×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابداع ۶۰۰ عنوان دانش فنی در جهاد دانشگاهی کشور
زهره رزمی آذر

به گزارش  خبرنگار تارانیوز، مسعود ابراهیمی رئیس سازمان تجاری سازی فناور اقتصادی دانش بنیان و معاون جهاد دانشگاهی کشور بعد ظهر شنبه_ بیست و یکم مهر ماه_ در نشست خبری که به مناسبت چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در کرج برگزار خواهد شد ، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان متولی علم و فناوری البرز یکی از سازمان ها و نهاد های مهم کشور در حوزه علم و فناوری است.

وی در ادامه افزود: در طول چهار دهه که از عمر این نهاد می گذرد این نهاد در حوزه های مختلف پژوهشی و رفع نیاز های پژوهشی کشور فعالیت های نو آورانه و فناورانه مختلفی را انجام داده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه های مرتبط با پزشکی پژوهشگاه رویان جزء پژو هشگاه های سرآمد کشور در منطقه و در حوزه سلول های بنیادی جزء نهاد های سرآمد در سطح بین المللی است که متعلق به جهاد دانشگاهی است.

معاون جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: سایر حوزه ها از جمله فنی مهندسی، کشاورزی، محیط زیست، هنر و علوم انسانی خدمات مشابهی را جهاد دانشگاهی به جامعه علمی و فن آوری کشور عرضه کرده است.

رئیس سازمان تجاری سازی فناور اقتصادی دانش بنیان عنوان کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی با دارا بودن بیش از ۱۵۰ گروه پژوهشی درعرصه های مختلف علمی و تحقیقاتی فعالیت می کند.

وی در ادامه افزود: حدود ۶۰۰ عنوان دانش، فنی را ابداع کردیم که در طی سالیان متوالی جهاد دانشگاهی را توسعه داده و هم اکنون شاهد آن دانش فنی هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در دو دهه پیش به این نتیجه رسیدیم سرریز تحقیقات را وارد حوزه فن آوری کنیم و در حوزه فن آوری کشور نیز نقشی داشته باشیم، افزود: سازمانی بعد از دو دهه تشکیل دادیم که به عنوان سازمان تجاری سازی فن آوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از معاونت های جهاد دانشگاهی فعالیت کند.

این مقام مسئول هدف اصلی از تشکیل این سازمان را تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: در حدود ۲۰ نوع خدمت به یک پژوهش باید اضافه شود تا منجر به فن آوری و کسب و کار شود و در سازمانت جاری سازی این وظیفه را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه به امتداد زنجیره تحقیقات و تجاری سازی پارک های علم و فنآوری بایستی مراکز رشد و مراکز نوآوری را پایه گذاری کرد، گفت: در حال حاضر سه پارک علم و فناوری ، ۲۵ مرکز رشد ، ۵۰ مرکز نوآوری و شتابدهی ذیل سازمان تجاری سازی و ۸ پردیس علم و فنآوری در سطح کشور وجود دارند.

معاون جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: در مجموعه ساختارهای فن آوری ما میزبان بیش از ۱۰۰۰ واحد فن آور و کسب کار کوچک و متوسط هستیم و بدین ترتیب این زنجیره در جهاد دانشگاهی و بازار رقابتی به طور کامل پوشش داده می شود و ما مصمم هستیم در یک بازه زمانی کوتاه د جهاد دانشگاهی را به یک نهاد اثر گذار در حوزه نوآوری و فن آوری کشور تبدیل کنیم.

ابراهیمی در پایان گفت: یکی از این اقدامات که در این راستا انجام شد میزبانی چهارمین کنفرانس پارک های فنآوری و سازمان های نو آوری ایران است که این کنفرانس میزبان آن استان البرز است و در جهاد دانشگاهی در خدمتشان هستیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});