جاری در بخش خصوصی و دولتی قطعی شد، همچنین یک سرمایه گذاری خوبی در بخش خصوصی در پارک فناوری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با دارا بودن ۴۸۶ شرکت دانش بنیان، رتبه چهارم کشوری از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان کشوری به استان اختصاص داده شد امیدواریم با افزایش زیر ساخت های بیشتر از مراکز مختلف استان با افزایش تعداد شرکت ها به بالا رفتن رتبه در زمینه کشوری ارتقا یابیم.

عباسی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته ارتقای پارک علم و فناوری استان را در رتبه بندی وزارت علوم داشته ایم که هر چهار سال یکبار وزارت علوم، پارک و علم فناوری را مورد رصد دارند از اینرو افزایش رتبه را در ۶ ماه گذشته شاهد بودیم.

رتبه برتر البرز در جریان نوین اقتصادی

رییس پارک علم و فناوری استان البرز به رتبه برتر استان البرز در سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) خبر داد و گفت: در این سامانه محصولات شرکت های دانش بنیان در آن عرضه می شود که استان البرز با رکورد ۷۰۰ محصول در سامانه رتبه نخست را از آن خود کرد و مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم قرار گرفت.

وی یادآورشد: رتبه نخست فروش در بحث صادرات با توجه به بودجه اختصاصی به پارک علم و فناوری را حفظ کرده ایم همچنین اخذ رتبه برتر در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استانی و ملی را بخود اختصاص داده ایم.

عباسی ادامه داد: بطوریکه در کنار این موفقیت ها راه اندازی دبیرخانه دائمی زنجیره ارزش دارو ، توسعه دبیرخانه کوانتوم برای حمایت از شرکت ها، توسعه و تکمیل پروژه دبیرخانه مالکیت فکری از طریق کارگزاری های بخش خصوصی و حمایت از ایده پردازان را داشته ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه با نظر مساعد مقامات استانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز امسال ۱۶.۳ میلیارد تومان در غالب تسهیلات فنی اعتباری به پارک علم و فناوری اختصاص داد همچنین اولین توافق نامه بودجه سفر ریاست جمهور شهید نیز مبادله شد.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز یکی از محل های هزینه کرد کمک های فنی و مالی در زمینه تسهیلات به شرکت ها و واحد های فناوری برشمرد و گفت: البته بیشتر بر اساس رتبه بندی که صورت گرفت شرایط استانی را عمل خواهیم کرد.
عباسی به بحث کوانتوم اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل روز دنیا در این بحث بر اساس پیگیری های صورت گرفته تفاهمنامه سه جانبه در این ۶ ماه گذشته بین

سازمان پژوهش های انرژی اتمی ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پارک علم و فناوری در رابطه با ایجاد مرکز نو آوری کوانتوم صورت گرفت.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز در پایان گفت: مرکز ملی مهارت در میدان استاندارد به بهره برداری کامل رسید و ۱۸ شرکت دانش بنیان و فن آور نیز در آن مرکز مستقر شدند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});